Max bildestørrelse på forumet blir nå endret til 1024x768.

Ris eller ros? Har du forslag til eller ønsker om endringer, forbedringer eller er det noe du lurer på angående forumet, eller bruk av forumet? Da er dette tråden til det!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Max bildestørrelse på forumet blir nå endret til 1024x768.

Innlegg Rubber Duck » Fre Jun 26, 2009 20:48

Jeg vet at vi har gjennomført en avstemming på dette teamet tidligere, hvor flertallet som deltok i avstemmingen sa de ønsket max størrelse på bildene til å være 800x600. I slike sammenhenger lar jeg alltid flertallet bestemmen, men jeg tar meg den frihet å endre på dette punktet, slik at max størrelse på bildene heretter blir 1024x768. De av dere som fortsatt vil poste i 800x600 eller mindre, får selvfølgelig gjøre det.

Åraken til at jeg velger å endre max størrelsen er flere, den viktigste er at jeg holder på å gå gjennom de ulike oppgavene til moderatorene, og det brukers mye tid på å sjekke gjennom bildetrådene får å se etter at bildene ikke overskrider grensen. Samtidig er det tillatt å poste i 1024x768 i både dagbøkene og ukens avstemming, så jeg tviler på at overgangen blir særlig merkbar.

To av de viktigste motargumentene ved endring av størrelsen, var at de som har relativt lav oppløsning på skjermen sin må skrolle bortover får å få sett bildene, men jeg antar at dette sansynligvis er et fåtall, og at dere får se om det er mulig å øke oppløsningen på skjermen via skjerminstillingene.
Det andre var at bilder som ble 1024x769 ble tregere å laste via mobilt bredbånd, men etter å ha sjekket både via egen 3G og sett at størrelsen på 1024 bilder er ganske lik 800 bilder, så tror jeg ikke dette skal bli noe problem.

Fordelen med å øke bildestørrelsen er at 1024 er standard størrelse/autoformat på f.eks Photobucket, dermed slipper vi at folk slutter å poste bilder fordi de ikke får til å endre dette automatisk. Dermed slipper moderatorene å bruke lang tid på å sjekke alle bildene som legges inn på forumet og moderere disse. I tillegg er bilder med oppløsningen 1024x av en mye bedre kvalitet enn 800x er, og med så utrolig mange dyktige fotografer og flotte bilder som postes her inne, synes jeg det er på sin plass at de får vist de på en best mulig måte.
Sist endret av Rubber Duck den Man Jan 04, 2010 22:15, endret 1 gang
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg adri » Fre Jun 26, 2009 21:53

Greit for min del. Spares for mye arbeid.
Bakdelene er at jeg kan tenke meg at mange av forumets brukere oftest bruker en bærbar PC. Selv sitter jeg med en bærbar med 17 tommers skjerm. Der må jeg scrolle sidelengs med Internett explorer. Derimot når jeg bruker Google Chrome går det fint. Så det kan være en idé for andre å teste ut.
En annen ting er at andre forumer som f.eks. www.v8power.nl/forumbeta har max 800x600.
Counting all the assholes in the room. Well I'm definitely not alone.

www.mooypictures.com
Brukerens avatar
adri
Co-administrator

Innlegg Rubber Duck » Fre Jun 26, 2009 22:06

Da vil jeg anbefale å prøve/bytte til ny nettleser ja, jeg bruker Firefox og har en 13 tommers skjerm på min bærbare, og et bilde på 1024 fyller 2/3 av skjermbredden min. I tillegg til Firefox, finnes også Apple sin lynraske og gode Safari, den norske Opera og Google Chrome som også er veldig gode og sikre alternativer.

I tillegg bør en som sagt også sjekke skjerminnstillingene sine, hvor det er mulig å justere til høyere oppløsning.
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg erling » Lør Jun 27, 2009 09:31

PRO!! :applaus:
erling
Veteran

Innlegg Sheriffen » Tir Des 29, 2009 21:17

Har brukt Firefox i flere år men har gått over til Chrom, og det funker perfekt
Sheriffen 0047 48 28 91 68

CB 6510
Sheriffen
Distribusjonssjåfør

Re: Max bildestørrelse på forumet blir nå endret til 1024x76

Innlegg shellbjørn » Ons Jan 15, 2014 21:32

Blir det denne bildestørrelse 1024x768 som blir MAx ennå, eller skal vi gå tilbake til 800x600 ?
shellbjørn
Bileier

Re: Max bildestørrelse på forumet blir nå endret til 1024x76

Innlegg Rubber Duck » Ons Jan 15, 2014 21:49

Godt spørsmål Shellbjørn, i øyeblikket er det 800 som er maks, men det jobbes med en bedre bildefunksjon i tillegg til opplasting direkte fra egen datamaskin som fungerer nå.
Det er bredden på selve forummalen som avgjør maks størrelse på bilder i bredden, nå er den på 800, men jeg skal ta opp dette med han som laget malen til denne utgaven av forumet.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Gå til Om forumet på Bergli Truckstop

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest