Nye stillinger

Lyst på nye utfordringer eller kan du tipse andre om nye jobber? Vi benytter denne tråden til formidling av jobber, både ønsker og tilbud!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Nye stillinger

Innlegg Sheriffen » Tor Sep 22, 2005 08:16

Sheriffen 0047 48 28 91 68

CB 6510
Sheriffen
Distribusjonssjåfør

Innlegg Robban » Søn Sep 25, 2005 12:56

her er noen firmaer som nå visst skal søke etter div. sjåfører:

Soelberg & Seem Transport A/S (oslo)
Jørgensen AS
Thune Bil Transport AS (biltransport)
SVENSRUD TRANSPORT AS (norge-Sverige)
Utengen Transport A/S (regner med dette er krokbil)
Blomquist Bulk Cargo AS (Norden)

Er iallefall noe man kan kikke nærmere på for de som er ute etter en sjåfør jobb eller er intr. i og bytte arb.giver
Brukerens avatar
Robban
- Asfaltlegger -

Innlegg kube » Søn Sep 25, 2005 21:49

Skal vel kanskje ikke ha slikt i denne tråden men..

"Etter lang tids konflikt ble det inngått tariffavtale for Blomquist Bulk Cargo AS. Norsk Transportarbeiderforbund og Norges Lastebileier-Forbund (NLF) undertegnet avtalen torsdag 4. november.

I følge forbundssekretær Alf Ragnar Karlsen er Blomquist en av verstingene i bransjen. Nå er han veldig godt fornøyd med at avtale endelig er kommet på plass sjøl om det har tatt lang tid."
..and thats HOW babies are made!!
Brukerens avatar
kube
Lærling

Innlegg Stuttjukken » Lør Des 10, 2005 17:33

Notert etter reklameplakatane eg har sett på bussar frå Bergen mot vest (Loddefjord, Sotra). HSD Buss søkjer etter bussjåførar. Tlf.nr. (sentralt nummer); 55 23 87 00. Eg reknar med at dei ledige stillingane er på rutene frå Bergen mot Loddefjord/Fyllingsdalen/Olsvik/Sotra, der det er eit stort garasjeanlegg på Straume på Sotra (Fjell kommune vest for Bergen). Eg berre nemner det. Ein av dei nye sjåførane i Arna (Bergen mot aust), der eg held til, har køyrt lastebil i årevis. Han synest at det var reine ferien å gå over til busskøyring. Det trur eg så gjerne. Uansett, eg har trivdest godt som bussjåfør sidan eg byrja vinteren 1999, og kan tilrå den typen arbeid, (sjølv om det er eit fåtal bussjåførar som køyrer nedover på kontinentet, slik ein del trailarsjåførar gjer.

Helsing Stuttjukken.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg Jan C » Lør Des 17, 2005 11:50

Tja, er vel greit med "lass" som går av og på selv :lol:
Brukerens avatar
Jan C
Hjelpemann

He he, greit med last som går av seg selv?

Innlegg brukar » Fre Feb 17, 2006 23:14

Jo jeg drar litt på glisen. Det fordi jeg har kjørt i noen år med "last som går av av seg selv".
Ja hadde det bare vært så lettvint alle ganger. Og nå tenker jeg IKKE på rutekjøring. Selv der hender det at man må få ræva ut av stolen for å hjelpe noen, - hvist man gidder. Ja jeg sa, - og kan gjerne understreke det:HVIST MAN GIDDER. For enkelte av mine kollegaer dirrekte skjemmes jeg av. Men det var ikke poenget denne gang.
Poenget er som så mange tilfelle før:Å gjøre en så god jobb som mulig.Hørte jeg noen rope streber? Da får vedkommende gå hjem å skylle munnen sin med såpe.
Jo da, jeg vet jeg kan lyde som en streber, men igjen, - en passasjer har betalt for en vare. Det er du som skal se til at denne betalende passasjer får den tjenesten han / hun har betalt for.PUNKTUM.

Så kommer vi til den andre siden av medaljen.
Og det er den siden hvor du virkelig HAR gjort det som står i din makt for at dine passasjerer har fått det de har betalt for. Men som alikevel ikke er fornøyd. Hvilke TO´er det i deg da?
Kan sidestilles med kunden som skal ha et tohundreliters fat og finner ut at det står på feil plass i det du sliter det av løftelemmen.
Er du den som drar på glisen og sier: Ja ja, hvor vil du ha det da?
Eller til han som kommer frem etter femte buss-stopp og forlanger at du enten rygger eller tar en ekstra sving fordi han påstår å ha ringt på for fem stopp siden, eller hun som mener hun har fått igjen for lite vekslepenger når hun viser deg hva hun har igjen i pengepungen?
Hva er det som bor i deg da?

Eller som jeg opplevde på en tur med pensjonister ( som generelt er verdens mest takknemelige passasjerer) på tur til Finnland, hvor hun som forlangte drosje tilbake til Trondheim fra Sunnvall, fordi hun måtte dele lugar på fergen med "et annet kvinnemenneske". Hun hadde jo bestilt enkeltmannslugar. Noe som ikke fantes i dette tilfelle.
Jeg fikk henne med ombord, men da hadde jeg hvite skumdotter i munnvikene og leppene skalv en smule. At svetten rant på ryggen er obligatorisk i slike tilfelle.

Jo det har blitt endel "erfaring" i årenes løp, men jeg er ikke sikker på om de er relevante i dagens sjåførstab.

Men da jeg fikk gjengen min ombord, parkert bussen på dekk, fikk flydd som en antilope opp til lugaren, dusjet, og på med findressen og sto ved bordet for å ta i mot middagsgjestene, for etterpå å være med i dansen og bli påspandert både det ene og det andre UTEN å være fornærmende, - DA, - DA VAR JEG STUPFERDIG. For hvem andre enn meg skulle være den som spiste frokost først fordi jeg måtte ned å få bussen i land, være B L I D hele tiden, kjøre behagelig ( som en gal på grunn av alt for knappe tider) og være oppsanger når det ble for kjedelig.
Sjelesørger, muntrasjonsråd, skifte dynamoreim, tømme doen, og kjøre buss.
Jeg hadde ALDRI problem med å sovne i senga jeg fikk utdelt.

Reiseleder? HVa er det? Å ja, hun som sitter der bak og prater med nabojenta som tilfeldig også ble med på denne turen.

Jeg er glad jeg fikk prøve turkjøring, men enda gladere jeg slapp "fri igjen".
Men er du 25 år greider du oppgavene mye bedre enn 30 år senere. Sann mine ord, men prøv det så gjerne. Lykke til.
Flemming
Motto: Le, det smitter!

Vennlig hilsen
Flemming
brukar
Lensmann

Innlegg Stuttjukken » Søn Feb 19, 2006 10:11

Vel, visst kan ein slita med lasten på køyretøyet, men lasten som "går på og av av seg sjølv" kan gje deg dei største overraskingane og somme gonger dei største utfordringane. Lasten er tross alt levande, (og det er folk eg tenkjer på, og ikkje dyr). De veit aldri kva som kan skje, før de står midt oppe i det, sjølv om det heldigvis ikkje skjer særleg ofte. Jaudå, fredag kveld måtte eg bak i bussen og vekkja ein stupfull passasjer, heilt utan dramatikk pga. min veremåte............eg berre nemner det, (for det er iallfall ikkje vanleg med stupfulle jernrøyr eller frysevarer på trailarane, for det veit ein kvar ein har om ein har sikra lasten godt nok).
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg mons » Tir Feb 21, 2006 18:06

Thune biltransport er fortsatt i beit for et par cowboyer sist jeg sjekket, ettersom de får et par nye trailere snart. Firmaet har base i Haugesund og transportere biler fra Europa inn til forhandlere og privatpersoner i Norge, hovedsaklig fra Kr.Sand - Bergen. Litt mye å lære hvis du ikke har vært borti biltransport tidligere, men de har dyktige sjåfører som hjelper de nye. Alle bilene er utstyrt med navigasjon osv. Har en bror som jobber der, hehe.

Nettsiden deres: http://www.thunebil.no
mons
Hjelpemann

Innlegg ROJO » Tor Apr 13, 2006 22:36

noen som vet om noe ledig i sørnorge er stasjonert i bergen bil-henger eller semi
Brukerens avatar
ROJO
Hjelpemann

Innlegg Rubber Duck » Fre Apr 14, 2006 08:05

ROJO skrev:noen som vet om noe ledig i sørnorge er stasjonert i bergen bil-henger eller semi

Tok et kjapt søk via Finn.no og fant dette:
Suldal Transport
http://www.finn.no/finn/job/object?finn ... =12&tot=27

Mulig det er noen andre som vet av ledige jobber i området?
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg adri » Tor Jun 08, 2006 14:43

Direkte avskrift fra Oppland Arbeiderblad:

Vi søker etter:
SJÅFØR på KRANBIL

Fast kjøring for større entreprenørkunde.
Førerkort kl. CE og kranførerbevis nødvendig.

For nærmere opplysning, ta kontakt med Kai Gran: tlf 958 63 200

Skriftlige søknader sendes til:

KAI GRAN
2847 Kolbu - Tlf. 61161461 - post@kaigranas.no

Transportpartner
Postboks 254, 2831 Raufoss

SØKER SJÅFØR-FERIEVIKAR

Semi, Arendal-Oslo(ICA), Krokbil og henger på Østlandet. Mulighet for fast ansettelse.

Frode 611 59 103 - 911 59 100
Counting all the assholes in the room. Well I'm definitely not alone.

www.mooypictures.com
Brukerens avatar
adri
Co-administrator

Bolkan trans

Innlegg ratt ta ta » Lør Des 23, 2006 19:14

Aftenposten 22.12.2006

Bolkan Trans Namsos AS

Søker sjåfør CE pluss lastebilkran sertifikat
---Finnes der grei kjøring---
Brukerens avatar
ratt ta ta
Lærling

5 sjåfører

Innlegg ratt ta ta » Søn Jan 14, 2007 10:13

Gods og Bil AS

3160 Stokke

www.gobil.no

Søker 5 Sjåfører Semitrailer Norge og Sverige
---Finnes der grei kjøring---
Brukerens avatar
ratt ta ta
Lærling

Innlegg oahaugen » Søn Feb 11, 2007 16:21

bolkan er et meget seriøst frma fra namsos,driver med spesialtransport.
timebetaling når man kjører langtransport pluss en del tillegg..i det hele tatt,anbefales!
stolt sjåfør hos Posten Transport Steinkjer!
oahaugen
Distribusjonssjåfør

Innlegg Volvo4Life » Lør Feb 17, 2007 14:17

oahaugen skrev:bolkan er et meget seriøst frma fra namsos,driver med spesialtransport.
timebetaling når man kjører langtransport pluss en del tillegg..i det hele tatt,anbefales!

Å for noen biler de har! :D
Enig med anbefalingen der ja!
Brukerens avatar
Volvo4Life
Lærling

Neste

Gå til Jobbmarkedet

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest