Ukens bilde og avstemming.

Her kan alle medlemmer sende inn lastebilbilder og delta i avstemming om ukens bilde. Mer info inne på tråden.

Here all members might send in truckpictures and joint the vote for picture of the week. More information inside this topic.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, adri, MOOY, topline164

Innlegg Rubber Duck » Tir Sep 11, 2012 19:19

Ja. vi tok bort brukernavnet til de som sendte inn fordi det i perioder ble stemt på enkelte personer uansett bilde, og slik skal vi ikke ha det.

Jeg synes at kvaliteten på bildene har tatt seg opp, folk lærer av de som tar gode bilder her inne, særlig når det gjelder komposisjon. Da tenker jeg ikke bare på at det er mulig å ta bilde av en lastebil uten den standard front/side bildet, men at de også blir bedre til å bruke omgivelsene og sette det hele i en sammenheng. En ser jo at mange av de bildene/brukerne som vinner avstemmingene vet å bruke natur og omgivelser på en god måte, i tillegg til at de har en pen bil med i bildet, slikt blir det jo stemmer av :tommel:

Det er en del gode lastebilfotografer en kan lære av, mange her på forumet, og en god del på andre nettsider. Mange kan nevnes, en som alltid leverer meget gode bilder med overnevnte komponenter, er hollenderen Frank Vermaat. Han er en av de beste til å tenke bil og omgivelser sammen i flotte kombinasjoner synes jeg, og han gjør det om og om igjen, sjelden at det er de samme bildene, stedene og komposisjonene som repeteres, anbefaler en titt på hans side :D
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Hanzye » Ons Jun 19, 2013 01:37

Vil igjen ta opp "debatten" rundt hvilke bilder som vinner.

Har ofte lagt merke til at pene og tøffe lastebiler har det veldig i avstemningen, selv om bildene ikke er mye å skryte av. Spesielt US-Trucks og veteraner har en tendens til å stikke av med seieren selv om det kan være flere kandidater som burde vært nærmere pallen. Men dette er jo min personlige mening.

Kanskje prøve å gjøre folk oppmerksom på at det er Ukens BILDE vi stemmer på, ikke Ukens BIL?

Vil legge til at jeg ikke har sendt inn noen bilder selv til avstemningen, så det er ikke fordi jeg føler meg snytt eller noe ;)
Inn med sperra, ut på tverra!

Det sies at tro kan flytte fjell,
personlig foretrekker jeg tungt maskineri.
www.klodeborg.no
Hanzye
Lærling

Innlegg aetrans1991 » Søn Sep 01, 2013 20:37

Hanzye, ikkje heilt enig m deg der akkurat men ..., sellfølgelig e tilfella der å, men bære biln e "kul" å ser bra ut, så e det ikkje nøye med bilde.
min venn Srdjan Radovanov har hadd mange gode "shoots", en historie, en fantastisk stykke av en bil, en vinkel på bilde som gjør det fantastisk, en helhet, å x-antall ganger er hans bilder best, sier ikke at han er bedre fotograf enn alle andre, men han får en med et helt bilde, ikke bare bilen :)

Tgx 680 Johnsen
pain is temporary pride is forever!

Tlf 95 03 23 19

Bilde
Brukerens avatar
aetrans1991
Bileier

Forrige

Gå til Ukens bilde, avstemming/picture of the week, vote.

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest