Hvilken radio?

Før mobilen gjorde sitt inntog, hadde alle en walkie talkie over frontruten hvor all nyttig og unyttig informasjon ble utvekslet så lenge det var forhold til det. Har du en beskjed å gi dine kolleger, bruk CB'n!

Moderatorer: DeLutte, MOOY, topline164, Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem

Hvilken radio?

Innlegg Damita » Tir Apr 07, 2009 15:11

Før i tiden kunne man gå på en eller annen lokal sjappe og kjøpe seg PR radio.. Nå skal man være heldig om man finner noen i det hele tatt som selger sånt.. Utenom på nett..

Det fine med den lokale sjappa, er at de som står der faktisk veit hva de selger og kan hjelpe deg å finne det rette utstyret. På nett må man lese seg frem til ting, og gud veit vel egentlig om det du leser på er no tess. Så blir det å søke i forum el.l. og der er jo smaken som baken. Da står jeg der, og klør meg bare enda mer i huet..

For, hva velger jeg?

Ok, har skjønt at det er et par merker som utpeker seg, men når det gjelder modeller blir jeg like usikker igjen. Den gamle Danita 640 har jeg skjønt er bra, men den nye utgaven er ikke så bra. Og fortsetter man så blir lista ganske lang.

Vi har jo ønske om å kjøre nedover kontinentet, og tenker da fort at Danita 3000 Multi sikkert er løsningen. Men, er den egentlig det?

Jeg hadde blitt utrolig glad om noen hadde kunnet hjelpe meg littegranne her. Hvilken radio er verdt å satse på, og hvilke bør jeg styre unna?

Alle tips mottas med takk :D

Og ellers, ha en herlig påske der du er..
Brukerens avatar
Damita
Lærling

Innlegg Damita » Ons Apr 08, 2009 11:02

Er det ingen som kan hjelpe meg?

Tok en ringerunde nå, for å forhøre meg. Holund imponerte meg virkelig må jeg si. "Eksperten" der inne forklarte i det vide og brede om braketten, men eide ikke pipling på radioen. "de har 40 kanaler" *doink* "de sender på fm båndet" *doink igjen* Jeg ble matt..

Tok en ny tlf til Tokai. Der visste de litt mer.. *hurraaaaa* De har Danita, Maxon og Midland. Der ble jeg anbefalt en Midland 220 m/Sirio GL 27 antenne. Han anbefalte egentlig en annen antenne, men den er 160cm og magnetfot. Ser for meg lastebilen med den antenna på taket :shock:

Er det noen her inne som har erfaring med Midland 220? Selgeren fortalte at det er den modellen som blir montert i nye lastebiler i dag.

Tips mottas med stooor takk :D
Brukerens avatar
Damita
Lærling

Gå til Kanal 11

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest