Cowboy club'en og TIA Norge

Før mobilen gjorde sitt inntog, hadde alle en walkie talkie over frontruten hvor all nyttig og unyttig informasjon ble utvekslet så lenge det var forhold til det. Har du en beskjed å gi dine kolleger, bruk CB'n!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg vabis8 » Man Mai 08, 2006 19:28

Hvordan er interessen for å få igang noe lignende igjen da?
Hvorfor grine over spilt melk, man kan da vel starte en egen klubb. Noen må ta over for det "gammle kara" bygde opp for oss.

Prøver å få igang en diskusjon om ny klubb.

Jeg skal selv begynne å kjøre i slutten av november/desember. og når jeg får en fast bil. skal den utstyres med walkie ogannet dill.
Can I Play With Madness
Brukerens avatar
vabis8
- Fløtepusen -

Innlegg Adriver » Man Mai 08, 2006 20:12

Ingen du ide det med en ny klub eller prøve å blåse liv i TIA klubben i gjen.
Adriver mob: 95236777
Adriver
Langtransportsjåfør

Blåse liv i...Adriver

Innlegg brukar » Man Mai 08, 2006 21:27

Joda, - det har hjulpet på oss mennesker å blåse liv i oss, men jeg er redd gamle T.I.A. har vært for lenge uten luft. Det er bare for seint er jeg redd.

Ettersom flere og flere sjåfører er blitt datakyndig, og etter som flere og flere har en bærbar laptop med nettverkskort, med seg, og etter som flere og flere besinstasjoner har intranettområde, - hvorfor kunne ikke dette nettstedet som er SÅ godt besøkt videreutvikles til en ny klubb, - forening, - you name it. For meg så virker det som kluet med å samle mennesker om et bestemt tema er: Felles interesse. Samt tilbakemelding. Jeg har en stygg mistanke om at disse to ingrediensene får enhver "rett" til å smake godt for de fleste som er middels interessert. Jeg synes å merke en ganske så "over middels" interesse blandt de som responderer på Bergli Truckstop. Fjern egenskapen fellesskap, og hele forumet vil falle sammen er jeg stygt redd for. Som jeg tror var en av grunnene for T.I.A.
"Bredden" er en annen livsgivende egeskap.
Her gjør hver enkelt "medlem" sitt til å støtte opp om, og holde liv i mine, - dine, - andres, - "alles" interesser for "stor bil". Med alle de finurlige fasetter hver enkelt bringer til torgs.

Kona er hagegal. Og er med på et lignende forum av samme navn. Vi er på samme alder, - altså ingen ungsauer lengre, - men du verden hvor vi breker ved hver vår PC når hun er på hagegal og jeg er på Bergli Truckstop. Tre timer ved hver vår PC er blåst bort på sekunder. Og hvor trivelig har vi det ikke?

I et godt nettsted finnes det "mye godt" i form av tekst og bilder. Holdes denne interessen,- og ikke minst holdningen, - seg over vannskorpen, har dette livets rett i lang tid fremover. Med sine bølgedaler selvfølgelig. Derfor tror jeg dette forum har muligheten i seg til å videreutvikles.

Mulig jeg er for entusiastisk. Men det blir man sammens med trivelige jenter og gutter. Ok, kollegaer.

Et spørsmål som vil presse seg frem om videreutviklingen blir realisert er. Hva skal barnet hete? Eller holder det med det som er?
Flemming
Motto: Le, det smitter!

Vennlig hilsen
Flemming
brukar
Lensmann

TIA

Innlegg Gjest » Tir Mai 09, 2006 02:07

Var medlem i TIA i 2-3 år men fikk brev for noen måneder tilbake om at det pga.manglende interresse og oppslutning så var TIA nå nedlagt.Så nå er det såvidt jeg vet ingen avdeling an truckers international acosiation i norge lenger.
Gjest

Innlegg Gjest » Tir Mai 09, 2006 02:23

Hei.
Var også medlem i siste generasjon TIA,fikk merke i frontruta og greier. Prøvde og verve en del også men det var en heller skuffende greie.Virker ikke som det er så veldig interesse for samhold blant sjåførene lenger,er visst heller mere artig og klage til kollegaer mens de skur i seg ei pølse eller tre.Håper jeg tar feil men.... Men ser dere en Volvo 460 bil og henger fra veitransport i Larvik så sjekk frontruta og bakdørene på hengeren,har det ikke skjedd noe så lyser TIA merket opp både foran og bak.
Håper dere alle får en flott sommer.
V.h.
Asfaltsjåfør.
Gjest

Innlegg Stokey » Tir Mai 09, 2006 08:58

ditta der hørte veeeldig spennede ut, hadde du/dere starta en sånn klubb no hadde d sikkert vært litt mer oppslutning enn d va før.

kunne no tenk og ært medlem i en sån klubb e selv om e ikke har lappen enda.. :)
Baby now it's just you me, and the highway ;) ;) Scania and Volvo For life :D :D
www.LASTEBILEN.no ;)
Brukerens avatar
Stokey
Veteran

Innlegg Gjest » Tir Mai 09, 2006 17:47

Tenkte ikke å blåse liv i gamle tia, den er historie, men som du sa. utvikle dette forumet til noe lignende!!
Bra tenkt "Brukar"

Godt det er NOEN som er entusiastiskse. er det selv som sikkert kommer frem her..

;)
Gjest

Innlegg Adriver » Tir Mai 09, 2006 18:06

Er enig med dere om å utvikle dete mere. men da tror jeg vi må til å få en egen web adresse, og få litt fart på det med å få klistremerke. da tror jeg RD trenger litt hjelp av oss andre her for det er en del arbeide med å få det til.
Adriver mob: 95236777
Adriver
Langtransportsjåfør

Emne: T.I.A.

Innlegg brukar » Tir Mai 09, 2006 20:07

Ble litt nysgjerrig på hvem vår gjest er? Et medlemskap i dette forum kan kanskje være en inspirasjon for deg å fyre oppunder temaet som har kommet opp.
Akkurat, - det er et av mine ankepunkt som jeg trur underbevistheten til de fleste av oss her til lands synes skal ha noe for seg. Det bør, - skal, , eller kan være norsk. Jeg tror innerst inne at de amerikanske forholdene ikke kan bli så "similar" som enkelte kanskje skulle ønske. Eneste fellesnevneren vil være "stor bil". Alt ut over det blir nesten som " å hoppe etter Wirkola" , i stedet for at det blir bygd fra bunnen av et norskt "samlingsted" hvor vi alle føler oss heime i.

Ble dette for spissfindig, seg jeg gjerne noen tar til motmæle.

Kan tenke meg R.D. har mange beklemte tanker i hodet over forslaget, og like naturlig vil det være om alt dette "ekstra-arbeidet" som vil følge med kan gi frysninger ned ryggmargen. Så kunsten blir vel å delegere noen flere oppgaver og ansvarsområder. Skal jo ha skryt for å ha gjort det i godt monn alerede.

Har ville vært morro å høre andre synspunkter på saken, - ikke minst fra R.D. selv ;-)
Flemming
Motto: Le, det smitter!

Vennlig hilsen
Flemming
brukar
Lensmann

Innlegg adri » Tir Mai 09, 2006 22:34

Klistremerker er en god idé for å bli mer synlige, men jeg tror nok det viktigste i første omgang er nettsiden. Så det er en adresse å sette på klistremerket mener jeg.
Counting all the assholes in the room. Well I'm definitely not alone.

www.mooypictures.com
Brukerens avatar
adri
Co-administrator

Innlegg Rubber Duck » Ons Mai 10, 2006 07:34

Masse gode ideer og inspirasjon her, og det er bra! Jeg tar gjerne et tak i den sammenheng, men det er også greit om en kan delegere litt imellom de enkelte medlemmene som brenner for saken, fordi det blir fort mye arbeid. Ikke at jeg ikke har lyst, men det skorter rett og slett på tiden. Men, jeg er vel ikke alene om å pusle med data og lastebiltanker?! Legger ut litt hint og oppfordringer her nå :)

Ellers kan jeg si følgende; jeg jobber i det små med en "ny" nettside, eller en portal for Bergli Truckstop, hvor det i hovedsak er en framside med mulighet for bilder, info osv. I tillegg undersøker jeg muligheten til å flytte dette forumet inn under samme side, slik at vi får en felles nettadresse, feks berglitruckstop.no, og beholder forumet slik det er. Jeg har holdt tilbake litt på klistremerkearbeidet, nettopp fordi det er enklere og bedre når vi har skaffet oss en "ordentlig" nettadresse, og ikke den lange vi har nå.

Som sagt, intensjonene og ideene er her, men ting tar tid. Likevel, det går da framover, i det berømte krabbegiret... Kom ellers med tips og ideer, om ikke jeg rekker alt, har vi mange andre her som jeg vet kan og vil! :D
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Re: Emne: T.I.A.

Innlegg vabis8 » Ons Mai 10, 2006 20:08

brukar skrev:Ble litt nysgjerrig på hvem vår gjest er? Et medlemskap i dette forum kan kanskje være en inspirasjon for deg å fyre oppunder temaet som har kommet opp.
Akkurat, - det er et av mine ankepunkt som jeg trur underbevistheten til de fleste av oss her til lands synes skal ha noe for seg. Det bør, - skal, , eller kan være norsk. Jeg tror innerst inne at de amerikanske forholdene ikke kan bli så "similar" som enkelte kanskje skulle ønske. Eneste fellesnevneren vil være "stor bil". Alt ut over det blir nesten som " å hoppe etter Wirkola" , i stedet for at det blir bygd fra bunnen av et norskt "samlingsted" hvor vi alle føler oss heime i.

Ble dette for spissfindig, seg jeg gjerne noen tar til motmæle.

Kan tenke meg R.D. har mange beklemte tanker i hodet over forslaget, og like naturlig vil det være om alt dette "ekstra-arbeidet" som vil følge med kan gi frysninger ned ryggmargen. Så kunsten blir vel å delegere noen flere oppgaver og ansvarsområder. Skal jo ha skryt for å ha gjort det i godt monn alerede.

Har ville vært morro å høre andre synspunkter på saken, - ikke minst fra R.D. selv ;-)
Flemming

var meg, men noe var galt, var logget på, men plutselig var jeg ike det lenger, :(
Can I Play With Madness
Brukerens avatar
vabis8
- Fløtepusen -

Innlegg King V8 » Søn Aug 20, 2006 00:00

Eg kjenne ein so lage proffesjonelle heimesider til bedrifter.. Kunne ha snakka me han eg og prøvd og fått til www.tia.no eller nåke lignande.. Men då må da registrerast i brønnøysund registeret
Gaute Føyen
Brukerens avatar
King V8
Bileier

Innlegg FH-bejben » Man Aug 21, 2006 17:59

blei litt nostalgisk av å lesa alt detta.. måtte jaggu på loftet å hente fram tia bladene te fattern.. jaggu var samholdet bedre før.. sku jaggu ønske jeg kunne få oppleve det samme.. nå sitter jo alle med hver sin mobil, og dem som har wt skrur den ikke på en gang.. er mye lettere å kjøre fjellet (les haukeli) når man kan nå den man møter og sammarbeide om og langs veien.. kanskje litt rar og gammeldags, men jeg tror faktisk samholdet var bedre før..
Every cowgirl’s nightmare, every cowboys dream...

priv: 0047-90419114
Brukerens avatar
FH-bejben
Sjefsbejb

Innlegg vabis8 » Man Aug 21, 2006 18:19

helt klart.. enig med deg,,,
ikke mange med walkie lenger,, :(
Can I Play With Madness
Brukerens avatar
vabis8
- Fløtepusen -

ForrigeNeste