Diverse bilder

Her postes alle andre bilder som omhandler lastebiler i større eller mindre grad.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, adri, MOOY, topline164

Innlegg Matros1 » Ons Jul 15, 2009 18:19

uffen skrev:Matros 1,Her berører du ett velkjent problem som yrkesjåfører burde ha forståelse for. 8-)

Er jo ofte at det er mye plass igjen hos oss også,men hjelper ikke det hvis du har ett mindre kolli som veier 30tonn på tralla allerede... :roll:


Ikke altid noen har forståelse for andres regelverk / bergrensninger å forholde seg til....

Kan fortelle om en episode der en semitrailler med farliglast plasserte seg på kjørebrua å hindret vidre lasting av ferga..

Han ville ikke rette seg etter mannskapet,, Etter at ferga hadde fått nye evakueringsstasjoner og ny brann og sikkerthetsplan,, så var farliglastsonene innskreket til kun inntill 14 meter i kun en ende av fergen, dvs at semitrailere ikke kan taes med. Dette fikk sjåføren forklart, og ikke ville akseptere,, han kjørte da fram og blokkerte for videre lasting av ferga, og nektet å flytte seg.. Dette resulterte i 20-30 min forsinket av gang. På denne avgangen skulle også rutebuss være med- Han forkynnte at han hadde kaffe, mat og tv i bilen, så her kunne han stå lenge.

Men etter å fått snakket med politi på tlf, og beskjed om å flytte seg eller få førerkort beslag.

Mannskapet fulgte bare brann og sikkerhetsplanen. Og der er farliglastsona inntegnet med max 14 meter. Dette pga avstand til luftespjeld, nødutganger, salongnedganger-
Brukerens avatar
Matros1
Hjelpemann
 
Innlegg: 51
Registrert: Søn Jul 12, 2009 12:37

Innlegg timbertrucker » Ons Jul 15, 2009 20:52

Hadde den farliglastsonen vært i akterenden kunne han vel kansje bare kobla av tralla i sonen og kjørt fram trekker`n, så hadde vel det blitt lovligt?
Ikke veit jeg men bare en tanke som kom :D
Bilde
Brukerens avatar
timbertrucker
Langtransportsjåfør
 
Innlegg: 750
Registrert: Lør Sep 27, 2008 10:51
Bosted: vinstra

Innlegg Åtter'n » Ons Jul 15, 2009 23:13

olavr skrev:
Åtter'n skrev:En kamerat som har kjørt på biltema olje, dette er hans andre stempel
det gikk 200meter før han kom trillende tilbake med moppa..
Første stempelet brant det hull i :flire:


Tviler på at det er Biltema-oljens skyld at kameraten din har hatt problemer. Biltema kjøper oljen sin fra Statoil, og selger den i egen emballasje. Statoils olje er vel anerkjent som ok kvalitet, eller?
Du får be ham om å sjekke nøyere toleranser osv når han skal fikse dette. Evt tilpasse kjørestilen etter kvaliteten på de mekaniske delene. Vet at det er mye kina-greier i dagens mopeder.


Det er en Yamaha TzR, den er kjent for å skjære seg! AM6 er noe dritt vist, det er en to-takts japse motor..
Brukerens avatar
Åtter'n
Bileier
 
Innlegg: 2104
Registrert: Tor Jun 28, 2007 15:51
Bosted: Sarpsborg

Innlegg adri » Lør Jul 18, 2009 19:22

Nye verktøytralla på verkstedet til LRN. Med CD, DVD, div høyttalere, sub, diskanter, blitzere og diverse andre lys. Det er et batteri og mulighet til å koble på strøm. Også plass til litt verktøy ;)
Bilde

Bilde

Bilde
Counting all the assholes in the room. Well I'm definitely not alone.

www.mooypictures.com
Brukerens avatar
adri
Co-administrator
 
Innlegg: 7362
Registrert: Lør Okt 29, 2005 15:59
Bosted: Molde/Raufoss

Innlegg Simah » Lør Jul 18, 2009 19:24

adri skrev:Også plass til litt verktøy ;)


Puh... :mrgreen: Blir det noe skruing med alt det der da? :flire:
Brukerens avatar
Simah
Langtransportsjåfør
 
Innlegg: 1196
Registrert: Fre Jan 02, 2009 17:59
Bosted: Langhus


Innlegg Bjørn Are » Lør Jul 18, 2009 19:28

detta kalles vel HARRY :mrgreen:
Bjørn Are Strøm a/s
Brukerens avatar
Bjørn Are
- Green Beauty -
 
Innlegg: 3998
Registrert: Lør Mar 29, 2008 16:41
Bosted: Tingnes

Innlegg adri » Lør Jul 18, 2009 19:46

Lysene er mest for å vise kundene hvordan det ser ut påkobla strøm. Også greit å ha litt "musikk tell arbe" ;)
Bjørn Are Harry har vel (nesten) aldri vært negativt? ;)
Counting all the assholes in the room. Well I'm definitely not alone.

www.mooypictures.com
Brukerens avatar
adri
Co-administrator
 
Innlegg: 7362
Registrert: Lør Okt 29, 2005 15:59
Bosted: Molde/Raufoss

Innlegg svennern » Lør Jul 18, 2009 19:50

Matros1 skrev:
uffen skrev:Matros 1,Her berører du ett velkjent problem som yrkesjåfører burde ha forståelse for. 8-)

Er jo ofte at det er mye plass igjen hos oss også,men hjelper ikke det hvis du har ett mindre kolli som veier 30tonn på tralla allerede... :roll:


Ikke altid noen har forståelse for andres regelverk / bergrensninger å forholde seg til....

Kan fortelle om en episode der en semitrailler med farliglast plasserte seg på kjørebrua å hindret vidre lasting av ferga..

Han ville ikke rette seg etter mannskapet,, Etter at ferga hadde fått nye evakueringsstasjoner og ny brann og sikkerthetsplan,, så var farliglastsonene innskreket til kun inntill 14 meter i kun en ende av fergen, dvs at semitrailere ikke kan taes med. Dette fikk sjåføren forklart, og ikke ville akseptere,, han kjørte da fram og blokkerte for videre lasting av ferga, og nektet å flytte seg.. Dette resulterte i 20-30 min forsinket av gang. På denne avgangen skulle også rutebuss være med- Han forkynnte at han hadde kaffe, mat og tv i bilen, så her kunne han stå lenge.

Men etter å fått snakket med politi på tlf, og beskjed om å flytte seg eller få førerkort beslag.

Mannskapet fulgte bare brann og sikkerhetsplanen. Og der er farliglastsona inntegnet med max 14 meter. Dette pga avstand til luftespjeld, nødutganger, salongnedganger-





14 meter med farliglastsone?? øøø. var dem fulle når dem besteme det der?? når en semi er 16.5 meter og en bil og henger er 18.75 meter (EU lengde)

norske vogntog lenger er 17.5 meter for semi og 19.5 meter for bil og henger, ossen kan dem ha bare ha en farliglastsone på 14 meter??
ting går vel vidre.

Stolt pappa tel ei lita jente :D
svennern
- Bleieskiftarbeider -
 
Innlegg: 4011
Registrert: Ons Des 10, 2008 22:43
Bosted: Rallybygda i Indre Enfold

Innlegg Matros1 » Lør Jul 18, 2009 20:06

svennern skrev:
Matros1 skrev:
uffen skrev:Matros 1,Her berører du ett velkjent problem som yrkesjåfører burde ha forståelse for. 8-)

Er jo ofte at det er mye plass igjen hos oss også,men hjelper ikke det hvis du har ett mindre kolli som veier 30tonn på tralla allerede... :roll:


Ikke altid noen har forståelse for andres regelverk / bergrensninger å forholde seg til....

Kan fortelle om en episode der en semitrailler med farliglast plasserte seg på kjørebrua å hindret vidre lasting av ferga..

Han ville ikke rette seg etter mannskapet,, Etter at ferga hadde fått nye evakueringsstasjoner og ny brann og sikkerthetsplan,, så var farliglastsonene innskreket til kun inntill 14 meter i kun en ende av fergen, dvs at semitrailere ikke kan taes med. Dette fikk sjåføren forklart, og ikke ville akseptere,, han kjørte da fram og blokkerte for videre lasting av ferga, og nektet å flytte seg.. Dette resulterte i 20-30 min forsinket av gang. På denne avgangen skulle også rutebuss være med- Han forkynnte at han hadde kaffe, mat og tv i bilen, så her kunne han stå lenge.

Men etter å fått snakket med politi på tlf, og beskjed om å flytte seg eller få førerkort beslag.

Mannskapet fulgte bare brann og sikkerhetsplanen. Og der er farliglastsona inntegnet med max 14 meter. Dette pga avstand til luftespjeld, nødutganger, salongnedganger-





14 meter med farliglastsone?? øøø. var dem fulle når dem besteme det der?? når en semi er 16.5 meter og en bil og henger er 18.75 meter (EU lengde)

norske vogntog lenger er 17.5 meter for semi og 19.5 meter for bil og henger, ossen kan dem ha bare ha en farliglastsone på 14 meter??


Ja det kan dem! Fordi den beregnes utifra avstand til nødutganger, evakueringsporter, dør til salong bla.
Brukerens avatar
Matros1
Hjelpemann
 
Innlegg: 51
Registrert: Søn Jul 12, 2009 12:37

Innlegg jvsandem » Lør Jul 18, 2009 20:14

Matros1 skrev:Ja det kan dem! Fordi den beregnes utifra avstand til nødutganger, evakueringsporter, dør til salong bla.


Så dette betyr at vi i dag har en strekning i Norge der biler med farlig last aldri kan kjøre? Dette høres for meg helt utrolig ut.
Vil du ha en større kopi av ett av mine bilder? Send meg en PM.

Dagboka mi: http://www.berglitruckstop.no/viewtopic.php?t=6592
Brukerens avatar
jvsandem
- utenrikssjåfør -
 
Innlegg: 3024
Registrert: Søn Feb 01, 2009 15:33
Bosted: Oslo


Innlegg Matros1 » Lør Jul 18, 2009 20:24

jvsandem skrev:
Matros1 skrev:Ja det kan dem! Fordi den beregnes utifra avstand til nødutganger, evakueringsporter, dør til salong bla.


Så dette betyr at vi i dag har en strekning i Norge der biler med farlig last aldri kan kjøre? Dette høres for meg helt utrolig ut.


Det stemmer,, Står også med rød skrift i rutetabellen på nettsida her

Det er mange gang oppfordra transportnærninga til å reagere å klage på dette, men det virker som at det ikke er noen som gjør det! Hadde mange nok klag til statens vegvesen som står for dette, så kanskje det hadde blitt beder. En større ferge på strekninga er det som skal til...
Brukerens avatar
Matros1
Hjelpemann
 
Innlegg: 51
Registrert: Søn Jul 12, 2009 12:37

Innlegg Tomas1 » Søn Jul 19, 2009 16:32

Noen ferie bilder fra Thailand.. :flire:

Bilde
Pattaya..
Bilde

Bilde
En drøss med apekatter...Var en ape som prøvde seg på en apestrek ved å stjele kameraet mitt som jeg hadde i hånden :evil: Men det klarte han heldigvis ikke
Bilde

Bilde

Bilde
Bilde

MAN, What else?
Tomas1
Veteran
 
Innlegg: 1469
Registrert: Lør Nov 04, 2006 20:38
Bosted: Ålesund

Innlegg Desperado » Søn Jul 19, 2009 18:25

Matros1 skrev:
jvsandem skrev:
Matros1 skrev:Ja det kan dem! Fordi den beregnes utifra avstand til nødutganger, evakueringsporter, dør til salong bla.


Så dette betyr at vi i dag har en strekning i Norge der biler med farlig last aldri kan kjøre? Dette høres for meg helt utrolig ut.


Det stemmer,, Står også med rød skrift i rutetabellen på nettsida her

Det er mange gang oppfordra transportnærninga til å reagere å klage på dette, men det virker som at det ikke er noen som gjør det! Hadde mange nok klag til statens vegvesen som står for dette, så kanskje det hadde blitt beder. En større ferge på strekninga er det som skal til...


Og der kom den vanlige beskjeden: "DERE må klage".... Kan ikke Fjord1 klage da??? Eller bare sette inn en ferge som virker? Neida Fjord1 kan visst gjøre akkurat som de vil... MØKKASELSKAP!!!
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier
 
Innlegg: 7823
Registrert: Ons Sep 06, 2006 00:13
Bosted: BERGEN !

Innlegg Matros1 » Søn Jul 19, 2009 19:11

Desperado skrev:
Matros1 skrev:
jvsandem skrev:
Matros1 skrev:Ja det kan dem! Fordi den beregnes utifra avstand til nødutganger, evakueringsporter, dør til salong bla.


Så dette betyr at vi i dag har en strekning i Norge der biler med farlig last aldri kan kjøre? Dette høres for meg helt utrolig ut.


Det stemmer,, Står også med rød skrift i rutetabellen på nettsida her

Det er mange gang oppfordra transportnærninga til å reagere å klage på dette, men det virker som at det ikke er noen som gjør det! Hadde mange nok klag til statens vegvesen som står for dette, så kanskje det hadde blitt beder. En større ferge på strekninga er det som skal til...



Og der kom den vanlige beskjeden: "DERE må klage".... Kan ikke Fjord1 klage da??? Eller bare sette inn en ferge som virker? Neida Fjord1 kan visst gjøre akkurat som de vil... MØKKASELSKAP!!!


Bra dere tror det er så enkelt da! For det første, er det ikke rederi som bestemer hvordan Brann og sikkerthetsplanen skal se ut, ikke rederi som bestemmer hvilket sikkerthetsutsyt og redningsutstyr som skal være. .. Og det er heller ikke rederiet som kan flytte om fergene sine som dei selv vil.. der har vi statens vegvesen.. Et rederi utfører en tjeneste med Statens Vegvesen som oppdragsgiver...
Brukerens avatar
Matros1
Hjelpemann
 
Innlegg: 51
Registrert: Søn Jul 12, 2009 12:37

Innlegg Arve » Søn Okt 04, 2009 01:24

Se hva Marin-studenter har drevet og lekt med i de tidligere år! :D
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Er dette en stor synd? Volvo filter på en Scania??
Bilde

Då er vel dette litt bedre!
Bilde

Nå er ikke eg en stor ekspert på utseende av motorer eller modellbetegnelser, men dette er da tydelig en gammel motor siden det står Scania-Vabis, og ikke bare Scania. Og det ser jo ut som en 11 liters motor fra modellbetegnelsen, men dette er nok sikkert en marinisert utgave, så det er ikke sikkert den i det hele tatt er å finne i en lastebil, men er det noen som synes den virker kjent?
Sist endret av Arve den Søn Okt 04, 2009 12:42, endret 2 ganger.
Bilde<-- Hjemmesiden min, oppdatert 26. november 2012!!!
Arve
- Fotonerd -
 
Innlegg: 1046
Registrert: Tir Jan 09, 2007 16:10
Bosted: Lillesotra utenfor Bergen

ForrigeNeste

Gå til Forskjellige bilder

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest