Vei lyttevakt på walkie talkien

Før mobilen gjorde sitt inntog, hadde alle en walkie talkie over frontruten hvor all nyttig og unyttig informasjon ble utvekslet så lenge det var forhold til det. Har du en beskjed å gi dine kolleger, bruk CB'n!

Moderatorer: DeLutte, MOOY, topline164, Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem

Er en vei lyttevakt på walkie talkien noe for dere?

Stemmeperioden gikk ut Man Mar 17, 2008 09:12

Ja
16
89%
Nei
0
Ingen stemmer
Har mobiltelefon og klarer meg fint med den
2
11%

Antall stemmer : 18

Vei lyttevakt på walkie talkien

Innlegg Cobra206 » Tor Jan 17, 2008 09:12

Setter opp en vote her for å lodde stemningen i forhold til det som vi diskuterer på http://truckstop.diskusjonsforum.no/tru ... t3363.html For å se på interessen blant brukerne på forumet.

Denne voten vil bli liggende ute i 60 dager og etter det vil vi se på resultatet om det er noe interesse for en slik tjeneste.

Er det for øverig noen som har forslad eller ideer rundt denne tjenesten så kom gjerne med dem. Vi er åpen for alle forslag.
Cobra Radioklubb
http://cobraradio.de.tl
Cobra Turer og treff
https://sites.google.com/site/cobrasturer/
Kallesignal: Cobra 206
Brukerens avatar
Cobra206
Hjelpemann

Innlegg kentsor » Tor Jan 31, 2008 18:59

forklar litt nærmere hva du tenker på her da?
-- Turnin wheels and shiftin gears --
Brukerens avatar
kentsor
- Shrek -

Innlegg Cobra206 » Fre Feb 01, 2008 22:30

vel hvordan dette vil se ut når det blir edelig er fortsatt litt uklart, alt er for øyeblikket på planleggnings stadiet. Men det som jeg ser for meg her er at man oppretter noen faste stasjoner på strategiske plasser som er bemannet med folk som lytter på f.eks kanal 11 hele tiden. Pluss man kan gi beskjeder på denne kanalen som vei forhold o.l.

Det kan også være et alternativ med biler som kjører visse strekninger for å sjekke om der er hendt noen ulykker e.l.

Men først og fremst så prøver vi å se om det er noe interesse for noe slkt, for det er ingen vits å legge mye tid og ressurser i noe som ikke vli bli brukt. Derfor denne voten.

Som sakt så er vi også åpne for forslag fra andre på hvordan de ønsker en slik tjeneste.

Så får vi se etter hvert hvordan det vil bli og om det blir noe av i det hele tatt.
Cobra Radioklubb
http://cobraradio.de.tl
Cobra Turer og treff
https://sites.google.com/site/cobrasturer/
Kallesignal: Cobra 206
Brukerens avatar
Cobra206
Hjelpemann

Innlegg Volcan » Søn Nov 23, 2008 21:28

Var det virkelig så lite interesse for dette prosjektet at det døde før det starta?
Ketil Bogen CB6203
tlf 99 36 77 63
Volcans Verden
Brukerens avatar
Volcan
Langtransportsjåfør

Innlegg brukar » Man Nov 24, 2008 11:36

Cobra206 skrev:vel hvordan dette vil se ut når det blir edelig er fortsatt litt uklart, alt er for øyeblikket på planleggnings stadiet. Men det som jeg ser for meg her er at man oppretter noen faste stasjoner på strategiske plasser som er bemannet med folk som lytter på f.eks kanal 11 hele tiden. Pluss man kan gi beskjeder på denne kanalen som vei forhold o.l.

Det kan også være et alternativ med biler som kjører visse strekninger for å sjekke om der er hendt noen ulykker e.l.

Men først og fremst så prøver vi å se om det er noe interesse for noe slkt, for det er ingen vits å legge mye tid og ressurser i noe som ikke vli bli brukt. Derfor denne voten.

Som sakt så er vi også åpne for forslag fra andre på hvordan de ønsker en slik tjeneste.

Så får vi se etter hvert hvordan det vil bli og om det blir noe av i det hele tatt.

Husker jeg ikke helt feil, så var det blitt en trend at alle basestasjonene rundt om i TIA-verdenen her i landet hadde en slik oppgave, selvpålagt eller ikke.
Her oppe / nede :flire: i Sør- Trønderlag hadde vi ei ihuga dame som nesten fløy fra kopper og kar for å hjelpe gutta når de kjørte forbi og ropte på "hjelp".
Og vi sjåfører er ikke bedre enn andre mennesker, så hun som svarte fikk slengt ukvemsord etter seg, når hun ikke hadde tid til å stå på pinne for alle og enhver, tid alle tider på døgnet.

Og nå skal dere gutter, - og jenter for den del, - være snille og ikke ta frem denne kofferten å tenke i.

Hun gjorde det som hun slettes ikke hadde som sin faste oppgave.
Det hendte hun til og med tok sin privatbil og sjekket de trafikale tilstander, - ev. problemer, - og gi beskjed over sin mobile W.T. ang. "tingenes tilstand".

Henne jeg tenker på, synes jeg vi gutta satte alt for lite pris på. Slike driftere av basestasjoner var det flere i landet, og det er vel slikt det muligens blir tenkt på i denne sammenheng.

Veisetralen blir kanskje det nærmeste eksempel som noen i dette tilfelle tenker på , kanskje?

Vel, slik funka det i alle fall for noen tiår siden.
Flemming
Motto: Le, det smitter!

Vennlig hilsen
Flemming
brukar
Lensmann

Gå til Kanal 11

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest