Utfordringer på forumet

Ris eller ros? Har du forslag til eller ønsker om endringer, forbedringer eller er det noe du lurer på angående forumet, eller bruk av forumet? Da er dette tråden til det!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Scania143 » Tir Jan 13, 2009 20:50

nils2 skrev:Synes dette høres vanskelig ut , med å sile ut innlegg eller medlemmer . Så hvordan skal regulere det ? er en mulighet å måtte registrere seg med bilnr. ? Vi slipper ikke unna skittkasting da heller, men terskelen for å melde seg inn / skrive her inne blir høyere.
...kanskje... bare noen tanker jeg har gjort meg.

eller mobilnr? så har man mulighet til og få bedre tak i brukeren, om brukeren skriver for mye dritt/spam, og ikke oppfører seg... bare et eksempel av meg.. klart det, hadde vært jobb og fått et "mobilsystem" til og funke bra.. men kanskje det hadde blitt bedre da? jeg veit ikke....
Andreas Nitteberg

..Streamline forever..
Brukerens avatar
Scania143
Veteran

Innlegg Stig-Arne » Tir Jan 13, 2009 20:51

Bare-Stig skrev:Stig-Arne, Å hvem skal du fjerne da??? Noen her har vel svarene på det...

Er vel nok av de her inne som burde hatt en kraftig advarsel ? Hvem det er, er ikke nøye akkurat nå..

Og nei, en vanlig moderator kan ikke fjerne folk fra forumet, for det trenger du å være admin.. men ser en moderator at noen kunne ha trengt en pause fra forumet, så har han mye han skulle sagt i den sammenhengen..
Brukerens avatar
Stig-Arne
- MODERATOR -

Innlegg DeLutte » Tir Jan 13, 2009 21:07

Bergli er et forum for lastebilsjåfører, samt de som viser interesse for, og har en nær og ekte tilknytning til transportnæringen.
Og det er snart på tide at forumet kommer seg inn på sporet igjen, ellers er jeg redd for at vi vil merke konsekvensene.

Og dessuten, skulle en besøkende stikke hodet inn i enkelte tråder i dette "galehuset", så er jeg pokker så sikker på at han forsvinner fort ut igjen.

Det er ikke en menneskerett å få lov til å skrive på Bergli !
Alle får en sjanse først, men noen misbruker den.
Enkelte av disse tar et hint, og forandrer oppførsel til det bedre.

Skjønt andre bare fortsetter med sin svada. Vi vil alle tjene på at de det gjelder, kastes ut og dermed gis en mulighet til å etablere seg på andre forum, der man konverserer om nettopp slike ting.

Bergli er nemlig ikke et forum for ensomme mennesker som trenger noen å snakke med om livets sorger og gleder.
Det finnes forum som er langt mere egnet til dette.

De Lutte
Sist endret av DeLutte den Ons Jan 14, 2009 16:23, endret 1 gang
Brukerens avatar
DeLutte
- MODERATOR -

Innlegg Scania143 » Tir Jan 13, 2009 21:25

DeLutte

Bergli er nemlig ikke et forum for ensomme mennesker som trenger noen å snakke med om livets sorger og gleder.
Det finnes forum som er langt mere egnet til dette.

den der støtter jeg FULT ut, er lei av folk som klager over alt som IKKE har med lastebil og gjøre. Bergli er for lastebilsjåfører, og folk som er interesserte....
ikke folk som så vidt veit hva foran og bak på en lastebil er, og er her inne mere for oppmerksomhet en annet.. men, alle bør jo få en sjanse. men man bør ikke få for mange advarsler heller...............
Andreas Nitteberg

..Streamline forever..
Brukerens avatar
Scania143
Veteran

Innlegg Æljen » Tir Jan 13, 2009 21:49

Registrere seg med fødelsnr, så brukere kun over 18 med lappen på lastebil kan registrere seg, så kaster vi ut oss mindreårige..
Æljen

Innlegg DeLutte » Tir Jan 13, 2009 22:07

Nei.

Hvorfor skal det at noen ikke kan oppføre seg, gå ut over ungdom som bidrar med mye bra til forumet ?
Noen er i ferd med å ta lappen, andre går på transportlinje, og flere dyrker sin lastebilinteresse gjennom fotografering, mens de venter på yrkeskole og førerkort.

Man ser raskt om det er en person som "hører til" her inne.
I motsatt fall bør ikke veien til advarsel og senere utestengelse være lang.
Men ikke la det gå utover ungdom med en lidenskap for lastebiler.
Vi har alle vært "kalv" en gang, det må ikke glemmes :)

Slik moderering praktiseres på de fleste fora. Jeg frekventerer flere av dem regelmessing.
Og dersom jeg f.eks hadde registrert meg på Norsk Golfs forum, og begynt med omfattende svada der om gamle lastebiler og annet vås innimellom golftrådene, så hadde karrieren min der vært ganske så raskt over :)

De Lutte
Brukerens avatar
DeLutte
- MODERATOR -

Innlegg Æljen » Tir Jan 13, 2009 22:17

DeLutte skrev:Nei.

Hvorfor skal det at noen ikke kan oppføre seg, gå ut over ungdom som bidrar med mye bra til forumet ?
Noen er i ferd med å ta lappen, andre går på transportlinje, og flere dyrker sin lastebilinteresse gjennom fotografering, mens de venter på yrkeskole og førerkort.

Man ser raskt om det er en person som "hører til" her inne.
I motsatt fall bør ikke veien til advarsel og senere utestengelse være lang.
Men ikke la det gå utover ungdom med en lidenskap for lastebiler.
Vi har alle vært "kalv" en gang, det må ikke glemmes :)

Slik moderering praktiseres på de fleste fora. Jeg frekventerer flere av dem regelmessing.
Og dersom jeg f.eks hadde registrert meg på Norsk Golfs forum, og begynt med omfattende svada der om gamle lastebiler og annet vås innimellom golftrådene, så hadde karrieren min der vært ganske så raskt over :)

De Lutte

helt enig med deg DeLutte, men syns liksom at det virker som om alle under 18 innpå forumet her bare får kritikk mot seg, eneste jeg har sett som får positiv tilbakemeling innpå her er Eirik (Starcraft) og Emil (EMIL V-A-B-I-S)
resten er en gjeng "drittunger med emekbiler" som jeg tok fra et innlegg av borgan..

vi kunne innført noe som het så enkelt som sperrefrist..

gikk man litt over streken som "borgan, lille meg og de der" så kunne man fått sperre på å skrive innlegg i en viss tid..

sånn veit jeg det er på nettby hvertfall ( ja veit at det ikke er det samme men.. )

det funker nå hvertfall..
å det er sikkert fullt mulig å få til hvis admin tar kontakt med "de høyere makter" ..
Æljen

Innlegg scaniaV8power » Tir Jan 13, 2009 22:19

Er jeg en drittunge med emekbiler(makan te møkk, kjøp tekno)?
Er alt for mye tull innpå her :roll:
Intel inside, idiot outside...
Brukerens avatar
scaniaV8power
Bileier

Innlegg royalflush » Tir Jan 13, 2009 22:30

Det er vel ikke noe værre enn at hvis man føler at noe ikke passer med det tråden handler om osv. Så er det vel bare og trykke "rapporter" innlegget? Så får det være opptil moderatorne og admin av forumet og vurdere innlegget? Men er veldig enig at dette er et forum beregnet for transport, så da får det være reint for masse annet "personlige" ting som ikke har med transporten å gjøre også! Og er det mer "personlige" ting som andre ikke ser nytte med å lese, så finnes det også PM, MSN, Skype osv. også.
Guttunger foretrekker V8 mens ekte mannfolk foretrekker 6!!!!
royalflush
Langtransportsjåfør

Innlegg Lysmester`n » Tir Jan 13, 2009 22:39

Det er faktisk en grunn til at det vokser opp forumer i høy hastighet....
Det finnes et forum for enhver interesse. Dette er Bergli truckstop og det er for Sjåfører og andre som føler en tilknytning til bransjen.
Liker du gatebiler finnes det forum for det, og har du sansen for oppdrett av fleinkriller finner det sikert et forum for det og!!
Selv er jeg hekta på offroad og dyrker interessen på offroad.no og IKKE her. Dette er et LASTEBIL-relatert forum ikke IKKE alt annet.

Det blir for dumt at vi som faktisk har lappen, kjører lastebil selv og de som er ihuga fantaster skal bli jaget fra "sitt" forum på grunn av svada og nonsens som ikke på noen som helst måte hører hjemme her!!

Måtte bare få ut litt......

Mvh Tore
Brukerens avatar
Lysmester`n
- MODERATOR -

Innlegg Æljen » Tir Jan 13, 2009 22:40

scaniaV8power skrev:Er jeg en drittunge med emekbiler(makan te møkk, kjøp tekno)?

ja ifølge enkelte innlegge så er alle oss "ikke sjåfører" dritt unger med emekbiler
Æljen

Innlegg Sølvreven » Tir Jan 13, 2009 22:49

Skulle ikke tro at noen var sjåfører her inne, for makan til Kjærringer som skriver her nå, skal man lete lenge etter..
Alle som er i miljøet vet jo at det prates over en lav sko, det være seg på kaffe eller i telefonen.
For de av dere som ikke vet det, snakkes det om damer damer og damer, og bil
bil og bil. veg brøyting og lønn.
Ser ikke noe som gjør at noen skal stenges ute,, men nå har jeg bodd i Trøndelag en stund, og har vel blitt preget av det.
Det å skrive på dagbøker kalles ytringsfrihet, og den gjelder på Bergli også, men klart innenfor grenser.
Men dersom det skal stenges noen ute, ja da er Bergli kommet like langt som Kina...
Passer ikke meg at noen skriver slik og slik, kast de ut... Jaja sånn skal vi ha det her, men hjelper det da..
Sølvreven
Bileier

Innlegg royalflush » Tir Jan 13, 2009 22:49

Æljen skrev:
scaniaV8power skrev:Er jeg en drittunge med emekbiler(makan te møkk, kjøp tekno)?

ja ifølge enkelte innlegge så er alle oss "ikke sjåfører" dritt unger med emekbiler

Blir iallefall totalt feil hvis man skal måtte bevise CEDE får å bli medlem i Bergli! Har iallefall inntrykk av at mange av dere under 18 år som ikke er sjåfører ennå, har en brennende interesse for transporten. Og da blir det veldig feil om ikke dere får tilgang til å bli bedre kjent med faget dere interesserer dere for. Det er mange tråder jeg holder meg langt unna her på forumet fordi dette ikke er interessant for meg å vite noe om fordi det ikke er direkte relatert til transporten som som modell bygging osv. Men skulle jeg kjøpe meg et byggesett, så vet jeg iallefall at det sitter en gjeng 16-17 åringer på forumet som jeg på 35 år kan lære mye av ;) Men kjærlighetsliv med masse kyss osv og hvor mye de elsker hverandre osv., hvem har nytte av å lære det da :?: :roll:
Guttunger foretrekker V8 mens ekte mannfolk foretrekker 6!!!!
royalflush
Langtransportsjåfør

Innlegg Æljen » Tir Jan 13, 2009 23:03

royalflush skrev:
Æljen skrev:

Blir iallefall totalt feil hvis man skal måtte bevise CEDE får å bli medlem i Bergli! Har iallefall inntrykk av at mange av dere under 18 år som ikke er sjåfører ennå, har en brennende interesse for transporten. Og da blir det veldig feil om ikke dere får tilgang til å bli bedre kjent med faget dere interesserer dere for. Det er mange tråder jeg holder meg langt unna her på forumet fordi dette ikke er interessant for meg å vite noe om fordi det ikke er direkte relatert til transporten som som modell bygging osv. Men skulle jeg kjøpe meg et byggesett, så vet jeg iallefall at det sitter en gjeng 16-17 åringer på forumet som jeg på 35 år kan lære mye av ;) Men kjærlighetsliv med masse kyss osv og hvor mye de elsker hverandre osv., hvem har nytte av å lære det da :?: :roll:

blir litt vanskelig å bevise at man har CEDE med mindre man tar bildet av førerkortet å sender inn

mange av oss under 18 har nok stor interesse for transport yrket, men på en anna måte, vi blir fortsatt stående litt utenfor siden vi ikke sitter med samme erfaring som dere andre gjør.. å diskusjonene som foregår i dagbøkene går mellom folk som kjenner hverandre å møter på hverandre daglig nesten.. så der passer heller ikke vi inn..

når det gjelder byggesett så vil jeg tru det at de fleste faktisk er over 17-18 års alderen ;)
men at vi kan ha noen tips og råd er ikke umulig..

fins det ikke egene elskovs forum?
Æljen

Innlegg Stig-Arne » Tir Jan 13, 2009 23:03

Bare-Stig skrev:Skulle ikke tro at noen var sjåfører her inne, for makan til Kjærringer som skriver her nå, skal man lete lenge etter..
Alle som er i miljøet vet jo at det prates over en lav sko, det være seg på kaffe eller i telefonen.
For de av dere som ikke vet det, snakkes det om damer damer og damer, og bil
bil og bil. veg brøyting og lønn.
Ser ikke noe som gjør at noen skal stenges ute,, men nå har jeg bodd i Trøndelag en stund, og har vel blitt preget av det.
Det å skrive på dagbøker kalles ytringsfrihet, og den gjelder på Bergli også, men klart innenfor grenser.
Men dersom det skal stenges noen ute, ja da er Bergli kommet like langt som Kina...
Passer ikke meg at noen skriver slik og slik, kast de ut... Jaja sånn skal vi ha det her, men hjelper det da..

Er STOR forskjell på å diskutere damer, og drive på med skjitkasting mot andre brukere..

Ja, alle vet at transportyrket er den rene syklubben.. ryker går fort, så sånnsett er man aldri alene.

Har ikke sagt at det ikke skal være lovt å diksutere ikke lastebil relaterte ting.. er vel neppe det som er meningen.. men en viss struktur og orden må det være.. og det er det moderatorer er til..
Brukerens avatar
Stig-Arne
- MODERATOR -

ForrigeNeste

Gå til Om forumet på Bergli Truckstop

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest