Beryktede norske veistrekninger

Her kan du lese og skrive om ulike erfaringer med sjåføryrket, enten det dreier seg om distribusjonskjøring eller langtransport.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Tom » Tor Feb 08, 2007 16:21

Egentlig så skulle Ludvig ha vært med forrige tur.....

Vegen stengt i Hillinga.., holdt på å forlise ned Kråmofjellet....15 km/t og ABS!. Når jeg kom til Husmannsplassen, hadde en tyskert lagt seg på tvers...5 timer stengt der....Det ble nok ikke skolemelk på ungene i Bodø på Onsdag.....

Det er nok tøft, men gutta liker det:-)
Har opprettet profil på Facebook.

Salberg kjøreskole, Harstad

Der legges ut info, og spørsmål svares som før.
Brukerens avatar
Tom
Veteran

Innlegg Forhendværende kusk » Tor Feb 08, 2007 17:47

Dette var virkelig morro å se. Og med de kommentarene husker jeg også noe av veien. Siste gang jeg kjørte den veien var i desember -72 med en Stie-bil, 3 aksla bil og 2 aksla henger, F88 med 250 spreke hester og 25 tonn hengende gris. Retarder? Hadde aldri hørt ordet! Det var ikke oppfunnet enda. Thelma? Joda, men hvem hadde det den gangen? Nei, motorbrems! Det hadde vi. Virker like godt som om du stakk hånda ut av sideruta. Da satt du og ønsket deg et laver gir enn første lav. Veibredden, da! Bevares, det er jo nesten motorvei nå!! :D
Tusen takk for turen. Håper på flere slike flotte reiser!! 8-)
Torgeir Abrahamsen
Brukerens avatar
Forhendværende kusk
Lærling

Innlegg 2re S. » Lør Mar 17, 2007 17:59

heia, kan legge til et par bra strekninger som jeg kjørte på før, men som heldigvis nå er turistvei ;-)
Rullestadjuvet, Trolljuvet på E 134 mellom Haukeli og Haugesund. Smalt og "fint"
I wanna ride my harley and feel the wind and freedom. I love the sound of a v8 from Scania
2re S.
Sykkelbud

Innlegg King V8 » Lør Mar 17, 2007 19:28

Trolljuv bru e ekkel :p Brua seig saman når 50'tonns trailara kom..
Gaute Føyen
Brukerens avatar
King V8
Bileier

Innlegg Stuttjukken » Lør Mar 17, 2007 23:04

Brua i Trolljuvet var for svak, men det er eit artig og interessant punkt på vegen, med brua over juvet, festa i tunnelopningane på begge sider.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg mortenFH » Søn Mar 18, 2007 00:20

Har lest historien til Tom nu. Syns den var veldig beskrivende. En ting han ikke skrev var at alle (bortsett fra 2 trur jeg) tunellene har åpningen i en sving. Heilt jævlig å snike seg inn i dem, for når som helst kan tunellen spy ut ett vogntog
You can´t make heavy metal with a synthiziser.
Bruce Dickinson
Brukerens avatar
mortenFH
Veteran

Innlegg Boyen » Søn Mar 18, 2007 12:23

Har hørt at vegen ut te Sotra e heilt for jævlig og....
Brukerens avatar
Boyen
Distribusjonssjåfør

Innlegg R-620 » Søn Mar 18, 2007 18:34

Boyen skrev:Har hørt at vegen ut te Sotra e heilt for jævlig og....

hva er gale med den da?
det verste med veien til sotra er vell mangel på fortau og sammenslåing av to felt... køen i rushtiden kan bli farlig lang!!
Brukerens avatar
R-620
Bileier

Innlegg Stuttjukken » Søn Mar 18, 2007 20:58

Det verste med vegen til Sotra er det faktum at det er kun 2-felts Sotrabru. I desse tider planlegg dei mykje rart på veg- og trafikk-fronten i Bergen og omland, med lassavis med bomstasjonar. Det er ein ting eg har tenkt på ei stund, med tanke på trafikkavviklinga i og rundt Bergen i framtida. Ikkje minst aust-vest er forsømt. Det eg tenkjer på er at det kunne ha kome ein samanhengjande tunnel frå Kolltveit på Sotra i vest direkte til Arna i aust. Tunnelen treng ha minst 7 felt i kvar retning, 4 til personbilar og 3 til lastebilar, trailarar og bussar, som nemnt i KVAR retning. Så skal det på- og av-køyringsfelt opp/ned i dagen på alle aktuelle stader, frå vest nemleg til Bildøy, til Straume, til Knarrevik/Hjelteryggen, til Drotningsvik, til Storavatnet/Askøy, til Olsvik, til Loddefjord, til Vadmyra/Hetlevikåsen, til Bjørgeveien, til Nygård/Lyngbø/Nipedalen/Gravdal, til Fyllingsdalen (langt løp), til Gyldenpris/Laksevåg, til Møhlenpris, til Nygårdstangen/Sentrum, til Fjøsangerveien (langt løp, avlasting av Danmarksplass), til Wergeland (langt løp, avlastar Inndalsveien, som likevel skal fyllast med Bybanen), til Fløyfjellstunnelen, til Haukeland sjukehus (langt løp, avlastar Ibsens gate) og til Langedalen (Rolland/Borge/Hauge). Så kunne all trafikken aust-vest gjennom heile Bergen gått under jorda. Alle dei tilsaman 14 felta trengs for å sikra framtidig kapasitet, og fartsgrensa burde ha vore minimum 110 km./t. Turen frå Kolltveit til Arna burde kun teke rundt 10 minutt, helst ikkje stort meir enn det. Nei, det er ingen fare for at det kjem noko slikt, folkens.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg ArmyTrucker » Søn Mar 25, 2007 21:34

Ja da har jeg vært så heldig å få kjøre Rally Hammarøy jeg også. Det var litt av en opplevelse, opp og ned tunneler på 4,1 trailere midt i veien med gassen i bånn og 20 km opp bakker.var ganske glatt på vei ned , men opp idag var det 5-9 grader og bart hele veien :)

Kjørte ned fredag natt til Bodø med noe sambandsutstyr, var hastesak pga det røk noe viktige greier på flystasjonen.

p93 er ikke akkurat god komfort nei
ArmyTrucker
Bileier

Innlegg nitedals » Lør Nov 17, 2007 22:46

etne-skånevik. veldig morro der på vinterføre. (kan ta med ølen-skånevik) litt mer plass en min bil, men to av meg,,nope.
Brukerens avatar
nitedals
Lærling

Innlegg Desperado » Lør Nov 17, 2007 22:56

Burde Hol-Aurland vært nevnt i denne tråden?
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg Finnmark28 » Tor Nov 22, 2007 20:58

Hamarøya kan brenne i helvete. Legg skiten i tunell
Finnmark28

Innlegg sickpuppy » Tor Nov 22, 2007 21:07

Finnmark28: Jeg har da kjørt Hamarøya i drittvær selv, det gikk forsåvidt skremmende godt.. Skal man ikke da heller bannlyse diverse transportører, bileiere og ansvarlige folk i firmaet man jobber om man ikke har utstyr som holder mål til jobben man prøver å utføre etter beste evne? :)
sickpuppy

Innlegg Tom » Tor Nov 22, 2007 21:07

Finnmark28 skrev:Hamarøya kan brenne i helvete. Legg skiten i tunell

Liker du ikke sandkassa mi....
Har opprettet profil på Facebook.

Salberg kjøreskole, Harstad

Der legges ut info, og spørsmål svares som før.
Brukerens avatar
Tom
Veteran

ForrigeNeste

Gå til Livet på veien - sjåføryrket

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest