Frå kvardagslivet til bussjåføren...............

Her kan du lese og skrive om ulike erfaringer med sjåføryrket, enten det dreier seg om distribusjonskjøring eller langtransport.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Frå kvardagslivet til bussjåføren...............

Innlegg Stuttjukken » Fre Des 23, 2005 00:47

Brastein har nokre Steinbra historier og fortelja. DET veit eg. Dessutan trur eg at andre her inne har bra historiar og fortelja óg. Køyr i gong, og smil fint til passasjerane............
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg Stuttjukken » Lør Des 24, 2005 18:01

Brastein, kor é du midt blant modelldelane.................
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg Rubber Duck » Lør Des 24, 2005 19:57

Det er nok julemiddagen som fanger interessen hans nå, Stuttjukken :lol:
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Stuttjukken » Søn Des 25, 2005 11:03

Akkurat det veit eg, for både han og hans betre halvdel er det det, (kjenner begge). (Måtte berre skriva akkurat det............).
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg brastein » Søn Des 25, 2005 14:07

Når en skal arbeide og deretter gjøre klart til familieselskap, er det ikke mye tid til å sitte med PCen. Idag er det heldigvis en rolig dag uten noe besøk. Vi skal bare slappe av og kose oss. Får gjerne ett par timer til modellbygging. Vi bussjåfører kommer jo bort i ganske mange menneske iløpet av arbeidstiden. Jeg har kjørt buss siden 1978 og har opplevd litt av hvert. Der er jo noen som har en tendens til å havne i mer eller mindre komiske situasjoner titt og ofte. Man må gjerne selv vere bussjåfør for å se det komiske i dette. Yrket våres er vel ikke kjent for så veldig høy status. En kolega av meg hadde en mor og datter sittende rett bak seg og datteren spør moren: Mamma? Bussjåføren, jobber han også? Samme kolega stod på en holdeplass og tok innpå passasjerer. På den tiden var tikoneren av papir. Dette var en varm sommerdag og folk gikk lettkledd. Først kom en mann med klippekort og kolegaen klipte i kortet. Så kom en ung dame med en tier i honden. Hun hadde på seg en lett gjenomsiktig bluse. Hun leverte tieren, hvorpå sjåføren klipte hull i den og leverte den tilbake. Det skal vel ikke vere tvil om hva han så på.
Det er ikke alle som har en positiv holdning til sitt yrke. En sporveisbuss kjørte med framdøren åpen for å lufte i varmen. Dette var i rushtrafikken og opp på høreside stopper det en bossbil. Bossbilsjåføren roper inn til bussjåføren: Jasså, du har fullt lass du også. Ja, sier bussjåføren. Du er jo heldig du som slipper å snakke med driten.
For noen år siden skulle jeg hente noen fra en barnehage som hadde vert på en gård. En av de første som kom ned til bussen var en liten tannløs fyr. Han satt seg ned på kanten av bagasjerommet go sa: du må ta av meg regnklærne. Jeg hjalp ham så godt jeg kunne og spurte om han hadde hat det gøy. Jo. Han hadde sett manger dyr. Og så så eg ett esel som Jesus hadde ridd på.
Dere lastebilsjåfører har vell også en del mer eller mindre artige episoder.
No e eg dritlei regn og vind!!!
Brukerens avatar
brastein
Lærling

Innlegg topline164 » Søn Des 25, 2005 16:54

Det er jo også utrolig hvor lite folk kjenner området de bor i. Dere som bor i Bergen og kjører buss, regner med dere har fått en del rare spørsmål om hvor bussen kjører forbi. Jeg bor på Krokeide, og har fått spørsmål når jeg går på bussen fra noen på perrongen: "Går denne bussen forbi Sandsli?" Kan jeg ta denne bussen til Åsane Terminal?"
Det er jo også noen luringer som spør om bussen går forbi Minde.
Og for dere som ikke kjenner disse stedene, så kan jeg si at minst halvparten av alle bussrutene i Bergen går forbi Minde...
Brukerens avatar
topline164
- MODERATOR -

Innlegg Stuttjukken » Man Des 26, 2005 00:06

Jaja, Brastein og meg skal ikkje ha med folk som skal av før Midttun (etter Nesttun i Fana sør for Bergen sentrum), på tur FRÅ Bergen. Når folk på t.d. Danmarksplass (eit altfor lite kryss sør for sentrum) spør om eg går til Minde, så er svaret nei (normalt sett, vel og merke etter "boka"). Me har ingen avstigning før Midttun, og dermed er det det same kvar me køyrer, når me ikkje har avstigning der. Forklaringen ligg i ruter, selskap, politiske vedtak og konsesjon. Derimot tek me folk PÅ bussen på Minde, på veg FRÅ Bergen. Den andre vegen (TIL Bergen) er det motsett, for då kan folk gå AV på Minde men ikkje PÅ, for siste PÅ-stigning er Midttun. (Kor vidt me GÅR til diverse stader er ein annan sak, for me går ikkje, men KØYRER).

Og det er ikkje uvanleg at folk spør oss som køyrer om Nesttun, om me køyrer til Åsane. Jau, jau, folk i Bergen kjenner visst knapt nok sin eigen by. Og på perrong 5 på Bystasjonen (Bergen Busstasjon) får me spørsmål om det meste. Om me køyrer til Osterøy, Fusa, m.m. Så er det alle som skal til diverse stader i Hardanger, og står på perrong 5 i staden for 4. Uansett, bussjåføryrket er eit serviceyrke, og me prøver å yta den service som er mogleg og yta, og det skal me gjera.

Som Brastein skriv, så er det ikkje noko status i bussjåføryrket i dag. "Slutt og køyr buss, finn deg eit arbeid og ten pengar i staden" er ein vanleg tankegong i dag. Og reint verbalt frå påstigande passasjerar er det ingenting som er verre for enkelte folk enn ein forseinka buss, anten det er litt eller mykje forseinking. Det er ei forbryting verre enn mord, høyrest det ut som innimellom. Det som derimot ikkje er lov er å køyra for tidleg, men klagar på DET er det lite av, dessverre. Jaja, Brastein og meg har mykje moro med slikt. Som då eg køyrde i kø heile vegen frå Midttun til Bergen (11 km., over 1/2 time mot normalt 15 min.). Ein passasjer sat framst i bussen og hadde utsikt over køen. Eg måtte kutta ut avstikkaren inni sentrum, for å nå avgangen FRÅ Bergen, med høglydte reaksjonar og skjellsord til følge. Så kom det følgjande utsegnet frå vedkomande som sat framst i bussen og såg køen: "Jeg vet ikke hvorfor bussen er forsinket". Dette har eg flirt av mange gonger i ettertid, og episoden er 4 år gammal. Eg kan berre konstatera at passasjeren som såg køen, ikkje på nokon måte forstod kvifor bussen var forseinka. Det er "opplest og vedteke" for enkelte at bussen under alle tenkelege og utenkeleg forhold er der som klokkesletta i ruteheftet fortel. PUNKTUM. Når verda er SÅ enkel for enkelte folk, er det ikkje rart at det er ei større forbryting at bussen er forseinka enn at ein vert myrda...........

Helsing Stuttjukken, i ei enkel verd, (trur eg...........fritt etter Jon Eikemo i nabobygda Eksingedalen).
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg brukar » Tir Apr 04, 2006 08:01

Stuttjukken skrev:Jaja, Brastein og meg skal ikkje ha med folk som skal av før Midttun (etter Nesttun i Fana sør for Bergen sentrum), på tur FRÅ Bergen. Når folk på t.d. Danmarksplass (eit altfor lite kryss sør for sentrum) spør om eg går til Minde, så er svaret nei (normalt sett, vel og merke etter "boka"). Me har ingen avstigning før Midttun, og dermed er det det same kvar me køyrer, når me ikkje har avstigning der. Forklaringen ligg i ruter, selskap, politiske vedtak og konsesjon. Derimot tek me folk PÅ bussen på Minde, på veg FRÅ Bergen. Den andre vegen (TIL Bergen) er det motsett, for då kan folk gå AV på Minde men ikkje PÅ, for siste PÅ-stigning er Midttun. (Kor vidt me GÅR til diverse stader er ein annan sak, for me går ikkje, men KØYRER).

Og det er ikkje uvanleg at folk spør oss som køyrer om Nesttun, om me køyrer til Åsane. Jau, jau, folk i Bergen kjenner visst knapt nok sin eigen by. Og på perrong 5 på Bystasjonen (Bergen Busstasjon) får me spørsmål om det meste. Om me køyrer til Osterøy, Fusa, m.m. Så er det alle som skal til diverse stader i Hardanger, og står på perrong 5 i staden for 4. Uansett, bussjåføryrket er eit serviceyrke, og me prøver å yta den service som er mogleg og yta, og det skal me gjera.

Som Brastein skriv, så er det ikkje noko status i bussjåføryrket i dag. "Slutt og køyr buss, finn deg eit arbeid og ten pengar i staden" er ein vanleg tankegong i dag. Og reint verbalt frå påstigande passasjerar er det ingenting som er verre for enkelte folk enn ein forseinka buss, anten det er litt eller mykje forseinking. Det er ei forbryting verre enn mord, høyrest det ut som innimellom. Det som derimot ikkje er lov er å køyra for tidleg, men klagar på DET er det lite av, dessverre. Jaja, Brastein og meg har mykje moro med slikt. Som då eg køyrde i kø heile vegen frå Midttun til Bergen (11 km., over 1/2 time mot normalt 15 min.). Ein passasjer sat framst i bussen og hadde utsikt over køen. Eg måtte kutta ut avstikkaren inni sentrum, for å nå avgangen FRÅ Bergen, med høglydte reaksjonar og skjellsord til følge. Så kom det følgjande utsegnet frå vedkomande som sat framst i bussen og såg køen: "Jeg vet ikke hvorfor bussen er forsinket". Dette har eg flirt av mange gonger i ettertid, og episoden er 4 år gammal. Eg kan berre konstatera at passasjeren som såg køen, ikkje på nokon måte forstod kvifor bussen var forseinka. Det er "opplest og vedteke" for enkelte at bussen under alle tenkelege og utenkeleg forhold er der som klokkesletta i ruteheftet fortel. PUNKTUM. Når verda er SÅ enkel for enkelte folk, er det ikkje rart at det er ei større forbryting at bussen er forseinka enn at ein vert myrda...........

Helsing Stuttjukken, i ei enkel verd, (trur eg...........fritt etter Jon Eikemo i nabobygda Eksingedalen).

Kan ikke annet enn le av det du skriver, for det er igjenkjennende.
Kjørte i 10 år for et selskap i Trondheinsregionen, hvor rutene skulle "justeres". Et firma hadde tatt på seg oppgaven med å "justere". Jeg skal love deg det ble justering.
Etter 14 dagers prøvekjøring, spurte passasjerene på div. bussholdeplasser:
Er du veldig sein, eller kommer du litt for tidlig ?
Egentlig humoristisk spurt, og vi kunne jo ikke annet enn le av det hele når tidene var satt opp slik at avganstiden for neste avgang allerede var passert med 10-15 minutter. Og dette "åt på seg" utover formiddagen. Sjåførene kunne bli sittende i sete på opptil 3-4 timer i strekk.
Hva med dobesøk ? Vi lurte på om verkstedet kunne montere slanger på sjåførens venstre side, - litt diskré. Vi fikk noen merkelige blikk før poenget gikk opp for verkstedgutta.

Når disse nye rutetidene var blandet med nye trasseér, ny rutebilstasjon og nye rutiner, - måtte det bare bli kasos når rutene var så knappe. Heldigvis ble tillitsmannsaparatet hørt, og selskapet utarbeidet sine egne ruteforslag ut fra tidligere erfaringer med passasjerbelegg og topografiske hensyn. Da begynte vi å få tilfredse busspassasjerer igjen.
Flemming
Motto: Le, det smitter!

Vennlig hilsen
Flemming
brukar
Lensmann

Innlegg Stuttjukken » Tir Apr 04, 2006 11:36

Godt dei tok til fornuften i Trondhjem den gongen. I dag er det slutt på akkurat det. Kva? Å ta til fornuften, så klart. Det har aldri vore så mange "glupe økonomar av nokre konsulentar" som me har i dag. I dag hadde ikkje dei justert rutene attende til det fornuftige og forsvarlege, Flemming, om ruteopplegget hadde vore heilt på trynet no. Derimot hadde det skjedd det motsette.

For å illustrera det slik reint teknisk, (ikkje realistisk, for det ER grenser for kor godt eg kjenner bussrutene og traséane i Trondhjem):

La oss sei at eit 8-timars skift inneheld 6 ruter tur-retur Lade - Midtbyen - Skjetnemarka. (Eg kan ikkje tenkja meg at dette er ei verkeleg rute, men det er kun noko oppdikta frå meg som døme). 6 turar på den ruta på eit skift er i dette dømet knapt, men såvidt akseptabelt i forhold til tida på ruta, køyrestrekninga, kravet til pausar, m.m.). Så pressa dei 8 ruter av denne inn på skiftet, og alt gjekk heilt på trynet, og bussane var forseinka heile dagen. I dag hadde dei ikkje justert attende til 6 ruter, men det hadde ikkje overraska meg om dei hadde auka rutetalet til 10 ryter, og attpåtil korta ned skiftet frå 8 til 7 timar, og på toppen av det heile trekt 1/2 time spisepause slik at skiftet vert 6,5 timar langt, pausar som verken eksisterte i praksis eller på papiret. Det er ei rar verd me lever i, men eg vonar at det ikkje kjem til å gå den vegen, men det vil ikkje overraska meg, dessverre. Når dei som bestemmer kun tel på kroner, vert det slik.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg Silvercrow » Søn Mar 09, 2008 13:15

Dette var morsomt. Denne tråden er steingammel ser jeg, - siste innlegget ditt ble forfattet i 2006.

Av siste innlegg går det frem at Stuttjukken så ingen lunde er "helt bortreist" i Trondheimstrafikken. Han diktet opp et ruteeksempel Lade - Midtbyen - Sjetnemarka. Og ganske riktig, - i 2006 fantes det ikke en slik rute, - men nå finnes den. Forutseende kar denne Stuttjuken :flire:

Dagens rute 3 kjører Lade - Ladehammeren - Sentrum - Fossegrenda - Kroppanmarka - Sjetnemarka, med retur.

Den har også fått bygget inn alle "moderne" forsinkelsesmomenter som følge av overdreven økonomisk tankegang, - med null hensyn til geografiske og trafikale forhold.
Nå har vi til og med fått ruter som skal starte fra Sentrum før den etter ruta kommer til Sentrum.
Brukerens avatar
Silvercrow
Lærling

Innlegg Stuttjukken » Søn Mar 09, 2008 15:18

Er det no eg skal beklaga at eg i det heile teke nemnte noko slikt, tru? Skal tru om nokon TT-folk har vore her inne for lang tid sidan (det er ikkje deg, Silvercrow, for det veit eg) og snappa opp dette. Då synest eg synd på bussjåførane i Trondhjem.

Framsyntheit er ein skummel ting.

*Stuttjukken luskar ut att med halen mellom beina.*
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg Silvercrow » Tir Mar 11, 2008 12:44

Vel, - jeg tviler sterkt på at Stuttjukken er skyld i denne ruta :)

Den er et resultat av arbeidet til avdelingen "plan og marked" i Team Trafikk.
Ruta gikk tidligere i nesten samme trasè, men har blitt forlenget fra Kroppanmarka til Sjetnemarka.
Rute 49 som tidligere gikk Sjetnemarka - Sentrum - Sentralstasjonen ble lagt ned i forbindelse med utvidelsen av rute 3.

Det er nok mest presset fra lokale myndigheter om økt krav til rasjonalisering og effektivisering som presset fraqm denne og flere andre endringer.

Når det er sagt har Team Trafikk greid å markedstilpasse tilbudet gjennom denne prossessen i større grad. Siden disse endringene trådte i kraft har vi hatt markedsøkninger på ca 15 % over en to års periode. Så helt misslykket var ikke denne prossessen.

Det var mange ruter som ble endret, - og fra starten av ble det mye trøbbel og mye kjeft etter som ruteopplegget ble alt for ambisiøst utformet. Med store forsinkelser og sure passasjerer som resultat.
Dette førte til at det etter bare 5 måneder ble laget et nytt ruteopplegg som rettet opp mange av feilene i det første opplegget. Det ble mye bedre etter den andre endringen. Markedsøkningen er sensasjonell og jeg tviler på at andre selskap i landet kan vise til det samme.... Rett meg gjerne om jeg tar feil der :)

Det var nok tilfeldighetene som skapte dagens rute 3 og ikke Stuttjukkens oppdiktede rute. Ikke ta på deg noe skyld i det ;)
Brukerens avatar
Silvercrow
Lærling

Gå til Livet på veien - sjåføryrket

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest