Vanvittig idiotiske transporter

Her kan du lese og skrive om ulike erfaringer med sjåføryrket, enten det dreier seg om distribusjonskjøring eller langtransport.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Re: Vanvittig idiotiske transporter

Innlegg brukar » Tor Nov 15, 2007 18:23

arnt myrann skrev: Det er en ting som er sikkert, transport er for billig !!!!

Uten å nevne navn ble et av argumentene for å legge ned slakteriet i Molde for noen få år siden det samme som arnt sier.
Og her snakker vi om levende dyr.

I denne sammenheng for litt på siden gikk det en reportasje i norsk fjernsyn om dyretransport. Der fikk én se ombordlasting av en okse på rundt 500 kilo, - som ble lastet etter et bakbein. Oksen greide ikke å gå for samme bakbein var brukket. Men ombord skulle den, - levende.

Det er da man føler man kan gråte blod.
For å dra temaet helt ut, så har det vel blitt lastet mennesker også på samme vis, - både under div. kriger opp gjennom tidene til dagens morgen. Mennesket grusomhet kan ikke beskrives. Det må oppleves for å fatte dybden.

Enda en "utglidning". :rødme:
Flemming
Motto: Le, det smitter!

Vennlig hilsen
Flemming
brukar
Lensmann

Innlegg arnt myrann » Tor Nov 22, 2007 20:55

Det er jo helt forferdelig.... men dette er et bevis på at effektivitet i samfunnet går ut over andre parter. Selvsagt "lønner" det seg å drifte et stort lager/ slakteri, men når slike ting skjer er det jo bare for dumt...

Slike ting som dette vet ikke myndighetene noe om hvis de ikke blir gjort oppmerksomme på dette... kanskje av oss...?
Ingenting haster så mye at det skal gå utover sikkerheten.....
arnt myrann
Lærling

Innlegg sickpuppy » Tor Nov 22, 2007 21:16

normannen skrev:kjört seilflybensin,var i militeret,slå den

Det der prøvde jeg å slå av som en spøk til en representant fra statens vegvesen ved svingen kontrollpost langs rv.3. Det slo ikke helt an, for han tok ikke spøken, og begynte først å mase etter ADR-skilt, og når jeg da ikke klarte å holde igjen en liten fnisete mine så skjønte han spøken, og da skulle han gå over hele settet mitt for å finne feil. Han fant to ting.. 1. Litt slitte dekk på løfteakslingen på tralla, noe han bare måtte drite i mente jeg, for den akslingen var ikke i bruk..
2. Jeg hadde en svakt blålysende scania-ørn i frontruta, som han mente kunne forveksles med utrykningskjøretøy og lage trøbbel i trafikken.. KULT!!

Men vertfall, ikke prøv å slå av spøker til de folka der før du vet at de er i godt lynne.. :)
sickpuppy

Innlegg anrut » Fre Nov 23, 2007 20:41

Spøke med statens vegsvin, nei det skal man bare gjøre hvis man vet at bil og papirer er helt i orden.
krøtterstier er best
Brukerens avatar
anrut
Hjelpemann

Innlegg olebrum » Tir Nov 27, 2007 01:09

Har faktisk kjørt saltfisk fra Fosnavåg til bari åpna døra italiernen innpå også mamma mia feil størrelse på fisk, nye papir dagen etter tilbake til fosnavåg og der bytta de merkinga på fisken så jeg kunne dra tilbake til bari og da var det no problema Det er en av de best betalte turene jeg har hatt, brukte ca 2 uker for å få fisken på plass :flire:
Kjørt tungt siden 78 og fortsatt mye og lære

http://roadhawk.no/
Brukerens avatar
olebrum
Lærling

Innlegg Desperado » Tir Nov 27, 2007 09:27

:flire: :flire: :flire:
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg arnt myrann » Ons Nov 28, 2007 17:33

Ja det er jo bare helt utrolig, men fisken skulle de ha....:)
arnt myrann
Lærling

Innlegg OlavEmil » Ons Nov 28, 2007 17:37

Haha. Sikkert god den fisken då. Håpar no det var frose fisk, ikkje fersk :P.
OlavEmil
Bileier

Innlegg scaniaV8power » Ons Nov 28, 2007 17:43

sickpuppy skrev:2. Jeg hadde en svakt blålysende scania-ørn i frontruta, som han mente kunne forveksles med utrykningskjøretøy og lage trøbbel i trafikken..

Nei de finner jo på alt mulig rart......
Intel inside, idiot outside...
Brukerens avatar
scaniaV8power
Bileier

Innlegg nitedals » Fre Nov 30, 2007 19:55

kjøre fra haugesund til trygve j sjøen med 3 paller gips som skulle til haugesund. Trygve j sjøen sa jeg skulle komme til åkra og vente. Ventet i 2 min for så og kjøre til haugesund med 3 paller gips..snakk om penger da..hehehe..heldigvis ikke lange turen.
Brukerens avatar
nitedals
Lærling

Innlegg arnt myrann » Fre Nov 30, 2007 19:59

Det er mange slike eksempler, vitner litt om dårlig planlegging.... hadde trodd at det fantes flere eksempler på dårlig planlagte transporter her i landet .... Men det er kanskje så vanlig at vi ikke tenker på dette i hverdagen.
arnt myrann
Lærling

Innlegg arnt myrann » Fre Nov 30, 2007 20:04

Fikk høre om et eksempel fra Borregaard, men vet ikke om den er sann.... Fabrikken kjøper tidligere inn produkter fra Mills fabrikker ( soya olje ?) til sin egen produksjon ( ligger noen KM fra Borregaard..) Dette blir for dyrt for dem, de kjøper seg heller inn i en polsk fabrikk og kjører fra Polen med MANGE vogntog om dagen til Norge for å dekke sin produksjon.... Noen som snakker om miljø...;)
arnt myrann
Lærling

Innlegg ArmyTrucker » Fre Nov 30, 2007 20:34

OlavEmil skrev:Haha. Sikkert god den fisken då. Håpar no det var frose fisk, ikkje fersk :P.

klippfisk e jo tørka fisk, holde seg lengre da vet du :flire:
ArmyTrucker
Bileier

Innlegg arnt myrann » Fre Nov 30, 2007 20:39

Var det ikke salt fisk han kjørte??? kanskje den er blitt til tørrfisk innen han var kommet frem....;)
arnt myrann
Lærling

Innlegg olebrum » Fre Nov 30, 2007 22:42

Ja det var saltfisk så om den kom fram 2 uker for sent så gorde ikke det noe. På 90tallet kjørte vi også mye frossen laks fra Spania,Frankrike, Tyskland,Belgia,Danmark og Svrige til Florø. Det var det såkalte lakseberget som var lagret over hele europa som skulle hjem og foredles på Foodsen i Florø :flire:
Kjørt tungt siden 78 og fortsatt mye og lære

http://roadhawk.no/
Brukerens avatar
olebrum
Lærling

ForrigeNeste

Gå til Livet på veien - sjåføryrket

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest