Grei/dårlig bileier

Ganske enkelt, her kan vi snakke om akkurat det vi ønsker!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Bredes1 » Tir Mar 30, 2010 19:25

Har litt problemer med å ta denne tråden seriøst men kan si såpass at har kjørt mye drittbiler og mye bra.
Har mange tusen km bak rattet i premium å klagde ikke men hadde bra dekk.
Har vel godt gradene å om du gjør det samme trådstarter så kommer du dit du vil.
Medlem av TIA Norge CB 6449
Førerkort på lastebil siden 1985.
----
Bredes1
Bileier

Innlegg OlavEmil » Ons Mar 31, 2010 14:04

Skripis skrev:Hvis Renault'en, eller hvilken som helst bil er ett problem for deg som arbeidstaker, så kjører du bare hos en annen arbeidsgiver.

Finns sikkert noen som vil trives hos det du kaller en "useriøs" arbeidsgiver.

For meg så er en arbeidsgiver seriøs så lenge bilen kan være i forskriftsmessig stand, det er kreditt på dieselkortene og lønna kommer til avtalt tid, hver måned. Det er ikke gull alt som glimrer - sikkert mange her inne som har kjørt flott bil gratis...

:applaus:

Den einaste useriøse i denne saka, må vel vere trådstartar. Det er ikkje bilen som avgjer om firmaet er seriøst eller ikkje, alvorleg talt :shock: ! Med fare for å gjere meg upopulær, har eg inntrykk av at det er fleire useriøse firma som køyrer R620 med lys og kufangar og bling, om det så er isopor dei køyrer, enn dei som køyrer Renault. Men som sagt, det finst seriøse firma både med Renault 440 og Svania 620, og det finst useriøse med akkurat dei same bilane. Det er ikkje det som avgjer!
OlavEmil
Bileier

Innlegg oddgeir » Ons Mar 31, 2010 16:26

Trivest bra i fh jeg.Hos en tidligere arbeidsgiver kjørte jeg en r500 i nøyaktig 1 uke å da orka jeg ikke mer.Har aldri hatt så vondt i ryggen og albuen etter å ha møtt alukanten på køya med albuen ørten hundre ganger.Eneste jeg savner fra scania er rattinnstillinga.Skulle jeg ha kjørt scania igjen måtte det ha vært en god gammal 164......
oddgeir
Distribusjonssjåfør

Innlegg Præstn » Fre Apr 02, 2010 21:29

I teorien er motoren sterk nok dersom den dreg lett på førstegiret i dei brattaste bakkane. Men i praksis blir dette langdrygt for sjåføren. Det er heller ikkje noko særleg populært for dei som ligg bak og ventar på første mulighet til å komme seg forbi.

Ta ein kikk inn på dei historiske sidene. Her er det ikkje vanskeleg å finne Scania 11x og Volvo F10 med ca 300 hk som er trekkraft på vogntog på 35-40 tonn totalvekt. Og Scania 140 hadde 350 hk. Scania 142 hadde 420 hk. I dag er alt under minst 600 hk det samme som klasse C1-bil for mange. Det har vore ei utvikling i motoreffekt dei siste 40 åra.

Hadde ein sjåfør frå den tida fått seg ein tur med ein moderne bil, ville han nok ha følt at det å trø på gasspedalen, var det samme som å få eit kraftig spark i baken.
Præstn
Distribusjonssjåfør

Innlegg Magnum » Tir Jun 08, 2010 20:45

Får å si det slik så kjørte jeg MAN 26.320 i vinter. Kjørte da til Vestlandet og til nord norrge. Hadde turer der jeg var 50 tonn,og der jeg var 32 tonn. Hadde aldri problemer. Dekkene var bra,og bruker man haue så går det som regel greit. Hadda ALDRI på kjettinger. Og ikke brukte jeg så mye lengre tid en dem med 5-600hk i bilene sine. Trondheim-Mo i Rana med 50 tonn utgjorde ca 30min. Over Hamarøya ca 15 min. Dette er ikke mye. Må vel også sies at jeg hadde IKKE retarder,men bare motor brems. Egentlig skal man vel bare være fornøyd så lenge bilen er forskrifts messig stand og lønna er riktig og kommer når den skal :-)
Stykk gods over hele Norge....
Magnum
Lærling

Innlegg MJ » Lør Jun 12, 2010 11:26

I 1998/1999 kjørte jeg en 1992 mod Magnum med 385 hk og akselavstand på 4.20 og avlastning på de 2 fremste akslingene på tralla. God bil å kjøre og den tok seg godt fram på vinterføre. Ble alltid noe giring i motbakker men man klagde aldri.
MJ
Sykkelbud

Innlegg quicke » Lør Jun 12, 2010 18:41

enig med alle sammen her.... speller ingen rolle om det er liten motor eller ikke, man må bare bruke litt ekstra tid... Ikke alle kan få i pose og sekk vettu....:) Det hadde vøre verre om man ikke hadde fått lønna si mene nå je...Je kjører en FH 480 og den fungere like bra som alt anna... Men må regne med att 620 mafia'n kjører fra meg i bakkene uansett... Men så lenge utstyret er i orden og je trives klager je ikke så mye alikevel:) Men så skal det sies att sjefen min er en knakandes kar og je styrer serviceer og vedlikehold som je vil og passer da... får bruke de dekkene jeg vil og...:) Det er det nærmeste jeg kommer å eie bilen sjøl trur je...:)
Tidligere nok her på forumet:) nå telbars på landevegen:)
quicke
Sykkelbud

Innlegg glider71 » Søn Jul 17, 2011 18:26

"-Regner du med at voksne folk skal ta deg seriøst????

At det ikke er skikkelige dekk er en ting, det må det være orden på.
Men å begynne å sutre på hk og hytte viser at du må gå i deg selv.....

Alle kan ikke få det største og beste .....får du lønna som du skal ,er det det viktigste. Men for all del, finn deg en arbeidsgiver som satser alt på tipp-topp biler og går konk 2 ganger i året,da blir du sikkert fornøyd......

Jeeezes.......-"

Lille venn, har du kjört Renault Premium i langtransport..? Tror ikke det, da hade du ikke skrevet på den måten.
Jeg vill fortsatt mene att denne bilen er drit at bruke til langtransport, skal tillegge att jeg kjörte en slik bil vintern -10 under nov-feb med drittdekk og en pusher axel som ikke gadd o gå opp når jeg trengte det :evil: . Att bilen under denne tiden gick max 2 uker utan feil...Renaultverkstederne di tjener penger... Gidder ikke skrive allt vad som skjedde med bilen.... :twisted:

Dette er bevis på att man ikke ska stirre sej blind på innkjöpspris!

Jeg fölte meg som en östsjåför.....

Jeg tviler på att en rutinert norsk sjåför hade satt sig i den bilen...

Etterpå fannt jeg heldigvis en grei bileier som hade noe mellom örerne :)

Ha de`!
Ta det med ro..MEN DET HASTER..!
glider71
Sykkelbud

Innlegg Desperado » Søn Jul 17, 2011 18:45

Nei noen krav må man da kunne stille uten å være sutrete. . .
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg Hogstvedten » Lør Jul 23, 2011 08:53

Desperado skrev:Nei noen krav må man da kunne stille uten å være sutrete. . .
Vi er i 2011, men i 1989 når jeg begynte så var det mindre hester, lass og mindre aksler og ikke minst mindre trafikk men dårligere veier det er jo en vesentlig ting . men 440 hk og femti tonn over div fjell overganger etc og attpåtil sitter i et bikkjehus og kjører viss du koser deg da det er og trøste seg selv. Når det kommer en 620 og kjører lett og greit og er akkurat halvparten så sliten som en i en 440 etter en kjøre økt .
Hogstvedten
Hogstvedten
Lærling

Innlegg Rockeren » Lør Jul 23, 2011 19:39

Jo, men nå er det hverken biltype, antall hk, antall aksler eller veistandard som sier noe om hvorvidt en bileier er seriøs eller ikke.
Oppvokst i scaniahytta :)
Det er bedre å være ulærd og klok,enn lærd og dum! :D
H.M.Kristiansens Automobilbyrå AS sommeren -11
JVB Tur A/S 2012->September -14
Knut Enger Transport september-14 ->
Rockeren
Bileier

Innlegg Hogstvedten » Søn Jul 24, 2011 00:11

Rockeren skrev:Jo, men nå er det hverken biltype, antall hk, antall aksler eller veistandard som sier noe om hvorvidt en bileier er seriøs eller ikke.
Nei der er jeg enig, Men i veldig mange tilfeller kan man se på bilen hvordan bileier er og holdningen hans.
Hogstvedten
Hogstvedten
Lærling

Innlegg OlavEmil » Søn Jul 24, 2011 10:25

Har då intrykk av at det er fleire useriøse aktørar som køyrer Scania 620 og 730 enn Volvo 480...
OlavEmil
Bileier

Innlegg glider71 » Lør Apr 07, 2012 14:37

Goddagens!

Mener ikke att man må ha det vaerste mulig utstyr, trenger ikke scania 620 men en fh480-520, MAN 480, Scania R500 el DAF 510 i gott stand er nokk till att kjöre fisk med. Det er jo slike biler de fleste har til fiskekjöring og de er jo ikke dumme... eller??

Hvis noe av dere leser förste inlegget en gang til så ser ni vad jeg mener!

Billigst mulig utstyr er ikke best alle ganger!!

Ett diesel forbruk på litt over 5 liter på mila med en premium 440 med fullt lass oslo bergen t o r er ikke så verst ekonomiskt, en R500 jeg kjörte samme tur med samme vekt tog 4,6 liter.... no comments.. ;)

Ha det!
Ta det med ro..MEN DET HASTER..!
glider71
Sykkelbud

Forrige

Gå til Skitprat!

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest