Mimretråden min mens jeg venter

Her kan du lese og skrive om ulike erfaringer med sjåføryrket, enten det dreier seg om distribusjonskjøring eller langtransport.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Poppy » Søn Apr 22, 2007 23:17

Takk takk. :rødme: Hyggelig med positive tilbakemeldinger. :D

Men alle disse bildene er fra tidligere år. Planen min iår, er å bruke kameraet mye mer. Skal bli myyyye flinkere.
Så da blir det mer oppdaterte ting. ;)

For jeg syntes det er gøy å se tilbake på alle disse her. Og ikke minst å samle det et sted. ;)
For starten av sommeren, da virker det sååå lenge til slutten og med alle de jobbene som jeg skal gjøre. Og plutselig er september der. ;)

Men det er så gøy! Bilde
Hilsen Wenche
Brukerens avatar
Poppy
Lærling

Innlegg Onnaien » Søn Apr 22, 2007 23:40

Kjører du bare i perioder???
Bilde
91181198

The chicken...:D
Brukerens avatar
Onnaien
Sjefstøffel

Innlegg Poppy » Søn Apr 22, 2007 23:50

Jeg sitter på kontoret resten av året. Har regnskap og lønninger og slikt, og sånn vanlig kontorarbeid med tilbud/ordrer etc. :data:
Jeg får meg noen internkjøringer i byn av og til. (ved sykdom eller når alle de andre er på reise eller når det er mye å gjøre)

Men når juni kommer, DA...ja da er jeg på tur også. Da er jeg på reise fra i juni engang, ifjor begynte de første turene i mai. Men jeg pleier ikke være ferdig med turer før ut i august eller september en gang.
Da går vi inn i storsesongen for flyttebransjen, så da er det alltid mye å gjøre.
Så da pleier jeg ikke se sengen min her hjemme mer enn kanskje et par netter i måneden, og som oftest ikke sammenhengende. ;)
Hilsen Wenche
Brukerens avatar
Poppy
Lærling

Innlegg Onnaien » Man Apr 23, 2007 00:09

Okay...Da er jeg med...Greit med litt variasjon også da,å greit for firmaet å ha ei kontordame som er så fleksibel som dette...hehe...Ikke alle som er det...;)
Bilde
91181198

The chicken...:D
Brukerens avatar
Onnaien
Sjefstøffel

Innlegg Poppy » Man Apr 23, 2007 00:10

Må sette inn noen bilder til. ;) Begynner å se enden på bildelagert mitt nå.

Noen bilder fra Hardangervidda. Har ikke kjørt der de siste årene, og savner den litt.
Og så det å spise middag på Jons kro. :sulten:

Bilde

Bilde

Bilde

Nå er det kun kjøring via Hemsedal og Lærdalstunnelen som gjelder.

Bilde

Bilde
Hilsen Wenche
Brukerens avatar
Poppy
Lærling

Innlegg Poppy » Man Apr 23, 2007 00:11

Onnaien skrev:Okay...Da er jeg med...Greit med litt variasjon også da,å greit for firmaet å ha ei kontordame som er så fleksibel som dette...hehe...Ikke alle som er det...;)

Hehehe kalles bare potet! ;)
Hilsen Wenche
Brukerens avatar
Poppy
Lærling

Innlegg Poppy » Man Apr 23, 2007 15:44

Her kommer vel siste lageret mitt av bilder. Av litt diverse. :flire:

Som nevnt før så brukes der mye utvendige heiser i Beneluxlandene.
Her står vi i Brussel. Hehe husker denne kunden skulle liksom ha
ca 20 m3, men det ble nok 35 m3 + en motorsykkel.

Bilde

Det gjorde slik at vi måtte omlaste endel varer, slik at vi klarte å få plass til alt. Og da måtte vi ta i bruk carporten til neste kunde. Og selvfølgelig så begynte det å regne også. :-?

Og det værste av alt, her møte jeg selvfølgelig en fisefin venninne jeg hadde på ungdomsskolen. (venninne og venninne fru blom :evil:)(venner av kunden)
Jeg pleier å være stolt av det jeg driver med, men her fikk jeg skikkelig dårlig smak i munnen. Vi (jeg og sidemannen) gikk å bar opp fra kjelleren til bilen.
Det var vamt, så vi svettet jo. Null sminke. hihi Mens de gikk rundt som noen sminkedukker med lette sommerklær, og skulle grille. Den passerte vi for hver gang vi skulle ned i kjelleren. Åååååhhhh man er faktisk sulten når klokken nærmer seg 8 og 9 om kvelden. :sulten:
Så jeg var sååå glad da vi kom oss derifra. :twisted:

Bilde

Bilde

Her er et bilde til av fergen fra Puttgarten. Står helt ved siden av toget.
På denne turen var det faktisk mannen min som var sidemannen min.
Og han har shoppet seg noen nye cder han sitter å lytter på.

Bilde

Litt bilder fra kjøringen. Et eller annet sted i Tyskland/Benelux. ;)
Bilde

Bilde

Her er vi ved Bremen. Husker alle eventyret om "Bymusikantene i Bremen"?
Bilde

Liten skjønn bjørn som lyser blått i mørket. Det som er synd var at jeg kjøpte den til den forrige bilen jeg kjørte. Så jeg får se om jeg får meg en ny en iår. 8-)
Bilde

Kosedyr må vi ha vettu. Dette er det første jeg kjøpte, den var med meg og hang over meg i bilen. Skulle passe på at der ikke skjedde noe med meg. Så jeg har gått fra løven, via en hest, til en golden retriver valp som heter King. (etter den virkelige som vi måtte avlive ifjor)
Bilde

Dette året hadde vi god tid, og fikk tid til litt shopping i København.
Mye folk i gågaten der. Og jeg hadde hengende over meg at jeg måtte ha en kjole til brylluppet til en veninne. Og jeg skulle da komme hjem dagen før brylluppet. Så da måtte jeg finne meg en kjole i full fart før jeg kom hjem. Heldigvis så klarte jeg det. *puh*
Bilde

Tidligere sto vi alltid på Hjortneskaien når vi overnattet i Oslo. Og siden der er nå, (var i fjor iallefall) kommet opp masse betongblokker, så kan man ikke det lenger. Så vi pleier nå å stå hos NFB på fornebu.
Et par bilder fra "gamle dager". ;)

Bilde

Bilde

Ja da var det slutt med mimringen for min del her i denne omgang iallefall. Kommer nok til å kikke innom her og tenke på de forrige turene mine. Så om en måned eller to så er jeg på veien igjen. :hey: Så da får alle passe seg. ;) hehehe

Ifjor så måtte jeg feire bursdagen min i Sverige, hadde hentet et lass i Stockholm.
Sto ved en parkeringsplass for lastebiler. Og på toppen av det hele fikk vi bot og. :evil:
Iår kan det hende jeg feirer den i England i lastebilen. Tiden får vise. 8-)
Hilsen Wenche
Brukerens avatar
Poppy
Lærling

Innlegg Finnmark28 » Man Apr 23, 2007 19:43

Spennede lesing det her Poopy. Ser jo ut som at det blir flyttebilkjøring på meg også i sommer da. Må nok ha med kamera da ja.
Finnmark28

Innlegg Poppy » Man Apr 23, 2007 22:49

Ja det må du huske.Bilde Alltid gøy med minner fra veien.Bilde
Hilsen Wenche
Brukerens avatar
Poppy
Lærling

Innlegg handy-boy » Tir Apr 24, 2007 15:07

Ser bilder ifra nedstigningen ifra hemsedalsfjellet, og ned mot borlaug ja...hehe
Var over det fjelle i vinterferien når det var mørkt...har ein film der me kjøre nedover svingane :flire:
www.Hordaland-Truckmaster.com
Shooting with a Canon EOS 400D
Brukerens avatar
handy-boy
Lærling

Innlegg handy-boy » Tir Apr 24, 2007 15:07

Ser bilder ifra nedstigningen ifra hemsedalsfjellet, og ned mot borlaug ja...hehe
Var over det fjelle i vinterferien når det var mørkt...har ein film der me kjøre nedover svingane :flire:
Bilde
Brukerens avatar
handy-boy
Lærling

Innlegg Poppy » Tir Apr 24, 2007 16:33

Hehe den var stilig. Satt litt med hjertet i halsen, trodde først du kjørte i grøften da du kjørte ut til siden. ;)
Hilsen Wenche
Brukerens avatar
Poppy
Lærling

Innlegg handy-boy » Tir Apr 24, 2007 18:13

Poppy skrev:Hehe den var stilig. Satt litt med hjertet i halsen, trodde først du kjørte i grøften da du kjørte ut til siden. ;)

kjennte meg igjen på alle bildene som du tok over fjellet.. :flire:
Kjekt å kjøre over når det er fint vær om sommeren ;)
Brukerens avatar
handy-boy
Lærling

Innlegg Poppy » Tir Apr 24, 2007 18:54

Ja det er det ikke tvil om. :D
Hilsen Wenche
Brukerens avatar
Poppy
Lærling

Innlegg Poppy » Man Mar 31, 2008 11:09

Ja takk for sist. Har ikke vært innom her siden. :D
Når jeg tastet vis uleste innlegg siden sist, var listene på 160 sider. :flire: WOW dere har skrevet. Har ikke mulighet å få med seg alt. :speditør:

Mye som er skjedd siden sist.

Jeg dro avgårde med lillebilen (sees lenger oppe) helt alene. Var ute i litt over 3 uker, da ble jeg kalt tilbake på kontoret.
Min mor hadde fått kreft. (jobber med mine foreldre, så jeg måtte overta jobben hennes). :sad:

Så der ble ingen turer med vogntoget mitt den sommeren. Jeg skulle egentlig ta over den etter 4 uker på veien med lillebilen. Så det ble ikke så mye bilder akkurat.
(noen ble det jo, skal finne de frem igjen)

Så fant jeg ut jeg ville skifte beite, tenkte på å begynne å kjøre buss. Men det blir nå ikke noe før etter sommeren er over iallefall. Det er lov å ombestemme seg. :blink:
Og det går bra med min mor også, så hun er begynt så smått på kontoret igjen. :sol:

Men om det blir turer med vogntoget mitt eller lillebilen, det vet jeg ikke enda. ;)
Jeg mistenker at det blir lillebilen, hvis vi får en annen sjåfør på vogntoget mitt.

Da skal jeg kjøre rundt med lillebilen å pakke lassene før de andre guttene kommer. 8-) Og da bor jeg på hotell rundt omkring i Europa. 8-)
Hilsen Wenche
Brukerens avatar
Poppy
Lærling

ForrigeNeste

Gå til Livet på veien - sjåføryrket

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest