Antenner

Før mobilen gjorde sitt inntog, hadde alle en walkie talkie over frontruten hvor all nyttig og unyttig informasjon ble utvekslet så lenge det var forhold til det. Har du en beskjed å gi dine kolleger, bruk CB'n!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Antenner

Innlegg AGAkusken » Søn Sep 16, 2007 20:01

Har en danita 1240,sikkert ikke det beste på markedet,men men. Jeg kjører containerbil,så antenna mi rekker ikke over taket på cont,Den er på magnetfot i dag(antenna ja). Kunne ha tenkt meg en på hver speil,altså en på hver side. Er det noen som har en anelse om hvor jeg skal se etter slike?? Antenna må være avstemt på 27MHz (måtte sikkert justert dette) og en kabelimpedans på 50 ohm-dette står i bruksanvisningen. Takknemmelig for råd/tips...
Scania eat volvo for breakfast...
Brukerens avatar
AGAkusken
Lærling

Re: Antenner

Innlegg Tom » Søn Sep 16, 2007 21:22

AGAkusken skrev:Har en danita 1240,sikkert ikke det beste på markedet,men men. Jeg kjører containerbil,så antenna mi rekker ikke over taket på cont,Den er på magnetfot i dag(antenna ja). Kunne ha tenkt meg en på hver speil,altså en på hver side. Er det noen som har en anelse om hvor jeg skal se etter slike?? Antenna må være avstemt på 27MHz (måtte sikkert justert dette) og en kabelimpedans på 50 ohm-dette står i bruksanvisningen. Takknemmelig for råd/tips...

I min harde ungdom...på 80 tallet var det WT i alle biler...Forsket litt på det der med "Twin Trucker", en antenne på hver speil.....Ble egentlig aldri bra...så tøffere ut enn det det virket....

Nei, Sett fast ei antenne i taket, med god jordplan...Trenger egentlig ikke å nå over containertaket......
Har opprettet profil på Facebook.

Salberg kjøreskole, Harstad

Der legges ut info, og spørsmål svares som før.
Brukerens avatar
Tom
Veteran

Innlegg Kronprinsen » Ons Sep 19, 2007 20:12

det bästa hadde varit hvis du kunde sätta antenen på taket på cont. då hadde du brukt den som jord.
har du den på taket på hytta så bruker du hytta som jord. jag skaffade mig en antenne förstärker å så bruker jag 2 antenner. å de funkar ganska bra. förstärker kan du köpa dig på www.kjell.com finns lite annat till WT där å.
Bilen du bör släppa fram om du ser den i speilet.
Brukerens avatar
Kronprinsen
Hjelpemann

Gå til Kanal 11

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest