Cowboy club'en og TIA Norge

Før mobilen gjorde sitt inntog, hadde alle en walkie talkie over frontruten hvor all nyttig og unyttig informasjon ble utvekslet så lenge det var forhold til det. Har du en beskjed å gi dine kolleger, bruk CB'n!

Moderatorer: DeLutte, MOOY, topline164, Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem

Innlegg FH-bejben » Man Aug 21, 2006 18:21

men veldig artig når dem som har, bruker den..
Every cowgirl’s nightmare, every cowboys dream...

priv: 0047-90419114
Brukerens avatar
FH-bejben
Sjefsbejb

Innlegg Sheriffen » Man Aug 21, 2006 20:22

Dette er tanker som klinger i et gammelt T.I.A hjerte. Hvis det er noe RD så må du rope ut vettu.
Sheriffen 0047 48 28 91 68

CB 6510
Sheriffen
Distribusjonssjåfør

Innlegg Onnaien » Man Aug 21, 2006 23:01

FH-bejben skrev:blei litt nostalgisk av å lesa alt detta.. måtte jaggu på loftet å hente fram tia bladene te fattern.. jaggu var samholdet bedre før.. sku jaggu ønske jeg kunne få oppleve det samme.. nå sitter jo alle med hver sin mobil, og dem som har wt skrur den ikke på en gang.. er mye lettere å kjøre fjellet (les haukeli) når man kan nå den man møter og sammarbeide om og langs veien.. kanskje litt rar og gammeldags, men jeg tror faktisk samholdet var bedre før..

Ja at samholdet før var mye bedre er det ikke tvil om,men det har vel med at nå er alt så pressa.Folk har jo nesten ikke tid til å sette seg ned lengre...Å Walkien min er altid på,men meget skjelden at det er liv i den da...hehe...er jo nesten ingen som har lengre...
Bilde
91181198

The chicken...:D
Brukerens avatar
Onnaien
Sjefstøffel

Innlegg Landre jr. » Tir Aug 22, 2006 16:50

Et par av de tyske sjåførene som kjører for Kåsen for Lunde som kjører fast Oslo - Stavanger vet jeg har Walkie, å den brukte de ganske flittig også egentlig. Satt på med en av de fra Stavanger og over til Oslo i vår engang..
The show must go on..
Brukerens avatar
Landre jr.
Lensmann

Innlegg Doffen » Tir Aug 22, 2006 22:38

Vet at et par av gutta som kjører for Green Cargo mellom Oslo og Göteborg har Walkie.
Doffen
Lærling

Innlegg oddgeir » Ons Aug 23, 2006 07:36

..........
Sist endret av oddgeir den Søn Jan 20, 2008 17:59, endret 1 gang
oddgeir
Distribusjonssjåfør

Samhold

Innlegg brukar » Ons Aug 23, 2006 20:49

Et ord som går igjen ofte på denne tråden. Så "Var og var" Fru Blom...
Igjen popper den opp denne gamle myten, - for det aner meg at det finnes sjåfører på min alder som kanskje ikke kjente denne samhørigheten, - den gang heller. Sikkert noen som også da følte seg "litt uttafor". Så igjen blir konklusjonen også nå som før: Det kommer så utrolig mye ann på deg selv.

Og jeg trur faktisk at det "samholdet" den gang nok kan sammenlignes med det "samholdet" som florerer her på forumet. Ja til og med sterkere fordi responsen lar ikke vente på seg. Og tilbakemeldingen er lettere å få ut til rette vedkommende.Og tilbakemelding og respons er viktige ingredienser for et samhold. Og det er ikke bare når du føler et samhold, men like mye hvor. Eller?

Og det synes jeg kommer rimelig godt frem på et forum som dette fordi de som er medlemmer her, - er så utrolig egasjerte.

Så til dere som kanskje savner "et samhold", muligens kan finne det akkurat her. Eneste forskjellen fra tidligere er at den gangen hadde vi et ansikt å sette navnet på. I dag blir det et nickname.
Kanskje derfor blir det viktig å komme seg til Biri???? :flire:
Flemming
Motto: Le, det smitter!

Vennlig hilsen
Flemming
brukar
Lensmann

Innlegg Stuttjukken » Ons Aug 23, 2006 22:48

Ein skal ikkje sjå vekk i frå at både dette og andre nettforum for storbilbransjen vert dei nye (ikkje heilt nytt lenger) kontaktfora for storbilsjåførane. Det er jo faktisk det allereie.

Og når Brukar nemner ho Fru Blom, har eg det å fortelja at akkurat det skal ein vera litt forsiktig å snakka om her i Arna- og Osterøy-distriktet. Omtrent midt mellom Nido Stratos;) og Stuttjukken finn me fleire eksemplar av akkurat den rasen, bokstaveleg tala. Ikkje sant, Nido Stratos;), for de har reist forbi kjerringane der (på Blom) tusenvis av gonger?
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg brukar » Man Aug 28, 2006 14:42

Au au au, dre......prumpet på draget, - igjen. Hadde ikke peiling på at det fantes "et Blom", men den som lever får læver. Ja ja, kjekt å ha gutter som Stuttjukken som observatør og kjentmann :flire:
Skal passe meg for bruken av utrykket i ettertid. ;)
Flemming
Motto: Le, det smitter!

Vennlig hilsen
Flemming
brukar
Lensmann

Innlegg Stuttjukken » Man Aug 28, 2006 16:26

Det gjer ingenting, Brukar. Det er nok dei færraste som visste om Blom på Osterøy. Det er nok ikkje så mange utanfor Osterøy-/Arna-klanen (og truleg nokre av dei i Bergen) i dette forumet, som visste om denne vetle grenda med nokre gardar i dei bratte bakkane litt innanfor Osterøybrua på veg mot Bruvik.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg Ludvig » Tir Aug 29, 2006 11:20

Onnaien skrev:
FH-bejben skrev:blei litt nostalgisk av å lesa alt detta.. måtte jaggu på loftet å hente fram tia bladene te fattern.. jaggu var samholdet bedre før.. sku jaggu ønske jeg kunne få oppleve det samme.. nå sitter jo alle med hver sin mobil, og dem som har wt skrur den ikke på en gang.. er mye lettere å kjøre fjellet (les haukeli) når man kan nå den man møter og sammarbeide om og langs veien.. kanskje litt rar og gammeldags, men jeg tror faktisk samholdet var bedre før..

Ja at samholdet før var mye bedre er det ikke tvil om,men det har vel med at nå er alt så pressa.Folk har jo nesten ikke tid til å sette seg ned lengre...Å Walkien min er altid på,men meget skjelden at det er liv i den da...hehe...er jo nesten ingen som har lengre...

Samholdet er ikke så mye dårligere nå enn for 15 år siden, men det er nok riktig som du sier at man er mere presset på tiden nå.
Da er det viktig at man kan treffe kolleger for en kaffetår og litt "fagprat" når man har litt fritid å avse.
Dette har vi i Harstad gjort noe med. Vi startet Harstad Sjåførklubb for ca 11 år siden, der målsettingen er å kunne ha det sosialt sammen med kollegaer. Medlemmene våre består av både de som kjører tungbil til daglig, de som har kjørt, men ikke helt klarer å legge det på hylla, og de som bare har interesse for transportyrket.
Det er heller ikke bare ansatte sjåfører, men også noen bileiere som er blant våre nesten 60 medlemmer.
Om det hadde kommet flere slike klubber rundt om i landet kunne vi kansje ha fått til en moderorganisasjon ala TIA, og kansje hadde vi etter hvert også fått mere trafikk på kanal 11...

Noe å prøve i ditt distrikt??
Det skal ikke så mye til, stort sett bare en kaffetrakter og et lite lokale, så er man i gang. Det finnes resurspersoner overalt som kan ta initiativet til å starte, det viser dette forumet med all tydelighet.
Noe info om vår klubb finner dere på hjemmesiden www.sjaforklubb.com
Siden er litt tynn enda, den har bare eksistert i to sommermånder, men tanken er at det skal komme oppdateringer fortløpende.
Brukerens avatar
Ludvig
Bileier

Innlegg FH-bejben » Tor Sep 28, 2006 19:21

jeg leste om det et sted og syntes det var kjempe flott! stå på oppi nord:) hadde en gang en plan om å starte no sånt, men det kokte bort med kålen en høst.. nå som jeg har litt mere tid, så begyner tanken å spinne igjen.. vel, skal melde fra når den har spunnet ferdig..
Every cowgirl’s nightmare, every cowboys dream...

priv: 0047-90419114
Brukerens avatar
FH-bejben
Sjefsbejb

Innlegg Stuper'n » Fre Okt 20, 2006 11:33

Totto's merke er ekte. Han er enda medlem av TIA, det var ikke bare tia norge vet dere. Han er en av de første som meldte seg inn i tia. Fatter var også et tidligt medlem, han mener å huske han var medlem 43. Han hadde kallenavnet COWBOY88 og heter Willy Schei. Kjørte rundt i en Scania 140, som var bygd om til 141. Skal legge ut bilder etter vært med bilder fra den tiden. Bilen gikk for zealand og bilspedisjon. Mange gode minner fra den tiden, blandt annet verdens største iskrem i Rotterdam.
MAN
Missing Almost Nothing

Stuper'n
Brukerens avatar
Stuper'n
Lærling

Innlegg vabis8 » Fre Okt 20, 2006 17:44

på baksiden av TOTTO`s mekre er det SKANDIA. det er vel en bank eller forsikring...
Så Det er ikke juks..
Can I Play With Madness
Brukerens avatar
vabis8
- Fløtepusen -

Innlegg Mits » Tir Nov 07, 2006 18:49

Ja dette var artig lesing for en som satt og drakk kaffe på Svarteborg, Falukorv i Trelleborg. Bratworst på Tanken på AAlbeck. Jægersnitsel på Denecamp, Brotche på Meer. Vafler på sjømannskirka i Roterdam og Antwerpen, Pitza på Eke i Gent. Osv.

Kunne vel ha skrevet en hel avhandling om maten rundt i Vest og Østauropa. Men på Våkin ryktes det hele tiden hvor du fikk god mat og billig diesel. med Shellmerker til. Der det var mange biler var det god mat.

Var en tur igjenom auropa for to år siden og ble meget skuffet over at alt det gamle fra 80 tallet er borte.

Mits
Brukerens avatar
Mits
Lærling

ForrigeNeste

Gå til Kanal 11

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest