Cowboy club'en og TIA Norge

Før mobilen gjorde sitt inntog, hadde alle en walkie talkie over frontruten hvor all nyttig og unyttig informasjon ble utvekslet så lenge det var forhold til det. Har du en beskjed å gi dine kolleger, bruk CB'n!

Moderatorer: DeLutte, MOOY, topline164, Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem

Innlegg FH-bejben » Tir Nov 07, 2006 18:57

leit at svarteborg er borte.. fredags kveld med Maisan i godt humør er noe enn aldri glemmer.. ikke Åke i treningsbukse heller..
Every cowgirl’s nightmare, every cowboys dream...

priv: 0047-90419114
Brukerens avatar
FH-bejben
Sjefsbejb

Innlegg Mits » Tor Nov 09, 2006 02:52

Ja åke og Maisan var som en institution.

Hoar drukket noen liter kaffe dær ja.

Vert på nyttårsball heh he.

Synd sånne steder forsvinner. Er bare moderne bygg med kaffeautomater og mindre sosialt no fortiden.

Eller kanskje det er jeg som nesten ikke er ute på vegen mere som bare har intrykk av at det er sånn

Da de la om vegen ved grensa mellom tyskland og belgia sånn at det ble motorveg grense, forsvant hele miljøet på Denecamp også.

Folk stresser mere i dag tror jeg.
Brukerens avatar
Mits
Lærling

Innlegg FH-bejben » Tor Nov 09, 2006 08:44

det er ikke mange steder som er som det var.. og helt rett: det er ikke en eneste kjele kaffi som putrer noe sted.. bare gåene automater som spytter ut usmakelig brunt vann.. men, på BEN`s kan man fortsatt få årntlig kaffi! takk for det:)

Brukerens avatar
FH-bejben
Sjefsbejb

Innlegg vabis8 » Fre Des 29, 2006 18:10

Et forslag:
for alle som er inrtrisert i noe som TIA.
hva med å la det bli i samarbeid med Trolle.
Som jeg og TOTTO snakket om når vi fikk noen merker, at hva med å få trykt opp noen av de. og heller selge de, la pengene gå til TROLLE. dette må jo være noe for enhver entusiast.

Vi fikk dem tilsendt av en Odd Hegge (tror det var det han hett)

Og dette er jo midt i blinken for oss med livet på veien...
alle vet jo hvor godt TROLLE orginisasjonen er likt.

så hva med å bidra litt mer...
dette skriver jeg for å se hvordan det blit tatt imot..
bergli truckstoppen må jo være midt i blinken som "samarbeids partner" for TROLLE..

Det var alt for nå. om dette ble skrevet litt rotete,så beklager jeg..

Ha ett godt nyttår!!!
Can I Play With Madness
Brukerens avatar
vabis8
- Fløtepusen -

Innlegg sogningen » Fre Des 29, 2006 18:54

Har også vært medlem av TIA og hadde skikkelig utstyr med etterbrennere fra italia og Holland på 25 og 100w.
Ja .det var tider det gutter ,da kunne du ta en rask prat med norske biler på kontinentet når vi møttes på Autobahnen og fikk varsel om kontroller osv.

Det er nok kommet en ny tid nå og jeg vil forslå bruk av VHF-radioer i sted for WT . De er lovlig å kjøpe for en billig sum ,men må registeres om du skal ha de lovlige å bruke . Pytt,pytt de virkes helt 100% uten registrering også.

Dette er i utgangspunktet amatøradioer som er åpne på frekvensen 144-148mhz ,disse er enkle å åpne til å gå fra 137-174mhz slik at de dekker jaktradio og sikringsradiofrekvensene både i Norge og Sverige.

Disse får du kjøpt både i Norge og alle andre land fritt.

Finnes i mobilutgave ,håndradio og som stasjonære stasjoner med effekt fra 0,5w-50w eller helt opp i 100w.

Med disse slipper du all støyen som vi hadde på WT både AM og FM modulerte.

PS! Det finnes mange relestasjoner som har god rekkevidde langs etter veiene også.

Du kan også lage egne kanaler for å få være helt i fred , så hva med å få tildelt frekvens på noe slikt utstyr som kun er for lastebilnæringen.

For å få lov til å bruke slik radio som jaktradio må en betale noen kroner i året ,så det skulle vel ikke være verre for sjåførene å få tildelt frekvens.

I østblokken har de noen fine repeaterstasjoner som du kobler til en slik radio og da tar den opp det du sier og så sender signalet ut videre automatisk kalles populært "papegøyerepeater" . Dersom du plasserer repeater gunstig ,vil den dekke store områder.

Kanskje dette er noe å tenke på ?......
King of the Road
SCANIA V8
http://www.scania.no/underholdning/V8/
Om du vil laste ned gromlyden.
Brukerens avatar
sogningen
Lærling

Innlegg FH-bejben » Fre Des 29, 2006 18:58

det var ingen dum ide....

Brukerens avatar
FH-bejben
Sjefsbejb

Innlegg Rubber Duck » Fre Des 29, 2006 23:05

Synes det der var en god ide Vabis! Trolle trenger nok den økonomiske støtten hun kan få, dessuten føles det iallefall godt for min egen del å vite at en støtter opp om noe godt og nødvendig, selv om det ikke er snakk om så mye penger.
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg formann » Lør Des 30, 2006 21:39

Jeg så noen som foreslo et nytt "TIA" i samarbeid med Trolle!
Da kan jeg opplyse om at jeg er igang med det!
Jeg er ganske fersk i forumet her men jeg har starta en sjåførklubb. Jobba litt for å samle sjåfører om noe konstruktivt og godt! Prøver også å få alle til å forstå at Walkie i bilen burde alle ha! Og til Trolle fans der ute(som vi vel alle er) Trolle er æresmedlem i klubben!
Håper ikke at det skal behøve å være slutt på positivt samarbeid i bransjen vår selv om tidene skifter. Jeg tror at en sjåfør med litt guts kan klare å samle en del andre sjåfører til for eksempel en liten grill aften med noen gode historier og et par øl. Og det kan det vokse gode ideer og vakre vennskap ut av.
Det jeg prøver å si er at det skal ikke så mye til. Jeg har starta denne klubben helt uten kunnskaper og helt uten midler, og det har gått over all forventning. Så til alle som går med en liten "Formann" i magen, Sett igang! Trolle har hjulpet meg endel med både tips og tlf. nummer, NTF, YTF og NLF er veldig positive til dette og hjelper til om jeg spør. Idrettslaget her i Langangen stilte opp på dugnad på det første møte! Og neste møte stiller vegvesen opp for å informere om nye kjøre og hviletider... Alt dette er gjort ved noen telefonsamtaler!
Ville bare si det!

Ta gjerne kontakt, med tips og spørsmål.
"Formann" i Korketrekkern Sjåføklubb
Alf Johan Nilsen
ajnil@online.no (mail og msn)
95943096
mvh "formann" i Korketrekkern Sjåførklubb
CB 6207
Brukerens avatar
formann
Bileier

Innlegg Forhendværende kusk » Tir Mar 04, 2008 16:28

Hallo alle sammen! Har med vemod lest gjennom alt dere har skrevet.

Så kommer den gode nyheten dere har etterlyst i over to år: TIA er på gang igjen!!!
Noen som fortsatt er interesserte? Eller var det bare mimring?
Grav fram den gamle WT'en eller skaff dere en ny, få antenne på plass, meld dere inn i TIA igjen. Noen av de gamle hadde møte 1. mars 2008 og nytt årsmøte skal være i april, tror jeg det var. Håper det snart går mange biler med det gode gamle TIA-merket på veiene igjen og at samholdet fra "gamledager" kan gjenopprettes!
Dengang var mottoet: En for alle og Alle for en! Skal vi klare det igjen? Dere som kjører i dag vil avgjøre det! :roll:

Følg med!! http://truckstop.diskusjonsforum.no/tru ... t3489.html

Hilsen
gamle CB-410
Torgeir Abrahamsen
Brukerens avatar
Forhendværende kusk
Lærling

Innlegg Forhendværende kusk » Tir Mar 04, 2008 17:11

TIA-Norge har åpnet sitt forum i dag. Velkommen.
http://www.hostingphpbb.com/forum/index ... m=tianorge
Torgeir Abrahamsen
Brukerens avatar
Forhendværende kusk
Lærling

Innlegg speed45 » Ons Mar 05, 2008 01:00

Nå håper vi både Formann og andre ildsjeler som har jobbet mye med dette kommer inn å tar et lite tak i dette ..

- Motorn er i gang , men det må pusses litt å shines litt, poleres og noen må holde i rattet ..
Bilde

http://www.hostingphpbb.com/forum/index ... m=tianorge

Vil legge til at dette forumet ikke er noe forsøk / eller noe i konkurranse til dette forumet - men at begge kan bruke dette som et suplement ..

-Sammen må vi jobbe for en bedre og sikrere tilværelse for oss langs vegen..
Brukerens avatar
speed45
Lærling

Innlegg Stuttjukken » Ons Mar 05, 2008 10:40

Dette skreiv FH-bejben i november 2006, lenger opp i tråden.

"Det er ikke mange steder som er som det var... og helt rett: det er ikke en eneste kjele kaffi som putrer noe sted... bare gående automater som spytter ut usmakelig brunt vann... men, på BEN`s kan man fortsatt få årntlig kaffi! takk for det:)"

Når Stuttjukken er heime på Playa del Thunes, er det tilgang til kaffi der for yrkessjåførar som har tid til å køyra rundt Garnes i Arna og ta seg ein pause. Lastebilen/trailaren/bussen kan parkerast i den 50 meter lange busslomma på sjøsida ved Tunes skule, 3-400 meter unna. Både Apen og Volvoroger har vore her og veit det, og mat i ein eller annan form er det ei råd med óg. Vel, det må seiast at Stuttjukken ikkje drikk kaffi, og løyser det ved å ha eit glas med frysetørr kaffi i skapet, men det er vonleg betre enn ingenting. Det er iallfall ikkje noko usmakeleg brunt vatn, hehe.

Slik skal det vera i det vetle krypinnet hjå Stuttjukken på Playa del Thunes. Ein stad der døra er open for yrkessjåførar, så dei kan få litt heimlege omgivnadane ein stakka stund i ein travel kvardag, når Stuttjukken er heime. Det er berre å ringja, (tlf.nr. på PM). Det er kun praktisk handling som tel. Stuttjukken veit det.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Re: Cowboy club'en og TIA Norge

Innlegg CB754 » Tir Jan 27, 2015 15:03

Gledelige nyheter TIA Norge er oppe og går igjen beslutt tatt 24/1-15
CB754
Sykkelbud

Forrige

Gå til Kanal 11

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest