Cowboy club'en og TIA Norge

Før mobilen gjorde sitt inntog, hadde alle en walkie talkie over frontruten hvor all nyttig og unyttig informasjon ble utvekslet så lenge det var forhold til det. Har du en beskjed å gi dine kolleger, bruk CB'n!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Cowboy club'en og TIA Norge

Innlegg Rubber Duck » Man Sep 19, 2005 17:22

Regner med at iallefall Sheriffen kjenner til TIA Norge og Cowboy club'en, kanskje alle de andre osgå.

Jeg husker hvor stolt jeg var da jeg fikk en ny Volvo (F12) jakke av min far med TIA merket på armen. Jakken var (er, har den enda!) sort med orange striper og glidelås, samt orange strikkmansjetter nederst på armene og nederst på jakken. Ingen var så barske som meg da! :D Og alle vennene mine på skolen (jeg var 12 da) ville også ha en slik jakke og et slikt merke, men det fikk de nok ikke :lol:

En kort surferunde på nettet fant jeg hjemmesiden deres, men ikke med så alt for mye info. Ser de fortsatt opererer med CB-nummer så mye kan tyde på at de er aktive. Birger Rokne er oppført som redaktør av TIA Nytt, skal sende ham en mail og tipse om forumet og prøve å få litt mer info om TIA Norge pr i dag.

Flere som har et forhold til det runde, gule merket med trekkeren i?

Bilde
Sist endret av Rubber Duck den Tir Nov 07, 2006 11:48, endret 1 gang
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Sheriffen » Man Sep 19, 2005 17:37

Nei nå er det lenge siden en har sett det merke der gett. Hadde både jakke og caps tidligere, men capsen blåste bort for noen år siden og jakka passer dårlig. Får kansje ta kontakt med sjefen og få fatt i ei ny......
Sheriffen 0047 48 28 91 68

CB 6510
Sheriffen
Distribusjonssjåfør

Innlegg molstad » Tir Sep 20, 2005 23:29

TIA-Norge gikk over i historien fra august 2005. Styret fant ut at nok er nok, og at ingen forening kan utvikle seg - ei heller oprettholde noen form for aktivitet når medlemmene svikter. Man kan i lys av etterpåklokskap fundere til man blir blå om årsaker, mens det sittende styret hadde en mengde aktiviteter på kalenderen, var det rett og slett ingen interesse fra medlemsmassen, og det er vel for så vidt klar tale?

De siste to årene var vel bladet "TIA-Nytt" den enste form for kommunikasjon med omverdenen vi hadde. Dette ble fordelt i 1000 eks på ferger og hos speditører og grenseekspedisjoner, hvert nummer.

TIA-Norge hadde 25-års jubileum i 2005, så man kan si det var en trist form for jubileum. Styremedlemmene hadde en meget aktiv arbeidsperiode bak seg, når man endelig kom fram til at nedleggelse var det eneste fornuftige å gjøre. Et endelig vedtak blir gjort på årsmøtet i februar 2006, men all aktivitet er lagt på is frem til da.

Undertegnede fungerte som reaktør for de to siste nummer av bladet, og har deltatt som styremedlem de siste to årene. På vegne av TIA-Norge beglager jeg nedleggelsen!
molstad
Sykkelbud

Innlegg Sheriffen » Ons Sep 21, 2005 09:28

Nei og nei det var da beklagelig å lese. men sånn er det nå engang, det er som oftest en håndfull engajerte.....

CB 6510
Sheriffen
Distribusjonssjåfør

Innlegg Rubber Duck » Ons Sep 21, 2005 10:21

Dette var ikke noe særlig å høre nei.
Har du gjort deg noen tanker om hvorfor medlemmene ikke viser noen interesse lenger, Molstad? Føler de ikke noe behov for en slik interesseorganisasjon, eller gidder de bare ikke engasjere seg? Kan det ha noe med generasjonsskifte å gjøre, at den gode, gamle generasjonen som var med å legge grunnlaget for transport Norge nå erstattes av oss ynger, som tydeligvis ikke har samme interesse eller engasjement som dere har?

Blir litt synsing fra min side på slutten her, men jeg synes det er en tankevekker dette her. Andre som har synspunkt på dette?
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Sheriffen » Ons Sep 21, 2005 12:26

Må nok være enig med deg Rubber Duck, er nok et generasjonsskifte ute å går, og det er veldig synd, at ikke vi som har kjørt noen mil ikke møter nye folk med samme interesse og engasjement. Dette ble en lang setning gett, men pytt pytt.
En skulle jo tro at alle var opptatt av arbeidesplassen sin og alt rundt dette med lastebil......

CB 6510
Sheriffen
Distribusjonssjåfør

Innlegg arne28 » Ons Sep 21, 2005 12:36

Tror dessverre at det er fler og fler som nok tenker på seg og sitt.. ser jo bare som på andre temaer her inne med varsling og sånn...
Container transport.

Bil: Volvo 660 (kosebamsen)
arne28
Lærling

Kanal 11-kommentar

Innlegg brukar » Man Jan 16, 2006 13:01

CB 13254 var lisensnummeret, og jeg var litt stolt av det fordi det gikk fra 1 til 5 med litt "blanding". Når vi møttes ble praten kort, og to spørsmål var sentrale:Har du spist, - og hvor skal du.
For hadde du ikke spist (eller ETE som jeg foretrekker det) da kunne det hende at du skulle stoppe snart så vi fikk en "skikkelig" prat.
Kjørte vi i lag, kunne vi prate om ALT i mellom himmel og jord. Det er vel der det meste befinner seg.

Tre sjåfører sammens fra Fulda til Kiel holdt hverandre våken i de tidlige morgentimene oppover Tyskland. Og han som kjørte fremst kommenterte de forskjellige bilene (spesiellt fra øst) som vi passerte. Jeg lo så jeg hiksta da det ble min tur å få øye på de. Det ble ikke et sekunds mulighet til å bli trøtt.
Det var en mulighet til å holde kontakt med kollegaer. Og så var det gratis samtaler.
Jeg har fremdeles tre apparater, og den ene står i "privaten" min. Bare så synd at ingen svarer på annrop. Men men, - kan hende tiden for W.T-ien snur.
Nå har jeg holdt i denne kringla siden -76, og hvor lenge jeg får fortsette er vel uvisst. Kan hende jeg kan få en renessansetid bak mikrofonen?
Ja ja, det var nå arti´å få oppleve denne tiden i alle fall.
V.h. Flemming
Motto: Le, det smitter!

Vennlig hilsen
Flemming
brukar
Lensmann

T.I.A.

Innlegg brukar » Man Jan 16, 2006 13:33

Ser ut for meg som TIA og kanal 11 ligger på samme linken, og der er litt synd, da det er to vidt forskjellige tema, men skitt au. Noen steder må de jo ligge, - eller stå, - alt etter som. Krampaktig forsøk på å være vittig. Kanskje det ikke passer her?

Nåvel, etter som jeg er en fersking på dette nettstedet, må jeg vel trø litt varsomt. Men som den jabbkajll´n jeg nå engang er, vil jeg kommentere litt om dette "fenomenet" TIA.
Grunnen til det er mitt engasjement i MidtNorges avd. av TIA en stakket stund på 80-tallet.
Da jeg så at klubben hadde våknet til liv igjen, meldte jeg på som medlem for andre gang. Fikk igjen mitt gamle medlemsnummer som var 1221. Det gledet virkelig mitt sjåførhjerte å kunne få være med for å holde "hjulene igang", men det ble desverre atter en nedtur. Om jeg var for impulsiv og utåmodig, kan sikkert være en årsak, men responsen på iveren uteble. Det la igjen en demper på min entusiasme, og slik ble det starten på slutten for min del. Synd men sant. Dette skrives ikke for å fordele noen form for "skyld". Kun å respondere på denne tråden om det omtalte emnet.
Og som det kommenteres fra andre; - intet varer evig. Det må til og med jeg begynne å innse. Alt, - i alle fall det meste til sin tid.
Sjåførgenerasjonene forandrer seg. Like så gjør de av oss som har holdt på ei stund. Det er bare å innse, - først som sist. Vi får bare være glad for det vi har fått med oss på godt og vondt. Jeg er nå glad for at jeg fremdeles får henge med bak rattet etter noen års fravær. Nostalgien strømmer på bare ved å se på bildet som nettstedet har valgt. Fylte endel liter disel ved Sties i Oslo. Men nå begynner jeg å ro meg vekk fra emnet, så det er vel best å slutte mens leken er go´.
V.h. anno -76
Motto: Le, det smitter!

Vennlig hilsen
Flemming
brukar
Lensmann

Innlegg Sheriffen » Man Jan 16, 2006 13:40

Hyggelig at nok en gammel ringrev har funnet frem hit. Sånn er det bestandig med noe som blir startet, selvom TIA-klubben var stor i sin tid. Men det er som du sier, vi får aldri tilbake den gamle tida med stopp på Vognhjulet på Padborg og andre vannhull nedover i europa.

CB 6510
Sheriffen
Distribusjonssjåfør

Re: T.I.A.

Innlegg Rubber Duck » Man Jan 16, 2006 17:24

brukar skrev:Noen steder må de jo ligge, - eller stå, - alt etter som. Krampaktig forsøk på å være vittig. Kanskje det ikke passer her?

Vittighet er like velkommen som alt annet her, Flemming! I en travel og masete hverdag er det viktig å stoppe opp og le litt, så bare spre litt latter og glede du :tommel:

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Old Trucker » Tir Jan 17, 2006 00:16

Når jeg var liten, eller mindre enn jeg er nå, hadde jeg en bror som var mitt forbilde. Han kjørte en F88, 2 aksla bil og tvangsstyrt 2 aksla henger, fæl henger å se på husker jeg. Hadde utrolig mange bra barndomsminner i den vogna. bla annet fast stopp på høna agda, og jeg måtte sove i køya mens storkara var inne og koste seg, der sporet jeg vist av litt.
Nok om det, han hadde jo som alle andre, en walkie i vogna, og kallenavnet hans var Obersten, og automatisk kalte de andre sjåføra meg for vesleoberst, dette kallenavnet har følgt meg gjennom hele livet, også radioen Sitter fremdeles radio i bilen min ja. Så møte`ru en svart king cab langs din vei, svart med røde flammer på døra, så tar`ei fanden på at sjåførn har radio ja.

Nei jeg syns vi skal ta fortia tebake, smell inn radion igjen karer, så får vi atter liv på 27Mhz igjen.

Trivli uke da !!
The Old Trucker , har gjort sitt i asfaltlivet
Brukerens avatar
Old Trucker
Lærling

Innlegg Adriver » Søn Feb 19, 2006 14:56

Jeg skall ta opp fordringa di Old Trucker neste gang jeg er på Møre. Skall jeg finne frem den gaml Zodiacen og få montert den i Chevin. Hadde altid radio i bilen før men ikke det siste 11-12 åra og det er egentlg synd. ;)
Adriver
Langtransportsjåfør

Innlegg Rubber Duck » Søn Feb 19, 2006 22:38

Fant fram den gode, gamle Volvojakka som far min fikk på 80-tallet en gang, selvfølgelig utstyrt med TIA merke på armen. Den sitter som støpt på meg, må innrømme at jeg føler meg litt barsk når jeg bruker den... :lol:

Må bytte glidelåsen i fronten, den er kaput, ellers like god!

Bilde

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg vabis8 » Man Mai 08, 2006 19:25

hej, detta er første gang e er inne på DENNA tråden, må si e blei rørt. dere som har opplevd den tiden med walkie, tia merke i frontruta og hollanske skilt med navnet eller nickname.
det er denne tiden jeg kunne ønske e levde i, men jeg er sa altså 1988-modell. å siden TIA-klubben er historie blei e aldi med i den klubben. hadde alltid så lyst på sånn klistremerke, men siden jeg ikke noen gang har vært med i den klubben, så synes jeg det blir feil å få "kopiert" ett og ha i frontruta.

Noen av dere som kjenner "TOTTO"? han kjører for bendiks. bilde kan ses her http://www.bendiks-transport.no/3.html
han har et TIA merke i front ruta, (tror de er nytt, laget av de som lager reklamen på bilene, er ikke sikker,men tror det)
Can I Play With Madness
Brukerens avatar
vabis8
- Fløtepusen -

Neste

Gå til Kanal 11

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest