Nok et sleivspark fra en offentlig tjenestemann

Ganske enkelt, her kan vi snakke om akkurat det vi ønsker!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg un.1830 » Lør Feb 23, 2013 00:16

guff1 skrev:hallo demonen
takker for svar, og det sier det jeg trodde , snitthastigheten over en såpass lang periode er ganske lav.
men, det er faktisk penger å hente, i å senke hastigheten til 80 kmt,
en ser jo at det er lite tid å hente på høye hastigheter
men som nevnt over her , fergetider , rekke frem ol. i enkelttilfeller , det kan jeg forstå, ikke missfårstå meg , jeg vil også hjem
men en skal jo prøve å tjene mest mulig penger på detta og da :roll:


Har sagt det før, og gjentar meg gjerne.

Man tjener ikke penger på å ikke fylle tanken.
Fokuset burde vært på det som kalles "gods". Det man altså henter ute hos kunder for å frakte til en mottaker.

Det er altså ikke sånn, enda, at displayet på dieselpumpen er den summen man fakturerer for ett lass.
Litt ala: Jammen jeg skal jo i samme retningen, så jeg kan ta lasset så jeg har dekket dieselen.

Seriøst. Tar man da høyde for å "dekke dieselen" ved å gå tom, eller regner man da for full tonnasje?

Transportbransjen har tydeligvis en særegen og i all særdeleshet rar måte å benytte seg av pluss og minus på.
H2SO4
un.1830
Veteran
 
Innlegg: 1407
Registrert: Man Jan 04, 2010 11:37

Innlegg guff1 » Lør Feb 23, 2013 12:23

un.1830
du har noen påeng, men for min del og min bil
ved å redusere hastigheten, kjøre roligere og få gjort det samme , uten faktisk å
tape noe vesentlig tid.
så ser det sånn ut 0,15 liter pr. mil mindre , opptil 60 mil om dagen, og 5 dgr i uka samt 48 uker i året.
det blir sånn ,15x60x5x48x13= 28080
det er kroner spart med en snittpris på 13 kroner liter
(med rabattavtaler ol, er nok snittprisen noe lavere, men den varierer veldig)
flisespikkeri kanskje men, det er mine penger spart
derfor spurte jeg om andres snitthastigheter, for å se hvordan det var for dem
å det var ganske likt så tror dem er av samme oppfatning
men, ingen regel bare en tanke fra meg
for å dra dette enda litt lenger, med en roligere kjøreatferd, så går dekkene flere
km , det er også penger spart

tenk deg dette regnestykket i et stort transportselskap med 10 biler og mer
Brukerens avatar
guff1
Distribusjonssjåfør
 
Innlegg: 369
Registrert: Man Jan 12, 2009 08:52
Bosted: sørum

Innlegg cato » Lør Jul 13, 2013 20:24

Jeg har faktisk regnet litt på dette, min jobb innebærer litt bykjøring og endel landeveiskjøring hver dag, ca 30-35 mil. Jeg mister lett minst 5 minutter effektiv kjøring hver time. Dette på grunn av bilisters manglende bruk av blinklys, plassering i veibane "eks. mot rundkjøring", skjønner ikke bruk av akselereasjon/retardasjonsfelt og kjøring langt under fartsgrensen.
Da kan vi regne her, 5 min. x 9 timers kjøretid = 45 minutter hver dag.
45 minutter x 210 arbeidsdager i året = 157,5 timer.
Det er faktisk en hel måneds tapt innkjøring, pluss unødig drivstoffforbruk og utslipp.
cato
Lærling
 
Innlegg: 112
Registrert: Tor Mar 27, 2008 12:11

Forrige

Gå til Skitprat!

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest