En helt utrolig historie

Her kan du lese og skrive om ulike erfaringer med sjåføryrket, enten det dreier seg om distribusjonskjøring eller langtransport.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

En helt utrolig historie

Innlegg Sølvreven » Lør Mar 08, 2008 23:33

Har lenge vurdert om jeg skulle legge denne historien ut på nette. Årsaken er - Kan den virkelig være sann? Ikke vet jeg, men skal selge den for det jeg har kjøpt den for, så er det opp til dere å selv vurdere sannheten i denne historien...

For ikke så alt for lenge siden satt jeg på koppang å spiste, ikke noe unormalt ved det. Så kommer jeg i snakk med en meget trivelig kar fra Nord. Historien som han presenterte er den jeg nå gjengir.
Han hadde i mange år kjørt fast fra Halden til Kirkenes, for 20 år siden stod det 2 damer å haiket, disse damene skulle så langt nord de kom. Han tok de med, og kom i godt kontakt med begge disse damene, og spesielt en av disse fikk hans oppmerksomhet. De fikk vite at han kun kom seg litt utenfor Trondheim før han måtte ha døgnhvile, men det var ingen problem for damene de hadde med telt. Dagen etter gikk turen vidre nordover, de kom seg nesten til Tromsø før det var ny døgnhvile, denne natten lå kun den ene dama i telt.
Han kjørte inn til Tromsø sentrum, for å levere, damene så sitt snitt til og kunne se på byen men de avtalte å møtes til et vis klokkeslett, dersom de ville bli med lengre nord.
De møtte ikke opp.
På denne tiden var ikke mannen gift å han hadde ingen kone. Men noen år etter denne hendelsen, giftet han seg.
Dama han giftet seg med, spurte om han hadde hatt seg med mange i lastebilen, å han svarte som sant var, at han hadde hat en afære med ei fra England. Men at han ikke hadde sett eller hørt fra henne siden.
Så kjører han samme turen 19 år etter, så ser han 2 unge jenter som haiker, han stopper å de sier de skal til Fauske, jentene er fra England og de virker meget hyggelige.
Han spørr om de har med seg telt, for dersom de ønsker å sitte på med han til Fauske er han nødt til og ha døgnhvile under veis. Jentene har med det de trenger, også mat.
De kommer i prat, og den ene jenta kan fortelle at hennes mor og vennine hadde haiket i Norge for mange år siden, å nå skulle de til Fauske for å prøve og finne en mann som de bare hadde fornavnet på.
De hadde sett på internett at Fauske ikke var så stor, slik at de regnet med at dersom de gikk til noen speditører så kunne de ha flaksen med seg for og finne denne personen.
Å da de sa navnet, begynte sjåføren og småsvette.De hadde samme navn, og de var fra samme sted.
Hun forteller at - når hennes mor kom hjem fra Norge viste det seg at hun var gravid, samtidig traff hun drømmemannen i England, da hun forstod at hun ventet barn, fortalte hun dette til sin kjære, som sa at det er ingen som bør vite at jeg ikke er faren. Så hennes mor og den Engelske mannen giftet seg og de levde lykkelig for inntil noen år tilbake. Da skilte de lag, og det siste han sa til jenta var at en eller annen fra Norge var hennes far.
Moren ble helt fra seg, når han hadde fortalt sannheten, slik at moren fortalte hele historien om at de hadde haiket fra Halden til Tromsø, kun en gang hadde hun ligget med en mann, og det var han som kjørte lastebilen..
Som Nordleningen sa - Når hun sa dette holdt jeg på og kjøre av vegen.
Kaller han for Ola - Ola sa at han trodde han viste hvem de lette etter, og han fortalte da hele sin historie. Men han kunne ikke se for seg at han var hennes far. Ola ringte hjem til sin kone, og fortalte hele historien, da de kom til Fauske ble de møtt av kona, og hun tok med jentene hjem.
Dagen etter bar det av sted til Sykehuset i Bodø for en DNA, og det var vist fort gjort kun en q tips i munnen så var de ferdige.
Etter noen dager kom svaret å det viste seg at han faktisk var faren....
Ja dette er historien, ikke vet jeg om den er sann, men måten og innlevelsen av hans fortelling gjør at jeg tror på den. Men hvem vet.
Sølvreven
Bileier

Innlegg ArmyTrucker » Lør Mar 08, 2008 23:47

hvorfor skulle han ha dikta opp noe slikt egentlig?

Litt av et sammentreff hehe
ArmyTrucker
Bileier

Innlegg Scania jenta » Lør Mar 08, 2008 23:55

Tror nå på detta her jeg..enten er jeg dum ellers så er jeg naiv..men jeg tror iallefall på skjebnen ;-)
www.Dvergstuen.com
Vi er alt det vi har opplevd...
Brukerens avatar
Scania jenta
Veteran

Innlegg normannen » Søn Mar 09, 2008 09:08

bra historie,vill gjerne at den skal hvere sann
Brukerens avatar
normannen
Lærling

Gå til Livet på veien - sjåføryrket

Hvem er i forumet