Forslag: Få forumet inn på tapatalk?

Ris eller ros? Har du forslag til eller ønsker om endringer, forbedringer eller er det noe du lurer på angående forumet, eller bruk av forumet? Da er dette tråden til det!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Ville du brukt forumet mer om du hadde lettere tilgang til det via mobile enheter?

Ja.
21
42%
Nei.
20
40%
Kanskje, om mamma ga meg litt fler kontantkort så..
9
18%

Antall stemmer : 50

Forslag: Få forumet inn på tapatalk?

Innlegg SiCkPuPPy » Ons Nov 16, 2011 20:24

Hallå!

Jeg er som så mange andre medlem på flere forum enn bergli, og når det er sagt så må jeg si at når jeg ikke har pc tilgjengelig så blir det noe knotete å surfe et forum med en smart-telefon. Men på smart-telefonene så finnes blant annet en genial forum-app som heter for tapatalk!
Jeg har lastet ned tapatalk pro, og de fleste andre forum jeg er medlem på ligger inne der, og da blir det veldig fornuftig å surfe forum fra en slik enhet vertfall, ting blir mere tilpasset mot å kjøre hele web-løsningen via en mobil nettleser.

Mulig en da må kjøpe et annet forumformat? Ikke vet jeg, men jeg regner med at admin og eier av forumet kanskje kan finne ut av dette?
Jeg regner med at det da ville blitt litt mere kontinuerlig trafikk her inne i stedet for denne ketchup-effekten som jeg ser for meg er i helgene nå for tiden, da folk har to kvelder på seg for å få oppdatert ting..

Bare mine to riksdaler..
La meg tukte bevern din..
Brukerens avatar
SiCkPuPPy
Langtransportsjåfør

Innlegg nils2 » Ons Nov 16, 2011 20:47

Jeg er den kjipe som trykte nei ... Ikke at jeg ikke unner dere andre den gleden, men jeg har ikke bruk for det .
Derimot om bergli endres på så skal jeg ikke sutre og surmule. Jeg kommer ikke til å lage en tråd som heter "gi oss gamle bergli tilbake" eller no slik. Skuv på!
Bilde
Brukerens avatar
nils2
Bileier

Innlegg SiCkPuPPy » Ons Nov 16, 2011 20:51

Det beste forumet jeg er medlem på er VACN-forumet, der brukes:
Powered by vBulletin® Version 3.8.6
Copyright ©2000 - 2011, Jelsoft Enterprises Ltd.

Jeg regner ikke med at trailersjåfører generelt er de største brukerne av mange andre forum, men mulig jeg tar feil også?
som sagt så aner jeg ikke hva som skal til for å få forumet inn på tapatalk sine lister, men et forum hvor man kunne trykke på + og - foran hovedkategoriene slik at man kunne skjule underkategoriene på forsiden slik at man slapp å scrolle seg i hjel for å komme ned til sjåførdagbøkene, som er den delen jeg hyppigst besøker, hadde vært fintflott i mine øyne!
Brukerens avatar
SiCkPuPPy
Langtransportsjåfør

Innlegg nils2 » Ons Nov 16, 2011 21:00

Såkalt smart-telefoner brukes jo av alle, så jeg synes dette er en god idé.
Bilde
Brukerens avatar
nils2
Bileier

Innlegg DeLutte » Ons Nov 16, 2011 21:03

Jeg trykket også nei.
Årsaken er at jeg har ingen intelligent phone, bare en vanlig stupid Nokia 1661 :)
Men den gjør det jeg forventer at en telefon skal gjøre.

Jeg er en av de som frekventerer flere ulike forum, men kan ikke si at jeg føler behov for å logge meg på disse på dagtid.
Det får holde at man sitter her på ettermiddag/kveld :)

De Lutte
Quizen min er blitt lettere !
Nå med kun 3 alternativer til rett svar

http://www.berglitruckstop.no/viewtopic.php?t=7541
Brukerens avatar
DeLutte
- MODERATOR -

Innlegg Rubber Duck » Ons Nov 16, 2011 21:12

Tanken og ideen er jo god den, dog besitter jeg hverken kunnskap eller tilgang til en slik løsning, men det vil jeg tro it-avdelingen til HM Fagmedia gjør.

Hvis en slik løsning skal være aktuell, vil jeg tro det blir en løsning i tillegg til forumet og nettutgaven slik vi kjenner det i dag, og ikke en erstatning. Jeg kan tenke meg det vil kunne fungere på samme måte som når en leser nettaviser på mobil/smartphone, hvor det er en slik lettere mobilversjon som aktiveres.

Jeg skal sende forslaget videre til de som styrer den tekniske siden av forumet og høre hva de tenker - takk for innspill sjukehvalp :tommel:
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Desperado » Ons Nov 16, 2011 21:13

Jeg er den typen som mener at innlegget til Sickpuppy inneholder så mange fremmedord at jeg ikke har den ringeste idè om hva han snakker om :-?
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg The Cowboy » Ons Nov 16, 2011 21:13

Må si jeg og trykket nei, med det er for at jeg hovedsaklig kun surfer telefonen når jeg har wi-fi nettverk.. Er ikke så nett freak at jeg må hive med på 3G nette bare for å sjekke siste oppdatering!! hehe :D

Men det er jo en del som gjøre dette, og de som gjør det, syns jeg burde fått den enkle utgaven som blir skissert av SiCkPuPPy!!

Men siden spørsmålet er om jeg ville brukt mere tid her med en slik løsning, så må nok svaret bli nei!!
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg Asfalttaxi » Ons Nov 16, 2011 21:20

Kanskje hvis mor kjøper ny tlf meg og holder den med kontantkort :D :D
Vil det skje at jeg bruker det mer :D :D
When god gave out brains I thought he said trains so i asked for a slow one.
Brukerens avatar
Asfalttaxi
Bileier

Innlegg scaniaV8power » Ons Nov 16, 2011 22:16

Rubber Duck skrev:Tanken og ideen er jo god den, dog besitter jeg hverken kunnskap eller tilgang til en slik løsning, men det vil jeg tro it-avdelingen til HM Fagmedia gjør.

Hvis en slik løsning skal være aktuell, vil jeg tro det blir en løsning i tillegg til forumet og nettutgaven slik vi kjenner det i dag, og ikke en erstatning. Jeg kan tenke meg det vil kunne fungere på samme måte som når en leser nettaviser på mobil/smartphone, hvor det er en slik lettere mobilversjon som aktiveres.

Jeg skal sende forslaget videre til de som styrer den tekniske siden av forumet og høre hva de tenker - takk for innspill sjukehvalp :tommel:

En slik løsning gjør at alt som blir postet på forumet er enklere å finne på en smartphone, det blir ingen erstatning for noe :)
Intel inside, idiot outside...
Brukerens avatar
scaniaV8power
Bileier

Innlegg SiCkPuPPy » Ons Nov 16, 2011 22:56

Som sagt så vet ikke jeg om forumet må oppdateres eller hva som må til, jeg vet bare at når jeg begynner å kjøre fast igjen nå så bruker jeg ofte mobilen til å innom andre forum osv når jeg har krøpi baki køya. Det blir bare ikke så jeg gidder dra frem laptopen slik jeg gjorde før nå som det meste kan gjøres fra mobilen. Derfor skulle jeg ønsket at jeg med den applikasjonen jeg bruker på andre forum også kunne fått tilgang til dette forumet. Visst ikke er jeg redd at min aktivitet her vil ta av igjen etter ikke så alt for lang tid, i og med jeg får bare den helgetiden til å bruke med konemor også, og skal bergli konkurrere med henne så taper Bergli..
Brukerens avatar
SiCkPuPPy
Langtransportsjåfør

Innlegg olje » Tor Nov 17, 2011 19:46

SiCkPuPPy Du skulle jobbet med it, ikke sjåfør.
olje
Lærling

Innlegg SiCkPuPPy » Tor Nov 17, 2011 20:12

Neis, jeg er bare for glad i konemor og folka hjemme til at jeg gidder å bruke for mange helgetimer på bergli.. Da vil jeg heller surfe litt lettvint via mobilen når jeg likevel har døhnvill midt i uka og venter på at klokka skal gå..
Brukerens avatar
SiCkPuPPy
Langtransportsjåfør

Innlegg Ludvig » Tor Jan 19, 2012 22:48

Desperado skrev:Jeg er den typen som mener at innlegget til Sickpuppy inneholder så mange fremmedord at jeg ikke har den ringeste idè om hva han snakker om :-?

Da er vi to, og min telefon er langt fra det som kan kalles smart, så både den og eieren vet ikke hva app er....
Brukerens avatar
Ludvig
Bileier

Innlegg Res » Ons Okt 10, 2012 20:06

Skjønner ikke hvorfor folk som ikke vet hva dette dreier seg om trykker NEI. La heller være å klå.

Dette er et meget godt forslag, som selvfølgelig ikke har noen innvirkninger på forumet om det støttes.

Q: Which forum system does it currently support?

A: Currently phpBB3 3.x, vBulletin 3.6 to 4.x, xenForo, IPBoard 3.x, SMF 1.1.11+/2.x, MyBB 1.4/1.6, bbPress 1.1/2.0 and Kunena 1.6+ are supported. Other forum system might also support Tapatalk with plugins developed by third party developers using Tapatalk API.
Q: How do I activate Tapatalk on my forum?

A: Activation is free of charge. Login to Forum Owner Area to download the Tapatalk Plugin and get started.

http://www.tapatalk.com/index.php?login=true

Sendt fra min galaxy s ;)
Res
Sykkelbud

Neste

Gå til Om forumet på Bergli Truckstop

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest