Registrering på forumet midlertidig stengt

Ris eller ros? Har du forslag til eller ønsker om endringer, forbedringer eller er det noe du lurer på angående forumet, eller bruk av forumet? Da er dette tråden til det!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Registrering på forumet midlertidig stengt

Innlegg Rubber Duck » Ons Des 17, 2014 10:36

Som dere sikkert har fått med dere, er vi under et ganske heftig spam-angrep fra russiske og øst-europeiske sider for tiden. Jeg har prøvd å slette unna, sperre ip-adresser og alt jeg synes å ha mulighet til å gjøre på forumet, skjønt er det ut til at de klarer å komme seg inn og gjennom likevel.

Jeg har derfor låst muligheten for å reistrere seg som nytt medlem på forumet for øyeblikket, alle som er medlemmer kan logge seg inn og bruke forumet som vanlig, men nye kan altså ikke registrere seg akkurat nå. Tanken er at dette kan forhindre at spammere fortsetter å registrere seg, så får vi se om det hjelper.

Jeg har også måtte gjennomføre en massesletting av registrerte spammere, dette måtte gjøres med å slette medlemmer registrert i en gitt tidsperiode, hvilket medførte at fem norske medlemmer også ble slettet. Alle disse vil få en epost fra med med beskjed om dette, samt at jeg skal sette opp ny brukerkonto til de av dere dette gjelder. Ingen av de hadde postet noen innlegg, så det er heldigvis ingen som har mistet innlegg.

Si fra hvis dere ser mer spam, får på PM eller lignende, så skal jeg gjøre hva jeg kan for å forhindre dette videre.
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Gå til Om forumet på Bergli Truckstop

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest