Oppdatering av forum - hva er endret/nytt?

Ris eller ros? Har du forslag til eller ønsker om endringer, forbedringer eller er det noe du lurer på angående forumet, eller bruk av forumet? Da er dette tråden til det!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Re: Oppdatering av forum - hva er endret/nytt?

Innlegg Snooze » Tor Jan 16, 2014 16:49

shellbjørn skrev:Er det en ny måte å legge inn bilder nå ? Den vanlige måten går ikke lengre for meg.
Har prøvd med bilder til fra picturepush og photobucket. Klarer bare å legge link til bilde.
Kan være mine dårlige data kunnskaper som er årsaken også.

Samma problem för mig.. prövade lägga in denna i Volvo delen av forumet men det funkade inte. Men när jag prövar lägga in bilder i denna forumdelen verkar det funka.. märkligt :-?

Bilde
Old legends never die
Brukerens avatar
Snooze
Langtransportsjåfør

Innlegg Rubber Duck » Tor Jan 16, 2014 22:30

Dette er merkelig ja, jeg får til å legge til bilde i samme volvotråd Daniel, så jeg vet ikke om dette skyldes forumet, nettleser eller om det er innstillingene til brukerne som er annerledes. Jeg sjekket innstillingene i gårkveld, og alle skal ha rettighetet til å poste bilder, så dette er litt merkelig.

Vi får prøve å karlegge litt med type datamaskin og nettleser og se om dette kan ha en sammenheng.
Jeg bruker mac med firefox og chrome, begge deler fungerer med bildeopplasting.

Hva bruker dere? Og er det ikke mulig å laste opp bilder i noen tråder?
Jeg legger ved en skjermdump av denne siden, her er alle bilde, video og redigeringsmuligheter tilgjengelig.

Bilde
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Rubber Duck » Tor Jan 16, 2014 22:41

Jeg legger inn beskrivelsen på hvordan dere kan poste bilder ved å laste rett opp fra maskinen også, flere har spurt om dette:

Velg "skriv svar" slik at du får postet bildet i den tråden du ønsker
Bilde

Da får du opp denne boksen, trykk "last opp vedlegg" - "Bla gjennom" så velger du bildefilen fra datamaskinen din, og trykker "Last opp fil", så skal bildet lastes rett opp i tekstruten og forumet.
Bilde
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Snooze » Tor Jan 16, 2014 23:11

Hallå RD,

Jag använder Windows 7 med Firefox jag har provat lägga upp bilder i Scania/Volvo tråden. Men det har blivit samma i båda där jag skrivit [img]länk-till-bilden[/img] och det har inte blivit någon bild utan bara texten. Precis så som det blev för shellbjörn här(viewtopic.php?f=48&t=2532&start=7200).

Prövade också att ladda upp filen direkt från datorn som du påvisade men det gick inte heller. Valde filen och sedan laddade upp men sedan hände där inget mer. Helt blankt i meddelandet och ingen bild dök upp.

Har prövat i tre olika browsers IE,FF och chrome med samma resultat. Konstiga är att här i denna tråden funkade det att ladda upp en bild. Men sedan har sett andra som bifogat bilder och fått det att fungera.. det har inte jag. :kokko:
Old legends never die
Brukerens avatar
Snooze
Langtransportsjåfør

Innlegg Rubber Duck » Fre Jan 17, 2014 18:04

Dette her er veldig merkelig ja. Jeg har sendt avgårde epost til it-eksperten vår som også synes dette er veldig rart og underlig, men han skal se på det.

Når jeg bruker linken som Shellbjørn prøver å poste i Scaniatråden, så får jeg faktisk vist bildet av en eller annen merkelig grunn:

Bilde

Her vises også bildet i sin helhet når jeg resizer det til 800x i bredden.
Jeg fikk bekreftet min mistanke om at bredden på forumet vil være 800x i bredden, men vi skal prøve å få til en bildeløsning som gjør at det er mulig å trykke på bildet slik at det blir fullskjermvisning på det.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Rubber Duck » Fre Jan 17, 2014 18:08

Øvrige ting jeg har meldt fra om er ønske om følgende:
- mulighet til å gå/trykke på knapp som går direkte til siste innlegg når en står i en tråd slik som dette. Nå må vi gå til forsiden for å få til dette.
- enkelte har etterspurt muligheten til å redigere sitt eget innlegg, dette skal være på plass, men er usikker på om alle får det til

Det blir også som nevnt en integrering med bl.a facebook etterhvert, men det er bare en mann som jobber med det nye designet på Bergli Trucsktop, i tillegg til at han har masse andre oppgaver også, men alt kommer så fort vi rekker det!

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg shellbjørn » Fre Jan 17, 2014 21:53

Det var godt å hører at det ikke bare var meg som hadde problemer med å legge inn bilder. Skal prøve nå å legge ut noen bilder med en annen PC og se om det kanskje går.
Tenkte kanskje problemet kan være at jeg flytter bilde jeg skal bruke fra en lukkert plass til en åpen plass på Picturepush.
Har nå lastet opp et bilde i en lukket plass som jeg skal flytte til en åpen plass og samme bilde som er lastet opp i en åpen plass. Resultatet kommer her nå.

Bilde

Bilde

Hipp Hurra bildene kom her nå. Får håpe problemet er løst nå.

Men det var det ikke, bilde kommer her men ikke under Scania R-serie.
shellbjørn
Bileier

Innlegg Rubber Duck » Fre Jan 17, 2014 22:10

Det ser ut til at bildene vises her, men ikke i de andre trådene - av en eller annen HØYST merkelig grunn.
Forhåpentligvis blir det en løaning på dette problemet så fort it-eksperten vår får sett på saken, jeg skjønner iallefall ikke hva som er årsaken...

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg shellbjørn » Fre Jan 17, 2014 22:19

Vi får bare vente. Blir bra til slutt. :)

Prøvde nå å legge bilde ut i Hverdagsliv og Fritidssyler, Veikroa og Langs hver en vei og det gikk men ikke i Bilder/Pictures.
Så kanskje det er der problemet er. Jeg vet ikke.
shellbjørn
Bileier

Innlegg Alltid Blid » Tor Jan 23, 2014 21:41

Samtlige bilder på i alle fall min restaureringstråd er beskjært på høyre side, det må da gå an å heller kutte ned på høyden slik at HELE bilder vises.......... :sad:
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Innlegg Desperado » Tor Jan 23, 2014 22:51

De fleste bildene i dagboken min er også beskjært på høyre side. Dette MÅ det bli en ordning på. Det ligger antakelig flere millioner arbeidstimer i form av bildeopplastninger av forumets brukere, så noe annet er uakseptabelt!
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg Rubber Duck » Lør Jan 25, 2014 17:44

Jeg er klar over at bildene er kuttet på høyre side pga at forumbredden er satt til 800x og de fleste bildene vi har postet er i 1024x. Jeg har sagt fra til it-gutta at dette er et STORT problem som vi må finne en løsning på, både fordi som dere skriver det er lagt ned enormt mye arbeid i bildematerialet som er lastet opp her, og at mange bilder blir mer eller mindre ubrukelig slik det er nå.

Tilbakemeldingen er at de skjønner at bilder er og betyr mye på Bergli, og at de jobber med en bedre bildeløsning enn den som er nå, dog er jeg ikke helt sikker på når de får den på plass. Jeg er helt enig i at dette er uakseptabelt slik det fremstår nå og at vi må finne en løsning på dette, stay tuned!

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg sveis`n » Lør Feb 08, 2014 21:57

Eg får kun lasta opp bilder som vedlegg i volvo tråden, altså ikkje via Photobucket. Har det med instillingar å gjer?
Brukerens avatar
sveis`n
Lærling

Innlegg Rubber Duck » Søn Feb 09, 2014 19:26

sveis`n skrev:Eg får kun lasta opp bilder som vedlegg i volvo tråden, altså ikkje via Photobucket. Har det med instillingar å gjer?

Det skal være mulig å legge inn link fra photobucket, men det virker som det er en del som ikke får mulighet til dette, av en eller annen grunn. Jeg har meldt fra om dette, og vår eminente it-mann vil se nærmere på dette og en del andre ting så fort han har tid og anledning til det.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Alltid Blid » Ons Feb 12, 2014 19:54

Egentlig synd å si det, men den gamle sida var mye bedre. Hovedsida flyter som en egen masse, vanskelig å se bokstavene og ikke minst at om du går inn på en tråd og ser alt nytt på denne så lyser fortsatt symbolet mot deg at dette er ulest.......

Men, jeg har ingen problemer med å legge inn bilder fra Photobucket.... De blir bare "kuppert" på høyre side...... :-?
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

ForrigeNeste

Gå til Om forumet på Bergli Truckstop

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest