Driver Bergli med diskriminering..?

Ris eller ros? Har du forslag til eller ønsker om endringer, forbedringer eller er det noe du lurer på angående forumet, eller bruk av forumet? Da er dette tråden til det!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Driver Bergli med diskriminering..?

Innlegg Dagis » Fre Jul 02, 2010 09:03

Jeg har undret meg over en ting en god stund og tar nå bladet fra munnen.. Etter nok en gang og ha besøkt de flotte dagbøkene til mine kolleger blir jeg bare mer og mer provosert... Hvorfor kan ikke kvinnelige sjåfører ha dagbøkene sine sammen med de øvrige...? Hvorfor er en fem-seks dagbøker plassert i en "boks" for seg selv bare fordi de som deler opplevelser der er i den situasjon at de sitter og pisser...? Tror dette hadde vært problematisk i de fleste andre forum her på nettet... Når jeg leser i dagbøkene til f.eks "lille-me" og "FH-bejben" syns jeg jobben de gjør og de fantastiske bildene de tar er store opplevelser...!

Skjønner at det var behov for en opprydding da enhver husmor laga seg dagbok fordi en eks eller samboer var eller hadde vært sjåfør... Men er man sjåfør og vil dele sine opplevelser her på dagboksidene syns jeg det er på grensen til skammelig å stenge ut noen få kolleger bare fordi de er damer...

Håper å få igang en diskusjon på dette for jeg syns rett og slett det ikke er et sånt forum verdig og drive slik forskjellsbehandling på grunnlag av kjønn... Som ikke det var nok syting fra meg...; Nå vi guttene her klaga vår nød om reklamen ble den fjerna på dagbøkene våre... Men har noen fjerna den på "jentekroken"....? Nei, slutt og tull og flytt de dagbøkene der de hører hjemme... Er man sjåfør og er (som meg) så stolt av yrket sitt at man vil dele sine dager og opplevelser med andre sjåfører så syns jeg vi skal være samlet...!!

Eller er det bare jeg som sutrer og ikke har skjønt dette... For det er jo bare fire som ligger i "jentekroken".... Men det finnes da jenter med dagbøker i "guttekroken" også... Håper noen kan gi meg et svar på dette da jeg sikkert har gått glipp av noen diskusjoner/forklaringer her tidligere...

Og til slutt vil jeg anbefale alle og besøke sidene og se hva jeg snakker om...

Dag Rune
Bilde
Brukerens avatar
Dagis
- Rødstrømpe -

Innlegg Rubber Duck » Fre Jul 02, 2010 09:24

Aller først; jeg er helt enig i at de har minst like flotte og gode sjåførdagbøker som alle andre her inne, og jeg synes det er på sin plass at du stiller disse spørsmålene, fordi jeg har ikke vært klar over at du og kanskje flere opplever dette som diskriminerende, for det er aldri ment eller tenkt slik fra min side, snarerer tvert i mot.

Jentekroken ble opprettet helt i starten fordi det var en del kvinner som kjørte sporadisk og ikke minst var det en del sjåførkoner som ønsket å ha en egen hovedtråd å disktere "gressenke ting" i, derfor ble tråden etablert. I den påfølgende tiden ble det behov for opprydding i systemet, og alle de som har dagboken sin i Jentekroken kan selvfølgelig ha den blandt de andre sjåførdagbøkene, ingen har hindret de i å gjøre det, men de har faktisk valgt å ha de der selv, av ulike grunner.

Hva som gjør at de velger å opprette og eller ha den der fremfor sjåførdagbøkene skal de få skrive noe om selv, jeg vet noen av de har en klar formening om at de vil være der, atter andre er jeg ikke helt sikre på. Det er iallefall svært viktig å understreke at det overhode ikke er en form for diskriminerende eller segregerende holdning/tiltak for å skille kvinnelige og mannlige sjåfører.

MEN, hvis det er noen av de utmerkende damene som ønsker å flytte dagboken sin til de andre sjåførbøkene, så skal jeg selvfølgelig sørge for at det skjer, jeg har bare ikke fått en slik henvendelse enda. Jentekroken blir uansett ikke slettet siden det er flere av de kvinnelige sjåførene som gjerne vil ha den slik, og jeg vil ikke at bejben skal bli sint på meg igjen fordi jeg flytter om i "stua" hennes igjen ;)

Jeg vil gjerne høre fra flere av dere hvis dette er et tema som har opptatt dere, for alle skal kunne si sitt og bli hørt innenfor rimelighetens navn her på Bergli, det er noe som etterstrebes i det lengste.
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Dagis » Fre Jul 02, 2010 09:35

Sånn... Da har jeg snakka..så nå kan jeg koble inn hjernen og tenke... Ser nå at det er noen "her" og noen "der" av våre kvinnelige kolleger.. Jeg fikk med meg at det var en debatt og en opprydding for entid tilbake men styrte unna... Kanskje er det et frivillig valg og ha boka si i jentekroken...? Jeg aner ikke men er sikker på noen kan gi meg et svar her iallefall...
Bilde
Brukerens avatar
Dagis
- Rødstrømpe -

Innlegg Dagis » Fre Jul 02, 2010 09:55

At mangel på innsikt kan være så morsomt....!!! :mrgreen:
Satt og leste meg litt smartere etter hvert her.. Og så ringte Sickpuppy og jeg spurte han... Og han hadde sikkert fulgt bedre med i timen enn meg for han holdt på å le seg ihjel når jeg sa hva jeg hadde skrevet... Så her må jeg bare i alle største ydmykhet krype til korset og si jeg skjemmes... Ikke fikk jeg slette innlegget heller sa puppy'n... For dette ville han lese...!! :mrgreen:
Men takker iallefall for en super forklaring... (den kunne jeg vel lest meg til selv hvis jeg hadde gidda..) Så for berge helgeunderholding til Puppy'n (og sikkert mange fler) sletter jeg ikke oppstøta mine.... :rødme:
Bilde
Brukerens avatar
Dagis
- Rødstrømpe -

Innlegg nils2 » Fre Jul 02, 2010 10:03

Jeg syns du er flink, og er glad for at du tar et slag for våre utrolig dyktige kvinnelige kolleger!! Vær stolt over ditt eget engasjement Dagis!!!
Bilde
Brukerens avatar
nils2
Bileier

Innlegg Mr.Crowley » Fre Jul 02, 2010 10:37

Jeg syns faktisk innlegget ditt reflekterer slik det er med jenter ellers i safunnet jeg da. har vi menn noe for oss selv, så SKAL jentene ha det samme tilbudet, hvis ikke så er det diskriminering. Er vel en grunn til at vi faktisk kvoterer kvinner inn i styrer rundt om i firmaer, selvom det finnes bedre kvalifiserte menn. men misforstå meg rett, jeg mener bare at kjønn ikke spiller noen rolle, bare man er den beste kandidaten og jeg mener da selvfølgelig at hvorfor kan vi ikke bare ha sjåførdagbøker eller kan vi kanskje få guttekroken, hvor vi kan snakke om følelser og sånn?
Brukerens avatar
Mr.Crowley
Bileier

Innlegg Rubber Duck » Fre Jul 02, 2010 11:16

Mr.Crowley skrev:[...] eller kan vi kanskje få guttekroken, hvor vi kan snakke om følelser og sånn?

Vi har jo en guttekrok hvor vi kan snakke om følelser og sånn. :D
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Rubber Duck » Fre Jul 02, 2010 11:19

Dagis skrev: Men takker iallefall for en super forklaring... (den kunne jeg vel lest meg til selv hvis jeg hadde gidda..) Så for berge helgeunderholding til Puppy'n (og sikkert mange fler) sletter jeg ikke oppstøta mine.... :rødme:

Jeg skjønte at du ikke hadde fått med deg hele diskusjonen og bakgrunnen, likevel er det viktig at en slik diskusjon/spørsmål kan løftes opp uansett, alle skal bli hørt vet du! Og blir det litt underholdning til kosegutten på Dovre i tillegg, så er jo det en ren bonus :D

Og som Nils sier, vær stolt av engasjementet ditt, jeg støtter det :tommel:

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Charlzhen » Fre Jul 02, 2010 11:22

Rubber Duck skrev:
Mr.Crowley skrev:[...] eller kan vi kanskje få guttekroken, hvor vi kan snakke om følelser og sånn?

Vi har jo en guttekrok hvor vi kan snakke om følelser og sånn. :D

:latterkick: :latterkick: :latterkick: :mrgreen: :mrgreen:

Det har du helt rett i RD ;)
Mørkets Fyrste
If you can't pedal 55mph, get the fuck off the road!
Charlzhen
Bileier

Innlegg SivAlice » Fre Jul 02, 2010 14:33

Takk Dag Rune for at du tar opp dette med reklame på `kroken vår. Synes gjerne at de andre jentene kunne ha vært på denne siden, men de velger kanskje å være på sjåførdagbøker fordi den er lukket for ikkepåloggede. Av og til kunne det kanskje ha vært kjekt, men med den responsen som kommer fra "bare tittere", så forblir jeg der jeg er. Også begynner det å bli vel mye bøker på den andre siden, så er èn ikke innpå på ett par dager, så er èn jo langt baki leksa med det samme. Slik er jo jentekroken oversiktelig. Ser alle tvert :flire:

Men altså: REKLAME er noe hersk :!:
Brukerens avatar
SivAlice
Veteran

Innlegg Rubber Duck » Fre Jul 02, 2010 15:50

lille me skrev: Men altså: REKLAME er noe hersk :!:

Det oversendes herved til de it-ansvarlige i HM Fagmedia, det er de som styrer dette med reklamen på sidene, jeg har desverre ikke noe mulighet til å håndtere det.

Enn så lenge anbefaler jeg å benytte en ad-block som stopper reklamen på alle sidene, det ligger en del info om hvordan du gjør dette i denne tråden; http://www.berglitruckstop.no/viewtopic ... highlight=

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Alltid-offroad » Fre Jul 02, 2010 22:44

ad-block RULER!
http://www.agderkran.no
40037334

BECEDEMST-142
G8
ADK-1
Brukerens avatar
Alltid-offroad
Langtransportsjåfør

Innlegg veslegutt&dinglo » Søn Jul 04, 2010 19:04

lille me skrev: Synes gjerne at de andre jentene kunne ha vært på denne siden,

Jeg er på sjåførdagbøker fordi jeg i denne sammenhengen regner meg som sjåfør, at jeg er jente er irrelevant. ;)
Sibbe fra Sandnes - Country
Pensum for alle sjåfører!?!
Bilde
Brukerens avatar
veslegutt&dinglo
- Duskedame -

Innlegg SivAlice » Søn Jul 04, 2010 20:06

veslegutt&dinglo, Det var ikke sånn ment. Jentekroken er også ment for sjåfører nå; ikke sjåførenker og damer som drømmer om store biler, slik det var før. Så derfor har jeg valgt å bli der...
Brukerens avatar
SivAlice
Veteran

Gå til Om forumet på Bergli Truckstop

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest