Oppdatering av forum - hva er endret/nytt?

Ris eller ros? Har du forslag til eller ønsker om endringer, forbedringer eller er det noe du lurer på angående forumet, eller bruk av forumet? Da er dette tråden til det!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Oppdatering av forum - hva er endret/nytt?

Innlegg Rubber Duck » Ons Jan 08, 2014 19:31

Som tittelen sier blir forumet oppdatert til en ny versjon i morgen torsdag 9. januar kl 1200 og utover ettermiddagen.

Dette betyr naturligvis at forumet ikke vil bli tilgjengelig før alt er på plass og prøvekjørt, så håper vi at det meste er på plass og funksjonelt.

Alle ting som ikke fungerer og innspill generelt taes i mot med takk i denne tråden, så skal vi gjøre så godt vi kan med det.
Sist endret av Rubber Duck den Tor Jan 09, 2014 10:20, endret 1 gang
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg 69Mustang » Ons Jan 08, 2014 22:02

Mener du 9. januar?? :-P

Håper det blir enklere å legge ut bildene enn desse hersens photo-fuckets!!
LordOfTheFords!!
69Mustang
Bileier

Innlegg Rubber Duck » Tor Jan 09, 2014 10:20

Yepp, jeg mener 9. januar - i dag altså :rødme:
Det skal bli lettere å legge ut bilder, jeg vet ikke om denne funksjonen blir med i dag da det først og fremst er oppgradering og stabilisering som er førsteprioritet.
Bildedelen skal også bli bedre, mulig vi må prøve litt ulike versjoner, men muligheten til å laste rett opp på forumet blir iallefall ordnet.
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Re: Nedetid/oppdatering av forum torsdag 9.januar fra kl 120

Innlegg Rubber Duck » Tor Jan 09, 2014 17:50

Da er hoveddelen oppdateringen gjennomført, dog er det en del ting som må på plass.
Noe kjent og det er en del endringer som gjør at jeg må lete etter "kjente" knapper og funksjoner, jeg regner med at vi får plundre litt og se hvor de ulike funksjonene ligger.

Jeg har fått en tilbakemelding fra vår it-ekspert som sier at bl.a følgende ikke fungerer i øyeblikket:

- søkefeltet vises ikke
- bilder kan klippes hvis de er veldig brede.
- mangler linker i header
- bedre database-optimalisering

Alt annet dere oppdager av feil og mangler der det veldig fint om dere skriver om i denne tråden, så skal vi prøve å få ordnet opp så langt det lar seg gjøre.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Rubber Duck » Tor Jan 09, 2014 17:59

Torkil har bemerket at "quote" og "edit" funksjonen ikke fungerer, jeg også i så måte siden jeg må skrive en ny post på dette i stede for å redigere den forrige.

Jeg melder fra om dette i dag, si fra om det er flere ting og feil dere oppdager, så rettes de opp.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Rubber Duck » Tor Jan 09, 2014 18:06

DSC_0641-2.jpg
Testbilde 1024x768
DSC_0641-2.jpg (972.8 KiB) Vist 11108 ganger

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Rubber Duck » Tor Jan 09, 2014 18:08

Funksjonen med å laste opp bilder ser ut til å fungere, dog er det foreløpig en begrensning i bildebredden, vi skal jobbe med en bedre bildeløsning.
Vedlegg
DSC_0645-2.jpg
testbilde 2 800x
DSC_0645-2.jpg (512.85 KiB) Vist 11108 ganger

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg The Cowboy » Tor Jan 09, 2014 21:50

Flere feil..

-Ikke mulig for hurtigsvar (den boksen vi hadde under før, hvor man kunne skrive uten å gå til "skriv svar" )
-ved flere faner, står det bare www.berglitruckstop.no, ikke navnet på tråden, slik det gjorde før!
-sikkert dette du nevnte, men om man trykker på linker, byttes siden! det kommer mao, ikke opp en ny fane/vindu..
-fargene.. Gikk litt veldig i hverandre syns jeg..

Er det forresten mulig å velge den forrige utgaven om man vil/ønsker å bruke den??
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Re: Oppdatering av forum - hva er endret/nytt?

Innlegg Rubber Duck » Fre Jan 10, 2014 17:47

Takk for tilbakemeldingene, flere ting er rettet i løpet av denne dagen, og andre feil/funksjoner vil bli ordnet så fort det lar seg gjøre. I første omgang handler det om å få på plass de grunnleggende funksjonene som gjør forumet stabilt, og det ser ut til å være i orden nå.

Nå er følgende ordnet/på plass:
- hurtigsvar
- "quote/sitér" og "rediger" knappene er på plass
- embedding/direktevisning av f.eks youtube videoer er på plass

Når det gjelder selve designet/utseende på forumet, så måtte det lages nye templates/maler til forumet fordi det ikke er mulig å ta med de vi hadde fra den gamle versjonen til den nye. Det tar tid å lage slike maler og designe de slik at de blir like de vi hadde, men det jobbes med den saken, så ting blir ganske likt det vi hadde.
The Cowboy; det er ikke mulig å bytte tilbake til et utseende på forumet slik vi hadde det tidligere, men jeg håper at designet blir så likt som mulig slik vi hadde det tidligere, dog noen små endringer blir det nok. Forhåpentligvis til det bedre, så får vi utfordre oss selv på å tilpasse oss disse endringene :)

For å vise en youtube video rett i innlegget gjøres følgende:
1. kopier siste del av nettadressen til youtubefilmen slik som f.eks denne (jeg har uthevet den delen som alltid skal kopieres): http://www.youtube.com/watch?v=bvLaTupw-hk
2. trykk på "youtube" knappen ovenfor denne tekstboksen
3. lim inn den kopierte adressen mellom [youtube] klammene
så skal den vises direkte i tekstruten slik som denne:

Da skal videoen bli mulig å se rett i innlegget som dette:

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Desperado » Fre Jan 10, 2014 20:34

Der hvor man kunne trykke på "Tungt" øverst på siden er der ikke lenger....
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg Rubber Duck » Fre Jan 10, 2014 21:47

Desperado skrev:Der hvor man kunne trykke på "Tungt" øverst på siden er der ikke lenger....

Jeg vet, hele den meny linjen mangler, men den kommer på plass igjen. Som sagt måtte hele malen lages på nytt igjen for forumet, og menylinjen og en del andre småting som layout på knapper o.l har ikke førsteprioritet, den er lagt på å få forumet stabilt og fungere optimalt, så kommer slike ting så fort det blir tid til det.

Bilder vises ikke helt optimalt heller som dere ser lengre opp i denne tråden, er de over 800 i bredden klippes/vises de ikke i sin helhet, men det blir en løsning på dette også. I tillegg er det en del andre ting som kommer på plass etterhvert, jeg tror det hele blir veldig bra!

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg SivAlice » Lør Jan 11, 2014 10:40

Vi blir sikkert vante med dette etter hvert, men "rediger"-knappen på selvskrevne innlegg må på plass. OK å ha det før innlegget er sent, men kjekt å kunne redigere noe som også ligger ute. Nå kan vi sikkert ikke forandre overskriftene på "dagbøkene" våre heller.... Også hadde jeg sansen for den hvor nye innlegg var samlet.

Ha ei fin helg :)
Brukerens avatar
SivAlice
Veteran

Innlegg Rubber Duck » Lør Jan 11, 2014 13:08

Jeg skal sjekke rediger knappen Siv Alice, jeg har den, men det kan jo være det er fordi jeg er administrator. Skal sjekke om det er en onnstilling i forumet som gjør at du ikke får tilgang til den muligheten - som jeg mener skal være tilgjengelig for alle brukere.

God helg til deg også :)

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg The Cowboy » Lør Jan 11, 2014 21:16

RubberDuck, En annen ting som mangler, er muligheten å trykke på nicket til den du skal svre, og det kommer opp i svarsfeltet.. Nå kommer man inn på profilen til den man trykker på!

Men et lite tips, for utforming av forumet, ta en titt på denne siden, den har en grei, lett og oversiktlig side! Tenker her layout og farge (syns noen av fargene går litt i hverandre) og tekst størrelse!

www.amcarforum.no
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg shellbjørn » Ons Jan 15, 2014 21:52

Er det en ny måte å legge inn bilder nå ? Den vanlige måten går ikke lengre for meg.
Har prøvd med bilder til fra picturepush og photobucket. Klarer bare å legge link til bilde.
Kan være mine dårlige data kunnskaper som er årsaken også.
shellbjørn
Bileier

Neste

Gå til Om forumet på Bergli Truckstop

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest