Ukens bilde og avstemming.

Her kan alle medlemmer sende inn lastebilbilder og delta i avstemming om ukens bilde. Mer info inne på tråden.

Here all members might send in truckpictures and joint the vote for picture of the week. More information inside this topic.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, adri, MOOY, topline164

Ukens bilde og avstemming.

Innlegg Rubber Duck » Søn Okt 22, 2006 12:19

Etter ønske fra flere (meg inkludert) drar vi i gang en egen hovedtråd hvor vi kan sende inn og være med på å stemme fram ukens bilde. Jeg har sett litt på hvordan andre forum gjennomfører avstemmingen, så den skal gå greit å organisere. Likevel ønsker jeg innspill fra dere andre, om hva som kan være gode ideer og løsninger på tema, gjennomføring og kriterier i forhold til avstemmingen.

Forslagene legger dere under denne tråden, IKKE opprett andre/nye tråder i denne kategorien, de vil bli slette fordi vi av oversiktsmessige hensyn bare skal ha en tråd pr uke i hovedtråden.
Sist endret av Rubber Duck den Søn Jun 07, 2009 19:48, endret 2 ganger.
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg topline164 » Søn Okt 22, 2006 12:24

Starter du dette allerde i dag da eller? Søndag kveld må jo være den beste tiden å starte en slik avstemming, og så kan man stemme frem til neste søndag. Altså samme opplegget som hos v8power.
Brukerens avatar
topline164
- MODERATOR -

Innlegg Rubber Duck » Søn Okt 22, 2006 14:47

topline164 skrev:Starter du dette allerde i dag da eller? Søndag kveld må jo være den beste tiden å starte en slik avstemming, og så kan man stemme frem til neste søndag. Altså samme opplegget som hos v8power.

Jeg har sett litt på avstemmingen til V8power og tenkte å gjøre det nogenlude likt her. Det er et par momenter vi må bestemme før vi starter tenker jeg, ønsker ikke at det skal flyte ut og bli rot av det.

Så; vi kan la en avstemming gå fra søndag kveld til søndag kveld over en uke. Lurer litt på hva vi skal gjøre i forhold til tema; er det åpent å velge bilder, eller skal vi kjøre type bil og merke? Vi kan jo gjøre begge deler, bare vi presiserer hva og når kanskje? Og hvordan plukker vi ut bildene som sendes inn? Skal de sendes til feks meg, slik at jeg plukker ut et gitt antall bilder etter "førstemann til mølla" prinsippet etter en gitt deadline? Kom med innspill her!

PS: beklager at jeg slettet innleggene deres Nodo, meg_er_meg og KingV8, men vi skal ikke ha bildene her eller på dette tidspunktet.
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg King V8 » Søn Okt 22, 2006 15:37

Kvar merke for av stemming kvar for seg..? Så blir det f.eks fineste DAF for veka og fineste Scania o.s.v?
Gaute Føyen
Brukerens avatar
King V8
Bileier

Innlegg topline164 » Søn Okt 22, 2006 16:31

Det blir altfor mye rot. Vi må ha én avstemming for hver uke, enten med et spesielt tema, eller helt åpent.
Brukerens avatar
topline164
- MODERATOR -

Innlegg Petters » Søn Okt 22, 2006 17:57

Er enig med topline164 her,prøv å få det mest mulig ryddig.
Roar Pettersen
Brukerens avatar
Petters
Bileier

Innlegg rogernordvik » Søn Okt 22, 2006 19:12

topline164 skrev:Det blir altfor mye rot. Vi må ha én avstemming for hver uke, enten med et spesielt tema, eller helt åpent.

Enig med det. Skal vi ha mange tema pr. avstemning går vi tom før jul......

Tema kan jo vere:
Fineste Trekker/Kranebil/Tippbil/Tankbil/osv.
Men i tillegg dele opp i merke og eventuelt hyttetype??
Eventuelt legge opp til eit system med merker på ulike uker. Begynne med Scania, daf Volvo,Sisu, osv.

Når det gjelder innsending av bilder, kan du fort få fylt opp innboksen din RD :flire: Kan jo vere ein mulighet å poorette ein egen E-post konto for desse bilda. berglitruckstop@hotmail.com kan jo vere ein mulighet.

Utvelgelse bør jo vere på eit retferdig grunnlag, så det kan jo bli eit lite dillemma. Men berre eit bilde pr. innsender og bilda skal helst ha ein bra oppløsning, slik at eventuelle vinnerbilder kan samlast i ein ukeoversikt der dei kan brukast til bakgrunn på på`n
Liker mye av det samme som Visdal:-) han liker Jentetiss
Bilde
Brukerens avatar
rogernordvik
- Diodeminister -

Innlegg Rubber Duck » Søn Okt 22, 2006 19:16

Gode innspill her Roger!
Bildene bør nok sendes til epoostadresse ja, og den jeg har her er en gmail adresse med plass til nesten 3 GB, så det er bare å maile bilder. Skal legge ut mer info omkring hvor bilder kan sendes, mulig Topline vil ha et ord med i laget også, han er moderator og har peiling på dette.

Bilder kan sendes til meg på ukensberglibilde@gmail.com

Grunnleggende regler er iallefall dette:

Bildene MÅ være tatt i løpet av den uken avstemmingen går. I tillegg vil vi sette en deadline hvor bildene feks skal sendes inn mellom kl 1900 og 2100 på søndag kveld, hvor de 10 første blir plukket ut. Hvis ikke er det fort gjort at jeg eller Topline vil begynne å plukke ut "favoritter" før de legges ut, litt spenning og rettefrdighet skal det være :)
De skal være av akseptabel kvalitet (ikke dårlig mobilkamera.)

Edit: korrigert klokkeslett
Sist endret av Rubber Duck den Søn Nov 26, 2006 19:11, endret 1 gang

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Rubber Duck » Søn Okt 22, 2006 19:31

Vi skal lage en "prøveavstemming" denne uken, hvor vi legger ut et lite antall bilder som dere kan stemme på fram til neste søndag.

Vi oppretter en tråd pr uke hvor bildene presenteres, og dere kan avgi stemme slik vi bruker ved andre avstemminger her. I tillegg er det anledning til å skrive kommentarer under hver uketråd, men trådene stenges for ytterligere innlegg ved ukeslutt. Vi vil også legge inn meldig til dere hvis det er et spesielt tema vi vil ha bilde av den aktuelle uken, feks "Scania 4-serie, bil og henger kombinasjon".

Prøveuken får vi bruke til ta imot forslag og gjøre endringer hvis det er behov for det.

EDIT: Da er prøveavstemmingen lagt ut under "uke 43". Jeg har allerede sett og blitt påminnet et par ting, si fra hvis det er flere ting som kan rettes på.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg White Boy » Søn Nov 26, 2006 18:49

Rubber Duck skrev:Bildene MÅ være tatt i løpet av den uken avstemmingen går. I tillegg vil vi sette en deadline hvor bildene feks skal sendes inn mellom kl 2000 og 2100 på søndag kveld, hvor de 10 første blir plukket ut. Hvis ikke er det fort gjort at jeg eller Topline vil begynne å plukke ut "favoritter" før de legges ut, litt spenning og rettefrdighet skal det være :)
De skal være av akseptabel kvalitet (ikke dårlig mobilkamera.)

Her sier du att bildene skal sendes inn mellom 2000 og 2100 i reglene sier du 1900 og 2100 :-? ka er rett?
White Boy
Veteran

Innlegg King V8 » Søn Nov 26, 2006 18:51

Gaute Føyen
Brukerens avatar
King V8
Bileier

Innlegg topline164 » Søn Nov 26, 2006 19:09

19.00 er rett.
Brukerens avatar
topline164
- MODERATOR -

Innlegg MOOY » Man Feb 26, 2007 15:42

I made a special mail for the v8forum pictures. Gmail works fine. Because I want people on the forum to have some infuence in it, I choose two people every week to select the pictures. In gmail they put a star on the pictures they want and i will make the poll. Works fine this way.

If you have any questions... mail me. In our poll you can send the pics from saturday till sunday 19.00h. after that the selections will be made and the poll is online at www.mooypictures.com and the forum at 20.00
Bilde
Brukerens avatar
MOOY
- MODERATOR -

Innlegg Rubber Duck » Man Feb 26, 2007 19:01

That´s a good idea MOOY, will see if that´s a solution on this votes to, cause we are getting many pictures in the votes at one time. Will discuss it with the members.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Starcraft » Man Feb 26, 2007 21:45

Kan ikke så mye engelsk, fikk med meg det meste men ikke alt, så kansje noen kan oversette det mooy skreiv? :D :rødme:
\8/ Halling Frakt \8/
Brukerens avatar
Starcraft
- Halling -

Neste

Gå til Ukens bilde, avstemming/picture of the week, vote.

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest