Beryktede norske veistrekninger

Her kan du lese og skrive om ulike erfaringer med sjåføryrket, enten det dreier seg om distribusjonskjøring eller langtransport.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg sickpuppy » Tor Nov 22, 2007 21:09

Tom skrev:
Finnmark28 skrev:Hamarøya kan brenne i helvete. Legg skiten i tunell

Liker du ikke sandkassa mi....

Haha, det er sånne syke enspora knotter som dere jukselappene der oppe som gjør at de ikke vil utbedre veiene da.. De ser helst at størsteparten av dere holder dere der nord.. ;) *mobbe*
sickpuppy

Innlegg Tom » Tor Nov 22, 2007 21:11

Så lenge man har dekk, (ikke 729 :-P :-P ), ordentlig boggiløft, og ikke travelt...så går det meste bra.....

Få verktøy som er i orden,så kommer du til å trives her du og......
Har opprettet profil på Facebook.

Salberg kjøreskole, Harstad

Der legges ut info, og spørsmål svares som før.
Brukerens avatar
Tom
Veteran

Innlegg Finnmark28 » Tor Nov 22, 2007 21:36

For og være helt ærlig, så storkosa jeg meg over "øya". Skulle bare hatt ........ i orden. Gleder meg til neste gang
Finnmark28

Innlegg anrut » Fre Nov 23, 2007 20:28

Veien mellom Tysse i Samnanger og Eikelandsosen i Fusa kan by på mange stunder med å sitte helt fremme på setekanten, særlig nå om vinteren når "vesenet" har "alle tilgjengelige biler ute " for å strø....
krøtterstier er best
Brukerens avatar
anrut
Hjelpemann

Innlegg Stuttjukken » Fre Nov 23, 2007 21:23

Vegen mellom Eikelandsosen og Tysse er eit kapittel for seg, ja. Berre denne veka har det vorte 3 turar gjennom svingane før Hafskoro og før Tysse (sørifrå). Denne veka klarte eg å sjå trailaren i svingane frå Tysse i tide, men tidlegare måtte eg rygga fleire hundre meter og gjennom fleire svingar pga. ein trailar. Det var bilrekkjer bakfrå i begge retningar. Moro?? Vel, eg veit ikkje eg, hmmm. Om eg takla det, vel det får andre vurdera, men eg sit no her ved dataen no, så eg stangar ikkje der inne i kveld, då.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg anrut » Lør Nov 24, 2007 12:07

Det er jo som du sier ikke bare enkelt å kjøre den strekken der, særlig når du møter utenlandske vogntog med lite lys som forteller at noe stort er ppå vei i mørket. Får jo tidsnok svar på det og også svar på om de kan rygge eller ikke.
krøtterstier er best
Brukerens avatar
anrut
Hjelpemann

Innlegg Desperado » Lør Nov 24, 2007 12:32

Nå er det vel sånn at det er de utlandske bilene som har mest lys. Vi utenfor EU får jo hele tide høre at vi må forhold oss til EU.reglene...
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg anrut » Lør Nov 24, 2007 22:14

Du har rett i det Desperado men så er det unntakene som kommer snikende i mørket og i dårlig vær.. Selv har jeg lys og markører i stort monn, for både å bli sett på god avstand fra eventuelle småbilister og å se selv.
krøtterstier er best
Brukerens avatar
anrut
Hjelpemann

Innlegg olebrum » Ons Nov 28, 2007 00:11

Vi har jo også en liten spennende strekning fra Florø over Magnhildskaret Svelgen til Isane som også kan være spennende med 2 akslet trekker m eurotrailer og fullt fiskelass på vinteren . Har kjørt den noen turer da jeg kjørte leiebil for Waagan fra 90-97. Hadde eurotrekker fram til 95 men da fikk jeg boggi så jeg kan vel si at jeg lærte hva kjetting var for noe :flire:
Kjørt tungt siden 78 og fortsatt mye og lære

http://roadhawk.no/
Brukerens avatar
olebrum
Lærling

Innlegg båggi » Fre Des 21, 2007 19:49

Her er en liten snutt jeg tok i høst på Rv7 mellom Øystese og Kvanndal. Tut og kjør :)
Bilde
You'll Never Roll Alone
Brukerens avatar
båggi
Distribusjonssjåfør

Innlegg raffe » Lør Des 22, 2007 12:52

Er det den siste strekka inn mot bergen? Der du kan kjøre istedenfor å kjøre opp til Voss?
Tonerud Transport
Quality Never Goes Out Of Style
Brukerens avatar
raffe
Distribusjonssjåfør

Innlegg båggi » Lør Des 22, 2007 16:55

raffe skrev:Er det den siste strekka inn mot bergen? Der du kan kjøre istedenfor å kjøre opp til Voss?

Ja, men dette er på vei innover Hardangerfjorden noen få kilometer før Kvanndal. Du kan skimte ferga over til Utne i slutten av filmen. :)
You'll Never Roll Alone
Brukerens avatar
båggi
Distribusjonssjåfør

Innlegg anrut » Søn Jan 06, 2008 15:01

Fin snutt båggi, har kjørt der mange ganger og rygget noen få ganger. Utrolig spennende veier vi har. Husker tidligere da Kvandal var hovedfergeleie, når vi kom rundt svingen der og så fergen var det ofte panikk for møtende personbiler i stor fart.
krøtterstier er best
Brukerens avatar
anrut
Hjelpemann

Innlegg Stuttjukken » Søn Jan 06, 2008 17:35

Det er frå Lussand og innover gjennom Lussandberget, før Beggevik (og Kvanndal).
Stuttjukken
- på norske vegar -

Vinterveier

Innlegg General Lee » Tir Jan 29, 2008 04:16

Er forholdsvis fersk på veiene, med kun 3 år gammel lapp på lastebil og 1.5 av de på anlegg, så dette her er min første skikkelige vinter på veiene. Ifjor kjørte jeg i Oslo på denne tida og det en trur er snø der fordi veien er hvit er ikke snø men salt.
Så nå i januar hadde jeg jomfrutur på Haukelid i skikkelig drittvær med snøstorm og slaps med ett lass betong til Vågslid.
Kan ikke si jeg syns det var noe verre enn en helt vanlig dag...

En helt vanlig dag for oss i betong/anleggsbransjen er omtrent som følgende:

1. Først må vi kjøre dit vi skal på våre 'fine' norske veier
2. Så er det ut på byggeplassen som gjerne er ett gjørmehøl mange mil etter igjengrodd skogsvei langt utom allfarvei
3. Inn med det en har av sperre og flat fjøl så langt du tør eller står fast
4. Om du står fast eller ikke kommer frem så er det å finne noe å dra deg løs eller de sistre hundre metera, gjerne gravemaskin eller lignende

Sleng gjerne inn 4-5-6 kjettinger på alle punkta, sjøl midtsommers...
Så er det motsatt rekkefølge hjem.

Og sånn går nu dagan...
Jeg er ikke gal, det har stemmene i hodet mitt sagt...
General Lee
Sykkelbud

ForrigeNeste

Gå til Livet på veien - sjåføryrket

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest