Hvordn forklare jobben for andre

Ganske enkelt, her kan vi snakke om akkurat det vi ønsker!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Hvordn forklare jobben for andre

Innlegg olebrum » Tor Okt 06, 2011 21:06

Jeg jobber innen transporten og er stolt av det, men når jeg prøver å forklare folk nøyaktig hva vi driver med, er det av og til vanskelig å få de til å forstå. Jeg gjør derfor et lite forsøk på å legge det frem på en litt enklere måte:

1. Vi har veldig uvanlig arbeidstid... Litt sånn som de prostituerte har...

2. Vi får betalt for å tilfredsstille kundene våre... Litt sånn som de prostituerte......... ...få...r...

3. Kundene våre betaler masse penger for tenestene våre, men arbeidgiveren vår beholder det meste selv... Litt sånn som med de prostituerte...

4. Vi blir belønnet for å oppfylle våre kunders drømmer... Litt sånn som de prostituerte blir...

5. Vi mister de fleste av våre venner, og ender opp med å bruke fritiden vår sammen med folk i samme bransje som oss selv... Litt sånn som de prostituerte gjør...

6. I møte med våre klienter må vi alltid vise oss fra vår beste side... Litt sånn som de prostituerte må...

7. Når vi endelig kommer hjem fra jobb, føles det som om vi nok en gang har sluppet unna helvetes forgård... Litt sånn som de prostituer te gjør det.

8. Kundene våre ønsker alltid å slippe billigst mulig unna, men forventer samtidig best mulig service... Litt sånn som horekundene gjør det...

9. Når folk spør oss om hva jobben vår går ut på, er det ofte vanskelig å forklare det... Litt sånn som med de prostituerte...

10. Hver morgen når vi ser oss i speilet, tenker vi: Ikke faen om jeg har tenkt å drive med dette resten av livet!... Litt sånn som de prostituerte tenker...

Jobber du, eller kjenner du noen som jobber innen transporten, kopier denne meldingen slik at vi/de slipper å føle at vi lever et liv litt utenfor resten av samfunnet... Litt sånn som de prostituerte
Kjørt tungt siden 78 og fortsatt mye og lære

http://roadhawk.no/
Brukerens avatar
olebrum
Lærling

Innlegg Snusovic » Tor Okt 20, 2011 07:56

Jeg pleier å si att det er litt med sjåførfaget som med narkotika:
Det begynner ofte med att du kjenner noen som driver med det, du synes det virker litt tøfft så du får lyst å prøve deg på det selv. Før du vet ordet av så er du inne i det, det tar opp hele din våkne tid, du har aldri penger over til noe som helst, du umgås kun med folk i samme situasjon, du prøver og prøver men kommer deg ikke ut av det og ditt liv er ett levende helvete.
Yrke: Kriminell
Brukerens avatar
Snusovic
Distribusjonssjåfør

Innlegg SivAlice » Tor Okt 20, 2011 08:50

Det er viktigst at vi trives i jobben vår. Hvorfor må vi alltid forklare hvorfor vi tar imot betaling for å kjøre bil :?: Synes papirhanene innpå fylkeshuset bør ha større problemer med å forklare hvorfor jobben deres eksisterer :flire:
Brukerens avatar
SivAlice
Veteran

Gå til Skitprat!

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest