Motorstopp volvo 240, null gnist

Ganske enkelt, her kan vi snakke om akkurat det vi ønsker!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Motorstopp volvo 240, null gnist

Innlegg Erlend! » Man Nov 21, 2011 22:32

Hallo :) Var ute og kjørte med 240en igår og helt ut av ingenting stoppet bilen, og var helt dau. Sjekket om det var gnist, og var ikkje gnist på noen av sylinderne...

Lurte på om folk her inne har en aning om ka dette kan være? Står i en B230F maskin med elektrisk innsprøytning.

Tok av fordelerlokket og tørket ut litt støv inni der... Og sjekket at det var god kontakt på alle ledninger fra coil til fordeler osv.

Det er jo ett felles problem, så kan det være coilen, fordelerlokket (var irret litt inni der:p) rotor? tenningsmodulen?

Kan ikkje skjønne at det skal være brudd på noen kabler heller, for det skjedde helt ut av intet. Var ingen tegn på at den skulle kubbe før den plutselig dauet...

Håper noen hadde giddet og hjelpe meg :)

Mvh Erlend
Mvh Erlend.

Sjømann -> Yrkessjåfør..
Erlend!
Lærling

Innlegg The King of Plaza » Tir Nov 22, 2011 08:41

ville holdt en knapp på tenningsmodulen jeg... bytta noen på den 240 jeg hadde gitt... men det var B21 med gasser da.. Var også ute for at kondensatorn døde på den bilen... Nå husker ikke jeg om det er kondensator på fordeleren på de med innsprøytning motor... men uansett... hvis det er det, så ser den ut som et lite batteri med en ledning på.. sitter skrudd på utsida av fordeleren... dør denne... så får ikke fordeleren strøm nok... ;)
tlf priv 95156332..

"knights of thunder"

My God has a hammer, your God was nailed to a cross, Any questions...?
Brukerens avatar
The King of Plaza
Veteran

Innlegg Leifer'n » Fre Nov 25, 2011 18:01

bytt tenningsmodulen. liten boks som sitter på innsiden( innerskjermen) på venstre framkjerm :)
Leifer'n
Sykkelbud

Gå til Skitprat!

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest