Birkelund`s Album

Transportbransjen har vært, og er stadig i forandring. Likevel er det enkelte ting i bransjen som holder stand eller betyr noe spesielt for de av oss som setter pris på dieseleksos og asfaltlivet. Denne tråden er forbeholdt historiske tilbakeblikk, minner og erfaringer vi må ta vare på slik at også kommende sjåfører kjenner til ryggraden i norsk transporthistorie.

Moderatorer: DeLutte, MOOY, topline164, Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, heilertsen, Trailer Raymond, Torkil Ø

Re: Birkelund`s Album

Innlegg Birkelund » Ons Apr 12, 2017 18:14

Bilde
Bilde
Bilde
ST 74066 SCANIA R124GB6X2NB420 2003mod
Denne ble levert ny til Bjarte og Geir Transport AS. Der var jeg ansatt, og kjørte denne flotte bilen. Den ble senere solgt til Rogne på Voss. Der havnet bilen i en tragisk ulykke, og tror ikke den kom på veien etter dette....
Avregistrert siden 28.12.2010
Brukerens avatar
Birkelund
Veteran

Innlegg Birkelund » Ons Apr 12, 2017 18:20

Bilde
Bilde
YU 11835 MERCEDES-BENZ 1926 AK 1976mod
Bergingsbil i Vik i Sogn.
Fortsatt i drift
Brukerens avatar
Birkelund
Veteran

Innlegg Torkil Ø » Ons Apr 12, 2017 18:37

Birkelund skrev:Nå er det påske, ja. Kanskje jeg får tid til litt bilder på Bergli..... Svært hektisk for tiden....land og strand med R620`n :)

Jamen det høre jo bra ut -ser du har kommet med noen flotte bilder i de to innleggene over her hvertfall.. :)
Torkil
Brukerens avatar
Torkil Ø
Bileier

Innlegg Birkelund » Man Mai 08, 2017 18:45

Bilde
SR 94800 SCANIA R144 GB6X2 1997mod
Her har vi ett bilde av Go`biln jeg kjørte hos Rune Næss Transport, for DFDS Tollpost i Bergen. Bildet er tatt under lossing på Dokken i år 2000.
Den ble kjøpt ny av Bjarte og Geir Transport på Askøy(BG-Transport)
Avregistrert siden 21.02.2005

Hengeren mener jeg hadde regnr RN5037
Brukerens avatar
Birkelund
Veteran

Innlegg Torkil Ø » Man Mai 08, 2017 18:56

RN 5037 var iallefall en toakslet Schmitz F 20 1989 mod, så det burde jo stemme godt.. :)
Torkil
Brukerens avatar
Torkil Ø
Bileier

Innlegg Birkelund » Man Mai 08, 2017 19:03

Bilde
Bilde
Her er 2bilder til av SR94800. Her har den fått en ny Wilco-slep bak. Regnr på Wilco er JY9257. Tror denne hengeren havnet hos Stoa Transport i Arendal??
Brukerens avatar
Birkelund
Veteran

Innlegg Birkelund » Man Jul 31, 2017 20:55

Heisann. Har lenge prøvd og finne ut hva som har skjedd med photobucketen min, men skjønner fremdeles ingen verdens ting. Sånn er det med inkompetente lastebilsjåfører på dataen... Rett før jeg gir opp :-(
Brukerens avatar
Birkelund
Veteran

Innlegg Torkil Ø » Man Jul 31, 2017 21:13

Hei Henning, det er nok ikke bare hos deg dette så det handler slett ikke om inkompetanse.. Hele greia har vært diskutert på ulike tråder, og de fleste som har lastet opp bilder mer eller mindre gratis via photobucket har "mistet" sine bilder rundt om på forumet.. Dette er etter min mening nesten tragisk og Photobucket krever betaling for at bildene skal kunne ses igjen. Det kan jeg i og for seg forstå, men at de skal ta en blodpris av flere tusen nkr i året forstår jeg ikke.. Det blir vel heller få som kommer til å betale den summen også, og dermed har vi et resultat her på forumet med mange tråder som nærmest er ødelagt..
Torkil
Brukerens avatar
Torkil Ø
Bileier

Innlegg Steinar32 » Lør Aug 12, 2017 23:09

ser bildene mangler fremdeles, det er triste greier.
Hva om du opprettet en side på Facebook? det er mye enklere å dele bilder der også så slipper du å laste opp til fotobøtta.... hjelper deg gjerne med å opprette siden om du trenger hjelp.
Brukerens avatar
Steinar32
Langtransportsjåfør

Innlegg Torkil Ø » Lør Aug 12, 2017 23:18

Ja må endelig opprette enda flere grupper på Facebook som gjør at frafallet av aktivitet her på Bergli blir enda større.. Det er jo snart håpløst å prøve å opprettholde dette forumet da alt skal foregå på Facebook istedet.. Noen burde vel kanskje gjøre noe ifht Photobucket og deres policy ifht priser m.m først og fremst..
Torkil
Brukerens avatar
Torkil Ø
Bileier

Innlegg Kjella » Søn Aug 13, 2017 11:06

Så lenge en ikke får se bildene er det vel ikke noen som gidder å legge ut noe. Da vil vel Bergli dø ut av seg selv... Er jo bare Transporthistorie og Torkil som har holdt det gående. Er jo ett flott arbeid han gjør da...

Kjell A Hagevik
Kjella
Distribusjonssjåfør

Innlegg Fleetstar » Søn Aug 13, 2017 11:19

Vi må ikke miste denne siden, den er for god til å gå adundas, spesielt for oss som har interesse for transporthistorie
IH driver :-)
Fleetstar
Hjelpemann

Innlegg Torkil Ø » Søn Aug 13, 2017 17:29

Nå må jeg understreke at innlegget mitt over her ikke var rettet personlig mot Steinar. Det er imdlertid slik at på facebook finnes det allerede mange grupper med noenlunde samme tema som flere av trådene her på forumet og gjerne med bilder hentet herfra også. Det vil sikkert bli opprettet flere grupper på facebook av samme sort også, det er bare sånn det er. Jeg mener derfor vi ikke trenger å bruke spalteplass her på forumet til å oppfordre til å bruke facebook istedet for Bergli, det er jo nesten det samme som å oppfordre til å legge ned forumet det.. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke det går an å være like aktiv på begge nettsteder, og jeg vil på nytt oppfordre til mer aktivitet her på forumet om ikke annet i form av kommentarer o.l.. Det er jo ikke helt dødt her heller -det er jo bare å se på besøkstallene på trådene -noen av mine tråder har enkelet dager rundt 300 besøk hver.. Dette med Photobucket har jo bare kommet som en ekstra kjepp i hjula for aktiviteten her på forumet, men som nevnt tidligere så er det de som har benyttet seg av Photobucket som må ta seg av den saken overfor dem for å få gjort noe med det..
Torkil
Brukerens avatar
Torkil Ø
Bileier

Innlegg Birkelund » Tir Aug 15, 2017 20:27

Hei igjen. Ja, jeg vet om facebook, og alt det der. Og, ja,-jeg skulle helt sikkert ha kjempet mot Photobucket.. Men nå er det sånn at da jeg begynte her på Bergli, for vet ikke hvor mange år siden, så ble jeg anbefalt Photobucket(Tror jeg). Det gjorde jeg,-ikke for at det var lettvint, men det funket.
Så har det vært litt av og på fra min side(og sikkert flere andre), men nå gikk luften ut av meg(ihvertfall foreløpig). Interressen min for lastebiler/transport, er den samme, tar fortsatt bilder, men kommer desverre ikke ut på Bergli lenger.. Jeg har Eurofoto, men fungerer det her?,-er det noe annet jeg kan bruke?
Brukerens avatar
Birkelund
Veteran

Innlegg Torkil Ø » Tir Aug 15, 2017 22:29

Det skjønner jeg godt Henning -vet ikke angående Eurofoto, men det er jo bare å prøve å se om det funker.. Ellers er det jo direkte-opplastningsfunksjonen som finnes her på forumet og som har gjort det i et par år nå -den skal funke og det er gratis.. :)
Torkil
Brukerens avatar
Torkil Ø
Bileier

ForrigeNeste

Gå til Transporthistorie

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest