Oppdatering av forum - hva er endret/nytt?

Ris eller ros? Har du forslag til eller ønsker om endringer, forbedringer eller er det noe du lurer på angående forumet, eller bruk av forumet? Da er dette tråden til det!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Re: Oppdatering av forum - hva er endret/nytt?

Innlegg Rubber Duck » Tor Feb 13, 2014 20:48

Jeg skal være enig i at den første utgaven av forumet var bedre å se til ja, jeg tror bredden hadde mye med det å gjøre.
I tillegg er det som nevnt en del småfinish som gjenstår her som forhåpentligvis gjør den mer brukervennlig.

Når det gjelder nye bilder som dere poster her; sørg for at bildet skaleres/reduseres til maks 800x i bredden, da skal hele bildet vises og ikke bli kuppert på høyresiden.
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Alltid Blid » Tor Feb 13, 2014 21:05

Dette med bredden må det gjøres noe med, alle de bildene som ligger innpå her fra før vil ikke ytes rettferdighet.
Nå vet ikke jeg hvem som er ansvarlig for at denne siden har blitt sånn den har blitt, men den som er ansvarlig MÅ gjøre det slik at alle de 1000- 100.000 bildene som ligger på siden vises i sin helhet. Såpass respekt bør vises for alle de timer som brukerne av Bergli har brukt for å få til en super side for Transport-Norge.

mvh
Alltid Blid ( smilet falmer og falmer ;) )
Brukerens avatar
Alltid Blid
Langtransportsjåfør

Innlegg The Cowboy » Lør Feb 22, 2014 16:07

Har nevnt det før, vil bare løfte opp tråden og de buggs jeg mener er der.. (faktisk er ikke bilder noen av de.. hehe :D )

- Nick! Før, når man trykket på et nick, kom dette opp i svarsboksen.. Gjorde det enkelt å dirigere et svar i en retning.. Det går ikke lenger.. Istede kommer man inn på profilen til den man trykker på.. Muligheter får å gjøre om på dette? Heller legge opp en profil knapp om man vil det, evt legge opp en "svar til denne personen" knapp, som ikke innebærer sitering!

- Sitering! Dette virker vist nok ikke lenger.. Evt så var det en midlertidig feil, ikke vet jeg! Men det og den Youtube saken, har samme problem virker det som! Når man bruker disse egenskapene, kommer bare
bruker skrev:tekst
opp! (har ikke brukt youtuben, så vet ikke hvordan den ser ut, bare la merke til at noen her inne hadde lagt opp med den, og da kom teksten, ikke videon)
*og der virket den ja.. hehe!!

- Linker! Når man er på en tråd, og denne tråden har en link til en side man vil se, åpner det seg ikke et nytt vindu/fane, men siden blir omdirigert til den linken.. Mao, vi går ut av bergli.. Er det noen mulighet å få fikset på dette??

- Faner! Dette er ikke noe stort problem, vil bare nevne det.. For de av oss som åpner flere faner om gangen, og jobber oss gjennom de, så var det før greit at overskriften sto på fanen (jeg syns det ihvertfall..), det gjør det ikke lenger.. Når står det bare "bergli truckstop".. Ikke noe feil i dette, jeg bare er litt nostalgisk over overskriften.. hehe :D

- Smilys! HAr merket meg at det er ikke alltid smilys virker som de skal.. Dog gjelder dette visstnok kun når du skriver de selv, ikke når du velger de ut fra lista! Noen grunn til dette?? :) :D :(

Takk for nå! hehe..
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg Desperado » Lør Feb 22, 2014 16:35

Er det egentlig noen grunn for å forandre Bergli fra det det var? :sad:
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg 69Mustang » Lør Feb 22, 2014 22:57

Desperado skrev:Er det egentlig noen grunn for å forandre Bergli fra det det var? :sad:

For å få plass til all drittreklamene som er oppe og på sidene, blinker så jævlig hele tiden at det er så grusomt!! Snart blir det vel reklamene som overtar Bergli.......... :sad:
LordOfTheFords!!
69Mustang
Bileier

Innlegg Andreaskj-94 » Man Mar 31, 2014 22:12

Håper de greier å få på plass dette med bildestørrelsen snart, sånn at jeg kan begynne å legge ut bilder igjen..
Brukerens avatar
Andreaskj-94
Langtransportsjåfør

Innlegg Rubber Duck » Ons Apr 02, 2014 18:47

Det er fullt mulig å legge ut bilder slik det er nå også, de må bare minskes til maks størrelse på 800 i bredden, så er det ikke noe problem.
Jeg har ikke hørt noe mer om bildefunksjonen på forumet, regner med at de ikke vil forandre bredden til maks 1024 igjen siden de bruker plassen til reklame i stede. Har sagt fra om at bilder er en veldig viktig del av forumet, og at det er ganske respektløst med tankepå alle de tusenvis av bilder som er postet som nå mister mye av sin funksjon når de ikke vises i sin helhet. Det ligger mange timer arbeid bak mange av bildene her inne også, så det burdet bli tatt mer høyde for hva brukerne faktisk ønsker synes jeg. Mange har sendt meg epost og meldinger å facebook med beskjed om at de ikke vil benytte forumet lengre etter oppdateringen, fordi det ikke er blitt et brukervenlig forum og at de opplevde det mer funksjonelt tidligere, desverre.

Vi får se hva som skjer på oppdateringsfronten.
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Desperado » Fre Apr 04, 2014 16:40

Ser ikke helt hensikten med reklame på et brukerløst forum... :evil:
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg Andreaskj-94 » Lør Apr 05, 2014 03:15

Jeg syntes man får oppleve bildene bedre med større størrelse. Jeg tviler ikke på at du gjør det du kan for å ordne dette, men det et så kjipt å miste gløden for å legge ut bildet her som jeg har gjort i flere år. Har alltid likt bergli, så håper reklamen på venstresiden blir borte slik at jeg kan legge ut bildene i den størrelsen JEG mener er best.
Brukerens avatar
Andreaskj-94
Langtransportsjåfør

Innlegg Erik » Søn Apr 13, 2014 21:33

Må si at etter forumet fikk oppgraderingen er ikke jeg her inne halvparten så mye som jeg var før.. Nor når dette er blitt en helvettes reklameplakat, så er jeg her enda mindre.... Er noen for å danne et nytt forum??? Dette forumet her har sunket til bunns spør du meg... Forandring fryder..
Brukerens avatar
Erik
Bileier

Innlegg Lysmester`n » Man Apr 14, 2014 08:46

Det er nå sånn at det koster penger og drifte et forum.
Alternativet til reklame er at det skal koste penger å være medlem....
Vil tro det jager mer folk, så det må være ditt valg om du vil se reklamen her eller ikke...
Det har skjedd ved flere anledninger at folk har starta nye forumer fordi det nok er grønnere på andre siden..

God påske
Brukerens avatar
Lysmester`n
- MODERATOR -

Innlegg Erik » Tir Apr 15, 2014 11:37

Hva kostnader er det for å ha et enkelt forum oppe da?? Neppe mye..
Brukerens avatar
Erik
Bileier

Innlegg Desperado » Ons Apr 16, 2014 19:23

Nytt forum er kanskje vel og bra. Men hva med alle sidene som vi allerede har lagt ned MASSE arbeid i. Er det rett at forumets nye eiere "stjeler" av sidene våre, sånn at de får plass til reklame? Greit nok om de hadde nøyd seg med fremtidige sider, men nå går de jo inn og overtar "halvparten" av sidene våre som vi allerede har jobbet mye med...
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg Jan Erik » Fre Apr 18, 2014 02:09

Jeg har ikke kunnet legge inn bilder (bare linker til bilder) på merke-trådene (Scania, Mercedes, Volvo osv.) Men på andre tråder har det gått uten problemer. Jeg er ingen dataekspert, men har lagt merke til at på de trådene jeg har kunnet legge inn bilder, står det på høyre side at BBCode er på (se bilde under).
Bilde

På de trådene som jeg ikke har kunnet legge inn bilder, er BBCode av (se bilde under).
Bilde

BBCode kan la deg legge til bilder står det om BBCode og vise bilder (se bilde under).
Bilde

Så viss jeg forstår det rett, så må BBCode være på for å kunne legge inn bilder i et innlegg?

Håper det snart blir orden på dette, slik at vi kan få lagt inn bildene slik vi gjorde før. Viss ikke så tror at dette kan være en årsak til at folk mister interessen for å bruke forumet, noe som er gjeldene allerede. Det kan gå veldig lang tid mellom nye innlegg, spesielt på merke trådene (Scania, Volvo osv.), det gjorde det ikke før.
Brukerens avatar
Jan Erik
Bileier

Innlegg Rubber Duck » Fre Apr 18, 2014 11:22

Jeg har meldt fra om dette til han som har tilgang og kompetanse til å ordne dette Jan Erik, ser ut som jeg må purre på igjen slik at vi får ordnet opp dette og en del andre småting. Har ikke gitt meg i kampen om at vi skal få tilbake bildestørrelser på 1024 med en solid begrunnelse i alle bildene som ligger her fra før. Er helt enig i det som Desperado og flere med skriver om alt arbeid som er lagt ned i bildene oppgjennom årene.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

ForrigeNeste

Gå til Om forumet på Bergli Truckstop

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest