Nye brukerfunksjoner og økt bildestørrelse på forumet

Ris eller ros? Har du forslag til eller ønsker om endringer, forbedringer eller er det noe du lurer på angående forumet, eller bruk av forumet? Da er dette tråden til det!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Nye brukerfunksjoner og økt bildestørrelse på forumet

Innlegg Rubber Duck » Søn Feb 22, 2015 11:12

Gode nyheter for forumet vårt!

Maks bildestørrelse øker
Vi har blitt hørt på ønsket om å få tilbake bildestørrelsen/bredden vi hadde tidligere slik at de bildene som er postet i størrelsen 1024 x i bredden vil vises i sin helhet igjen. Ny bildebredde blir sansynligvis satt til enda større også, skal komme tilbake med mer info om dette når det er bestemt. Det blir også gjort litt om på plassering av reklamebanner, slik at det skal bli mulig å få til denne bildebredden. Uansett størrelse på skjermen din, så skal forumet justere seg automatisk etter dette slik at du får et tilpasset skjermbilde ut fra størrelsen på skjermen.

Dele innlegg på facebook
Mange har etterspurt og ønsket en bedre integrering av sosiale media som facebook, nå blir det lagt til egen knapp for å dele innlegg direkte på facebook fra forumet. Jeg vet ikke helt hva slags type funksjoner som lar seg integrerer i forumet (kan ikke så mye om dette, men får kyndig støtte og hjelp fra våre eiere), så om dere har noen forslag/ønsker, så kom veldig gjerne med det her. Mange av våre faste brukere har forlatt forumet til fordel for facebook, mitt håp og ønske er at vi kan få opp aktiviteten her inne igjen om vi får til å integrere forumet og facebook på en hensiktsmessig måte.

Her vises "del" knappen til facebook
Bilde

Bildearkiv og søkefunksjon
Bilder er en veldig sentral del av Bergli Truckstop, vi har med stor sansynlighet et av nordens største bildearkiver av lastebiler og transporthistorie, noe som er verdsatt av veldig mange. Det er lagt ned enormt arbeid fra brukernes side både med fotografering, redigering og ikke minst fremskaffe informasjon om biler, historikk osv.
En svakhet med bildene slik det er nå, er at mange fosvinner fra forumet når bildedelingstjenester som imageshack, photobucket osv forsvinner eller at kontoene avsluttes fordi de ikke blir fulgt opp av eier. Videre er det ikke helt enkelt å søke opp og finne alle biler/bilder en leter etter, flere har etterspurt muligheten til å søke opp biler/bilder direkte fremfor å bla seg gjennom hundrevis av bilder og sider for å finne det de leter etter. Vi kan få til en slik løsning med at bildene sikkerhetskopieres ned til serveren vår og indekseres i et eget arkiv der, da blir det både enklere å lete opp spesifikke bilder, samt at vi har kopier som ikke forsvinner.

Vi har også diskutert om vi skal få til en mulighet for at enkelte bilder/historier blir presentert i Transportmagasinet eller på siden til tungt.no, selvfølgelig med tillatelse og ønske fra bruker/bildeeier. Det ligger enormt mye gode bilder og historier knyttet til transporthistorie som vi kan få delt med andre, og få fokus på dette viktige og spennende arbeidet og historien. Vi har mange muligheter her, spørsmålet er hva vi ønsker og kan tenke oss, så kom gjerne med innspill her også.
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Re: Nye brukerfunksjoner og økt bildestørrelse på forumet

Innlegg shellbjørn » Ons Feb 25, 2015 22:24

Meget gøy at bildestørrelsen/bredden er tilbake til "normalen". :tommel:
shellbjørn
Bileier

Innlegg The Cowboy » Ons Feb 25, 2015 23:08

Kommer nok å ta en ukes tid å venne seg til bredden på selve forumet men.. Ser ut som jeg har zoomet nettleseren.. hehe!!
Bra jobbet RD, flott å få tilbake rett størrelse igjen..
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg Desperado » Tor Feb 26, 2015 22:07

Fantastisk gladnyhet. Plutselig våknet lysten til å delta litt mer aktivt innpå her :tommel: :tommel: :tommel:
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg Desperado » Tor Feb 26, 2015 22:10

Etter å ha blitt aktiv på Facebook har mange blitt "avhengig" av liker-knappen. Det burde vi fått til her også. :tommel:
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg Rubber Duck » Lør Feb 28, 2015 18:52

Desperado skrev:Fantastisk gladnyhet. Plutselig våknet lysten til å delta litt mer aktivt innpå her :tommel: :tommel: :tommel:

*liker*
Så bra - da blir det jo en dobbel gladnyhet for oss alle! :tommel:
Jeg har gitt beskjed om de ønsker om integrering av facebookfunksjoner her på forumet, vi får se om det er mulig med en "liker" knapp/funksjon også.

Det jobbes også med å forbedre en mobilversjon av forumet, kommer tilbake med mer info når jeg vet mer - enn så lenge er det bare å komme med innspill til ting dere mener burde være her.
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Torkil Ø » Tir Mar 03, 2015 22:42

Her bruker ikke jeg å skrive særlig mye, jeg har jo etterhvert konsentrert all min virksomhet på Transporthistorie-delen og kommer nok til å fortsette med det. Tok likevel en titt innom her nå, og syns jo det var fint å se noen positive reaksjoner og at noen fikk lyst til å bidra med mer -jeg håper virkelig det blir slik.. :) Må innrømme at jeg er litt tosidig ifht denne facebook-delingen, men etter å ha tenkt endel så har jeg hvertfall kommet fram til at man får fortsette som før og se hvordan det blir..

Forslaget om det kan gå an å få til en "liker-knapp" her inne også syns jeg ikke var dumt -det kan vel kanskje være med på å få en økt aktivitet det også samtidig som det på flere kanskje kan virke motiverende.. :)
Torkil
Brukerens avatar
Torkil Ø
Bileier

Gå til Om forumet på Bergli Truckstop

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest