Spam av forumet

Ris eller ros? Har du forslag til eller ønsker om endringer, forbedringer eller er det noe du lurer på angående forumet, eller bruk av forumet? Da er dette tråden til det!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Spam av forumet

Innlegg Rubber Duck » Fre Jan 10, 2014 07:50

Vi opplever en større mengde med spam i en rekke tråder i tillegg til at det opprettes tråder, dette er meldt fra om slik at vi får gjøre noe med sikkerheten.

Jeg oppfordrer alle til IKKE å trykke på noen av linkene som postes på forumet!
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Re: Spam av forumet

Innlegg 69Mustang » Fre Des 05, 2014 22:58

Hva er det som skjer nederste siden, den med registrerte brukere!!??

Yahoo [Bot] Bing [Bot], Google [Bot], Majestic-12 [Bot]

Forsøk på hacking eller spam??
LordOfTheFords!!
69Mustang
Bileier

Innlegg Rubber Duck » Lør Des 06, 2014 13:42

Etter hva jeg har skjønt er det ikke hacking, men søkemotorer som kobler seg opp mot forumet og gjør ett eller annet som jeg ikke med sikkerhet vet er, men vår kyndige it-mann har sagt at det ikke er noe farlig.

Fra tid til annen registrere jeg at "pretty lady looking for nice men" registrerer seg her, dog ikke det største problemet så langt, iallefall ikke for selve forumet :)
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg 69Mustang » Lør Des 06, 2014 18:31

Rubber Duck skrev:Etter hva jeg har skjønt er det ikke hacking, men søkemotorer som kobler seg opp mot forumet og gjør ett eller annet som jeg ikke med sikkerhet vet er, men vår kyndige it-mann har sagt at det ikke er noe farlig.

Fra tid til annen registrere jeg at "pretty lady looking for nice men" registrerer seg her, dog ikke det største problemet så langt, iallefall ikke for selve forumet :)

Hehe!! Måtte bare være sikker!! Ja, mye rart for å komme inn i forumet!! Ser ikke forlokkende ut!! :D
LordOfTheFords!!
69Mustang
Bileier

Innlegg Rubber Duck » Man Des 15, 2014 12:44

Det ser ut til at vi er inne i en intensiv spam-periode igjen, jeg gjør hva som er mulig for å stoppe og slette alle innleggene, og oppfordrer dere som alltid til ikke å trykke på linkene eller åpne trådene de poster.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg 69Mustang » Man Des 15, 2014 16:29

Rubber Duck skrev:Det ser ut til at vi er inne i en intensiv spam-periode igjen, jeg gjør hva som er mulig for å stoppe og slette alle innleggene, og oppfordrer dere som alltid til ikke å trykke på linkene eller åpne trådene de poster.

Ja, det er jævlig plagsomt, bare sjekk ei som heter Dennisnal i sjåførdagbok :twisted: :twisted:
Fra Pakistan med idiotisk linker nederst!! Ikke trykk på de!!!!!
Også Stellales på nesten alle sidene.......triste saker at de ødelegger for oss..... :sad:
LordOfTheFords!!
69Mustang
Bileier

Innlegg Rubber Duck » Lør Mai 26, 2018 10:35

Da er det gjort en opprydning igjen etter at nok en spammer klarte å komme seg forbi den manuelle kontrollen jeg har av alle nye medlemmer. Alle som registerer seg blir satt på vent slik at jeg får gått gjennom alle før jeg godkjenner eller sletter de. Vanligvis er det lett å luke ut fordi de har rare eller epostadresser som slutter på .ru og lignende, men i det siste har jeg sett at de også benytter hotmail adresser som slutter på .no og at de kan benytte brukernavn som "lastebilen" og andre mer norsk klingende navn. Det kan nok og har nok skjedd at jeg har slettet "ekte" brukere fordi de har litt snodige brukernavn eller spesielle eposter, men den sjansen får vi bare ta for å holde spammere ute fra forumet.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Gå til Om forumet på Bergli Truckstop

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest