Innlegg i Forumet

Ris eller ros? Har du forslag til eller ønsker om endringer, forbedringer eller er det noe du lurer på angående forumet, eller bruk av forumet? Da er dette tråden til det!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg i Forumet

Innlegg xlyseng » Lør Jan 02, 2016 20:03

Hei, og Godt Nytt År ! Etter å ha "smuglest" på Forumet en stund registrerte jeg for ikke lenge siden. Har vært innom de fleste sider av transportbransjen siden -67. Når jeg nå sitter og blar i gamle innlegg på Forumet så er veldig mange linker døde. Er det en "tidslimit" på hvor lenge en link er "i live"? Eller har det noe med at jeg har aktivert Adblock? En eller annen som kan gi meg et clou? per :-?
Brukerens avatar
xlyseng
Sykkelbud

Re: Innlegg i Forumet

Innlegg SivAlice » Søn Jan 03, 2016 22:50

Vet ikke om jeg helt forstår deg riktig, men er det at bildene er borte fra innlegget?
Jeg mener å ha forstått det slik at vi som har bildene våre liggende på Photopucket må aktivere kontoen vår med jevne mellomrom. Så hvis en bruker her slutter i forumet/ dør/ mister interessen for Bergli og ikke holder liv i fotobøtta, blir det raskt mange hull i historietrådene. De skulle vært sikkerthetskopiert, for her ligger det mye historie.
Brukerens avatar
SivAlice
Veteran

Innlegg Rubber Duck » Søn Jan 03, 2016 23:32

Velkommen til forumet xlyseng!

Det er nok desverre som Siv Alice skriver; noen fototjenester krever at det er jevnlig aktivitet på kontoen, eller avsluttes den. Mange av oss hadde også bilder lastet opp på imageshack som etter en tid ble en betalingstjeneste, hvilket medførte at mange ikke benyttet den lengre. Kjipe som de var, slettet de da alle brukerkontoer som ikke ble betalt for, dermed medførte det til en tilnærmet massedød av bildelinker på forumet. Så det har intet å gjøre med din adblock.

Hun har også rett i at vi burde ha sikkerhetskopiert bildene her på forumet, dog er den en utfordring ift rettigheter på bildemateriale, i tillegg til at det vil bli et ekstremt stort arbeid å laste ned og katalogisere alle bildene vi har her inne. Transporthistorien er nok den som er mest verdifull, der vet jeg at de fleste som bidrar på det feltet har kopier av dette materialet selv, heldigvis!
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg xlyseng » Man Jan 25, 2016 04:36

Hei, og godt nytt år. Takk til både SivAlice og Rubber Duck for svar. Ble ikke veldig mye klokere, men aksepterer at "sånn er det". Har ikveld, og natt, bladd igjennom ca 70 innlegg fra "Transporthistorisk Forum" og konstatert at i noen innleg står det: bilde, ikke noe merog selvfølgelig noen strofer om innholdet i bildet, men ikke noe bilde er å få frem. Kusket selv en kortere periode for Jan Lyseng, (bileier var Aud Lyseng) med en toakslet ganske ny F88, toakslet trekker med "hollandsk leietralle" med pappskilter ned i Europa. Han hadde flere biler som banken eide og de siste turene endte det med at vi sjåførene måtte betale diesel og annet selv i håp om at det ville bli en ordning, men det ble det ikke! Trakk skatt uten å innberette dette + mye annet fanteri! Fikk jo reisekasse hos Sties på Lysaker og tysklandstillatelse samme sted, men det holdt jo ikke og ikke hadde vi kreditt til å kjøpe diesel noe sted heller så da er det jo bare å tenke seg hva det endte med! Hilsen, per, "xlyseng"
Brukerens avatar
xlyseng
Sykkelbud

Gå til Om forumet på Bergli Truckstop

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest