Nederlender på glatte veier i Valdres

Har du filmsnutter av eller fra lastebiler, får du vist dem her. Filmer kan lenkes enten direkte fra nettet, eller du kan lenke dem via feks Photobucket. Snurr film!

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg 69Mustang » Man Mar 07, 2011 16:30

MB 4154,
Det hjelper vel ikke med glattkjøringskurs, siden kjettingene hang bak på trekkvognen hans, så han skulle hatt kjettingskurs, ellers så er han så lat :evil:
LordOfTheFords!!
69Mustang
Bileier

Innlegg Skripis » Man Mar 07, 2011 21:51

...to tette og ei badehette fra bileieren hadde nok passet best. Det der er ikke manglende opplæring, men reinspikka idioti.
Brukerens avatar
Skripis
Langtransportsjåfør

Innlegg Charlzhen » Tir Mar 08, 2011 08:17

Skripis, Anonym mail til bileier?? Kjørt mye til continental tidligere de.
Mørkets Fyrste
If you can't pedal 55mph, get the fuck off the road!
Charlzhen
Bileier

Innlegg The Cowboy » Tir Mar 08, 2011 09:01

JEg ser ikke helt hvordan det er på veien der (utenom at det er hvitt da..hehe)
Men jeg vet ikke om kjetting hadde hvert så mye til hjelp..
Er det ikke nok å gripe tak i for kjettingen, er den mer i veien enn til nytte!

Og er det såpass lite snø, så er det ennå lettere å spinne seg vekk om man kjører lett/tom med idiotløfter på bilen!

Men jeg syns no heller de andre som filmet kunne gått ut og spørre om han trengte hjelp, og tilby sine norske kvaliteter innefor vinterkjøring!
Jeg fikk hjelp av en nederlender i samme situasjon, så om jeg føler jeg kan hjelpe til, gjør jeg det!

Hadde tenkt å lage en tråd om "høffligheten" til oss sjåfører her inne!! Ser den er veldig aktuell hvertfall..
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg Skripis » Tir Mar 08, 2011 09:55

Jeg har prøvd å hjelpe en Hollender før med fullt lass som satt seg fast på flat mark. Da ble jeg kalt en jævla idiot som gadd å bry meg... høyrebeinet var viktigere enn topplokket. "Gynging" bestod i 10 sekunder flatt jern fremover, og 10 sekunder i revers.

Når de er så faens blåst at de ikke skjønner at det er bedre å rygge tilbake og ta fart, enn å spinne så blårøyken velter, da er det ikke håp for forbedring. Noen folk er håpløse.
Brukerens avatar
Skripis
Langtransportsjåfør

Innlegg Charlzhen » Tir Mar 08, 2011 11:31

The Cowboy skrev:Hadde tenkt å lage en tråd om "høffligheten" til oss sjåfører her inne!! Ser den er veldig aktuell hvertfall..

Ikke dumt. ;)
Mørkets Fyrste
If you can't pedal 55mph, get the fuck off the road!
Charlzhen
Bileier

Innlegg The Cowboy » Tir Mar 08, 2011 13:07

Skripis, Så du mener at siden EN nederlender DU hjalp, viste seg å være en total blåst idiot, så er alle fra nederland slik??

Hva med oss nordmenn da?? Er mange som er idioter langs veien av oss og.. Er vi alle iditoer da??

Høres ut som en venstre velger i adecco saken du!! "et privat sykehjem var slik, da er alle private slik!! dermed basta!"
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg Skripis » Tir Mar 08, 2011 15:12

The Cowboy skrev:Skripis, Så du mener at siden EN nederlender DU hjalp, viste seg å være en total blåst idiot, så er alle fra nederland slik??

Hva med oss nordmenn da?? Er mange som er idioter langs veien av oss og.. Er vi alle iditoer da??

Høres ut som en venstre velger i adecco saken du!! "et privat sykehjem var slik, da er alle private slik!! dermed basta!"

Jeg har ihvertfall funnet ut at folk som går berserk inne i ei lastebilhytte som regel ikke vil ha hjelp før de har fått kjølt seg ned... og hvis du ser på videoen så er han hollenderen godt og vel langt på vei tørna fullstendig. Tror du virkelig han hadde giddi å høre hvis du banka på døra hans? Jeg feier ikke hollendere generelt over en kam, bare oppførselen. Hadde en nordmann, eller en polakk for den slags skyld stått i 1% stigning med blårøyken rundt hjula, da løper jeg ikke ned stigtrinnet hos han... du får gjerne løpe rundt selv som en barmhjertig samaritan der hvis du tror det hjelper.

Når det gjelder han karen jeg prøvde å hjelpe så lot han seg heller taue vekk av en lastebil en å løfte boggien og gynge seg ut av hullet han hadde spint i 4cm hardpakka snø. Selv om jeg sa hva han skulle gjøre.
Brukerens avatar
Skripis
Langtransportsjåfør

Innlegg The Cowboy » Tir Mar 08, 2011 15:16

Heller en samaritan, enn en selvgod egosit (ikke mynta på deg bare så det er sagt!! hehe :D )

Koster ikke mange gramma å spørre om noen trenger litt hjelp!
Mange blir og fort mottakelig mot hjelp, om man spør først, og ikke bare buser ute "slik og slik og slik" skal det gjøres!!
Brukerens avatar
The Cowboy
*he-he*

Innlegg Lasse Høines » Tir Mar 08, 2011 18:16

Nå er det forsåvidt ingen Hollendere i Van Dieren lenger heller, er som regel bare Mietek, Piotrek og Marek der...
Brukerens avatar
Lasse Høines
Veteran

Innlegg Alltid-offroad » Tir Mar 08, 2011 19:36

sto en kar med PL-skilt midt i vegen for meg i vinter, han skulle levere nye avfallscontainer til Midtstøl Transport. Han hadde kommet helt fram, men klarte ikke siste "bakken" inn på tomta dems og hadde spola seg litt på tverke og sperra midt i rushen. Jeg kjørte krok uten kasse og dermed bare 6-7tonn på driven, men så at han mangla ikke mye for å komme seg inn. Tok meg ca to min å stoppe å spørre om han hadde en kjetting/slepetau, hadde utstyr nok han så jeg kobla på og dro stakkaren over kneika. jeg hadde hatt full mulighet til å kjøre inn på tomta til Midtstøl, rundt og inn på veien bak stakkaren og videre til mine oppdrag, med da hadde han vel stått der til det var tomt for gummi. Så ved å bruke to min ble veien åpen og containere levert, mange billister og en uheldig fyr happy.
http://www.agderkran.no
40037334

BECEDEMST-142
G8
ADK-1
Brukerens avatar
Alltid-offroad
Langtransportsjåfør

Forrige

Gå til Film

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest