Utfordringer på forumet

Ris eller ros? Har du forslag til eller ønsker om endringer, forbedringer eller er det noe du lurer på angående forumet, eller bruk av forumet? Da er dette tråden til det!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg JvhScania » Ons Jan 14, 2009 11:41

Har sitti og sett litt på denne saken nå. Er enig med Borgan, han sier ting uten å sile det.

Men som sagt i dagboka til someone, visvass, dagfinn etc er det mye rart. Men det livet vi lever på veien opplever vi mye rart åsså. En sjåfør har som oftest interesse for artige bilder, damer, vitser og svada. slik er det bare.

Men når en velger å legge ut om sine problemer på en slik måte som visse her gjør, det er ikke noe jeg gidder å lese. Sorry. Sånt kan man jo bruke Facebook til f.eks, det er mange her inne som er der å. Eller MySpace. Eller Nettby etc.

Men for all del, krangle som fan, det er underholdende å lese. Utrolig mye folk får trøkt ut av seg. Men for Bergli sitt ettermæle vil jeg anbefale å slette denne og diverse andre tråder og dagbøker som ikke har noe med emnet å gjøre.

Man bør åsså tenke på at på Tungt.no sin forside kommer siste tråder opp og diverse tråder som feks psykriatisk avdeling er vel ikke akkurat god reklame. Eller når det er skjermbilde av Tungt.no i TM, Hva om de 5 siste trådede kun er bråk og uro, pskykriatrisk avd, lille_dums ettellerannet og slik?

Tenk bittelitt over hva dere kaller trådene deres hvertfall.

Har noen spøkelser i skapet jeg å men jeg har blitt mer en leser enn en skriver her inne, har for tiden lite å bidra med.

Men vil tru det blir en løsning til slutt!
Tippbil historie, Veitransport hstorie, kjører krokbil jeg gitt :)
Brukerens avatar
JvhScania
Bileier

Innlegg Rubber Duck » Ons Jan 14, 2009 12:40

JvhScania skrev:Man bør åsså tenke på at på Tungt.no sin forside kommer siste tråder opp og diverse tråder som feks psykriatisk avdeling er vel ikke akkurat god reklame. Eller når det er skjermbilde av Tungt.no i TM, Hva om de 5 siste trådede kun er bråk og uro, pskykriatrisk avd, lille_dums ettellerannet og slik? Tenk bittelitt over hva dere kaller trådene deres hvertfall.

Meget viktig innspill, tittel på trådene er endret.

JvhScania skrev:Men vil tru det blir en løsning til slutt!

JA! Det skal bli en løsning på alle de utfordringene vi har her, men på samme måte som de har utviklet seg noe over tid, er det ikke gjort over natten å rette opp alt heller.

Vi må alle ta et tak her, og det har blir skrevet mye fornuftig i denne tråden av enkelte, som alle og enhver må ta til seg. Selv om jeg ikke kommenterer alt som skrives i denne eller andre tråder knyttet til endringsprosessen, så leser og noterer jeg meg aktuelle og gode forslag.

Stå på, gode innspill mottaes fortsatt med takk!
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg JvhScania » Ons Jan 14, 2009 14:30

Godt å være til nytte :D hehe

Bra at dere strammer inn men helst unngå "nazistyring" Dette er jo en bransje med mye forskjellige folk, gjerne litt mer frittalende enn andre.
Tippbil historie, Veitransport hstorie, kjører krokbil jeg gitt :)
Brukerens avatar
JvhScania
Bileier

Innlegg Mhåkenstad » Man Mai 03, 2010 10:46

DeLutte skrev:Nei.

Hvorfor skal det at noen ikke kan oppføre seg, gå ut over ungdom som bidrar med mye bra til forumet ?
Noen er i ferd med å ta lappen, andre går på transportlinje, og flere dyrker sin lastebilinteresse gjennom fotografering, mens de venter på yrkeskole og førerkort.

Man ser raskt om det er en person som "hører til" her inne.
I motsatt fall bør ikke veien til advarsel og senere utestengelse være lang.
Men ikke la det gå utover ungdom med en lidenskap for lastebiler.
Vi har alle vært "kalv" en gang, det må ikke glemmes :)

Slik moderering praktiseres på de fleste fora. Jeg frekventerer flere av dem regelmessing.
Og dersom jeg f.eks hadde registrert meg på Norsk Golfs forum, og begynt med omfattende svada der om gamle lastebiler og annet vås innimellom golftrådene, så hadde karrieren min der vært ganske så raskt over :)

De Lutte

enig i den, er synd hvis vi som ikke har lappen enda ikke kan få være bruker her, å være med å legge ut bilder fra våre utplasseringer, der vi får litt erfaring. Jeg liker veldig godt å være inne her, å kikke på biler og lese historie, se på hva sjåfører som har erfaring sier "lytt til erfarne sjåfører" ;) Så tror ikke det er noen god løsning å kaste ut oss ;)
\8/ Scania \8/
Lærling åt Schjerpen over nyttår ; )
Brukerens avatar
Mhåkenstad
Hjelpemann

Innlegg SivAlice » Ons Jun 09, 2010 22:02

Hallo folkens... eeee... moderatorer :!:
Nå er jeg passe f...bandet på reklame, og akkurat nå synes jeg det går rett vest her.
Først: Det er fortsatt reklame i Jentekroken. Er det ingen som bryr seg med hva vi mener da? De andre to tre jentene der er ute av drift på ubestemt tid ser det ut for, enda de har noen av de bedre bloggene.

Så: Den lille saken til høyre. Helt ok for meg. Helt til i dag. Å dra ut teksten for å fylle ut siden er helt bak mål for oss som har gamle/ små skjermer på data`ne våre. Jeg må skrolle høyre/venstre hele tiden, eller gå ned på 75% på størrelsen, men det kan bli litt i minste laget for de fleste av oss. Hvertfall for oss over førti.
Håper at dere kunne få ned bredden til det gamle igjen. Har ikke tenkt å kjøpe ny maskin enda....
Brukerens avatar
SivAlice
Veteran

Innlegg Birting » Ons Jun 09, 2010 22:47

Enig med deg. Det ble tungvint å scrolle høyre/venstre hele tiden. :evil:
Født fri, skattet ihjel!!!!!!!

A man's home is his castle until his queen arrives.

www.teltgutta.webs.com
Brukerens avatar
Birting
Veteran

Innlegg DeLutte » Tir Jun 15, 2010 19:15

Ja, det ble altfor tungvint.

Hadde planlagt å fullføre neste utvidelse i kveld og i morgen, men orker ikke jobbe under slike forhold.
Legger det hele på hylla til de har fått tilbake det gamle formatet.

Blir ikke aktuelt å scrolle frem og tilbake på hver eneste side !

De Lutte
Quizen min er blitt lettere !
Nå med kun 3 alternativer til rett svar

http://www.berglitruckstop.no/viewtopic.php?t=7541
Brukerens avatar
DeLutte
- MODERATOR -

Innlegg shellbjørn » Ons Jun 16, 2010 07:02

Ja denne scrollingen er ikke mye gøy, håper den forsvinner snart.
shellbjørn
Bileier

Innlegg adri » Ons Jun 16, 2010 08:13

Hos meg var det litt scrolling mens de hadde oppe reklamen for Transportmessa. Men nå som den er borte funker det fint igjen. Kan ha noe med nettleseren å gjøre (Bruker Google Chrome)
Counting all the assholes in the room. Well I'm definitely not alone.

www.mooypictures.com
Brukerens avatar
adri
Co-administrator

Innlegg Smule » Ons Jun 16, 2010 19:11

Sier bare 22'' widescreen jeg... :mrgreen:
Brukerens avatar
Smule
Veteran

Innlegg DeLutte » Ons Jun 16, 2010 19:18

Bare 22" ??

Jeg sitter med en 32'' widescreen, og det er pokker like galt !

Man kan ordne det på et vis, med å scrolle med musehjulet, samtidig som man holder inne venstre CTRL knapp.
Skjønt da blir skriften så liten at den er plagsom å lese.

Men det spiller igrunnen liten rolle. De har rasert hele forumet såpass grundig etterhvert, at den forandringen passet bare fint inn, den også.

De Lutte
Quizen min er blitt lettere !
Nå med kun 3 alternativer til rett svar

http://www.berglitruckstop.no/viewtopic.php?t=7541
Brukerens avatar
DeLutte
- MODERATOR -

Innlegg CANTER » Ons Jun 16, 2010 19:32

Forstår ikke problemet. Hva er det jeg har som gjør at jeg ikke har dette problemet?.
Bruker både 20" og 37" skjerm og har ingen problem med forumet og dets visning.
Har 100% visning og scroller hverken hit eller dit.
Mosjøen Varetaxi
Canter`s dagbok!
Brukerens avatar
CANTER
Lærling

Innlegg jyppe » Ons Jun 16, 2010 19:35

For den som bruker iPhone på nett på dagtid, er dette et kjempeproblem.. Håper bare at de ansvarlige gjør noe med det... men jeg har mine tvil
Don´t follow my tracks, you might get killed

Tlf. jobb 908 56 899, priv 924 82 080
Brukerens avatar
jyppe
Bileier

Innlegg Lille_ meg » Ons Jun 16, 2010 20:04

Å her sitter jeg med min 15" å holder på å bli gal!
Det finnes noe godt i alle!
Gjort er gjort, og spist er spist.

CB: 6375
Brukerens avatar
Lille_ meg
Langtransportsjåfør

Innlegg Starcraft » Ons Jun 16, 2010 22:02

vist dere går inn på skjerminnstillinger og velger den høyeste oppløsninga det går blir det nok bedre kanskje?
\8/ Halling Frakt \8/
Brukerens avatar
Starcraft
- Halling -

ForrigeNeste

Gå til Om forumet på Bergli Truckstop

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest