Nettopp fått lappen - hvor går veien herfra?

Lyst på nye utfordringer eller kan du tipse andre om nye jobber? Vi benytter denne tråden til formidling av jobber, både ønsker og tilbud!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Nettopp fått lappen - hvor går veien herfra?

Innlegg cussler » Ons Jul 02, 2014 21:10

Jeg er 23 år, bestått oppkjøring klasse CE for en måned siden og mangler kun yrkessjåførdirektivet før jeg er klar. Jeg har spart opp penger i lang tid for å kunne kjøre tungbil, etter å ha jobbet i butikk i flere år. Jeg kjenner altså ingen i bransjen og aner ikke hvordan jeg skal begynne å lete etter jobb. Skal man ringe firmaer?

Jeg kunne tenke meg å kjøre langtransport og jeg tenkte at selskaper som DSV, DHL, DB Schenker og Kuehne Nagel er de som har flest ansatte og der sjansen kanskje er størst for å få jobb. Men etter å ha tatt kontakt med KN fikk jeg beskjed om at de brukte underleverandører.

Vet ikke hvor, hvordan eller hvem jeg skal kontakte, synes også det er vanskelig når jeg ikke har erfaring å vise til. Er det så godt som umulig å søke jobb uten erfaring? Noen som har tips til en forvirret sjel om hvordan jeg bør gå frem?
Setter stor pris på alle svar!
cussler
Sykkelbud

Re: Nettopp fått lappen - hvor går veien herfra?

Innlegg Benjamin S » Lør Jul 05, 2014 02:15

Kvar i landet held du til? Såvidt eg veit så er det kun DSV som har eigne bilar av dei firma du nemnde.
Benjamin

Jølster Truck Photos <- www.facebook.com/jolstertruck
Brukerens avatar
Benjamin S
Veteran

Re: Nettopp fått lappen - hvor går veien herfra?

Innlegg Hanzye » Man Jul 14, 2014 18:58

Asko tar inn folk med lappen fersk i handa. Selv om det ikke er langtransport, må man begynne en plass. Langtransportbransjen er veldig mye sammensatt av små transportører og store speditører. Men hvis du kan fortelle oss hvor i landet blir ting litt enklere ;)
Inn med sperra, ut på tverra!

Det sies at tro kan flytte fjell,
personlig foretrekker jeg tungt maskineri.
www.klodeborg.no
Hanzye
Lærling

Gå til Jobbmarkedet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest