Uskrevne regler på veien

I tillegg til skrevne regler, finnes også en del uskrevne lover og regler for oss som ferdes på landeveien, vi deler på dem her. Tråden er forøvrig bare åpen for registrerte medlemmer.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg FH-bejben » Lør Jan 06, 2007 12:45

før i tiden var det kontroll... nå er det jo mere for å si hei.. samme som vi hilser med rotorlamper.. før var det litt fare på ferde rundt svingen, men nå mere: -se jeg ser deg og jeg har mere lys enn deg!
Every cowgirl’s nightmare, every cowboys dream...

priv: 0047-90419114
Brukerens avatar
FH-bejben
Sjefsbejb

Innlegg FH-bejben » Lør Jan 06, 2007 12:52

må oxo legge til en ting jeg har funnet ut her i sverige, men jeg veit ikke om det eksisterer i norge.. er man tungt lastet og skal ut på en vei med høy hastighet, så er det ofte at dem setter på varselblinken for å vise at det går litt tregt, før dem er kommer litt opp i fart.. er jo fort det kommer noen i 120 rundt svingen etter at du har svingt ut på veien, og da er det jo greit å vite at ikke du har 90.. om det er en regel, det veit jeg ikke, men det er veldig hyggelig at dem opplyser om at det ikke går så fort.. og det samme med å gi et par blink til høyre om det er klart for å kjørt forbi.. og venstre om det er noen som prøver og du ser det ikke er klart.. et blink med hellyset når hengeren er forbi er oxo trivelige beskjeder å få..
Every cowgirl’s nightmare, every cowboys dream...

priv: 0047-90419114
Brukerens avatar
FH-bejben
Sjefsbejb

Innlegg Birting » Lør Jan 06, 2007 13:53

Jeg behandler andre trafikkanter sånn jeg vil de skal behandle meg.
Brukerens avatar
Birting
Veteran

Innlegg Petters » Lør Jan 06, 2007 15:05

Sjøl om du er lommekjent på vegen,og vet at det skal gå 2 vogntog i bredden,slakk ned når møter en som kanskje ikke vet det/ser det.

Mange har en tendes til å holde max fart uansett.....Skummelt.
Lett for den som kommer imot kan dra på skogen,eller i fronten på deg.
Roar Pettersen
Brukerens avatar
Petters
Bileier

Innlegg Stuttjukken » Søn Jan 07, 2007 13:39

Eg har høyrt denne: "Jeg så at det ikke gikk, men jeg prøvte likevel". Gjer aldri det.

Er ein usikker på om ein kan køyra, t.d. ved møting på smal veg, så STOPP først. (Deretter kan ein tenkja seg om og handla etterpå).
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg sogningen » Søn Jan 07, 2007 14:40

Stoppe og spørre om det trengs hjelp dersom noen står med feks: oppjekket hytte . Ofte kan det være nok med et lite tips for å hjelpe og er du lommekjent i området kan du i alle fall anbefale verksted som kan hjelpe.
King of the Road
SCANIA V8
http://www.scania.no/underholdning/V8/
Om du vil laste ned gromlyden.
Brukerens avatar
sogningen
Lærling

Innlegg topline164 » Man Jan 08, 2007 18:02

Desperado skrev:Den som kommer nedover SKAL!!!!! stoppe for den som sliter seg oppover!!!!

Har en anelse om at du har opplevd det motsatte noen ganger (?) ;)
Brukerens avatar
topline164
- MODERATOR -

Innlegg Desperado » Tir Jan 09, 2007 00:01

Oftere og oftere de siste årene, ja :evil: :evil: :evil:
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg Stuttjukken » Tor Jan 11, 2007 10:26

Om eg køyrer opp bakken eller ned bakken (eller på flat veg), stoppar eg når eg føler for det. Mi røynsle er at det viser seg ofte at det var naudsamt å stoppa uansett. Køyrer eg bussen oppover bakken og møter ein trailar på tur nedover, og det er ekstremt glatt, har jo ikkje trailaren (eller andre store og små køyretøy for den del) noko sjanse til å stoppa uansett. Då er det betre å stoppa for å redusera faren for kollisjon, sjølv om eg har sett meg fast og ikkje kjem meg i gong att etterpå. Då har det i det minste ikkje hendt noko verre enn det.

Så har eg gjort det til ein vane å vika generelt for møtande trailarar og andre store bilar uansett type, om vegen er flat, går opp eller ned. Visst har eg knerta nokre speiglar opp gjennom åra, men hadde eg ikkje vent meg til å vika for møtande trafikk generelt, hadde det nok gått mange fleire speiglar, og kanskje meir til. Nei, det står nok ikkje spesifikt at ein buss skal vika for all møtande trafikk, men § 3 gjeld vel her óg. Ser eg ein trailar i t.d. Grimesvingane stoppar eg der vegen er bein, og det viser seg oftast at hadde eg latt vera å stoppa hadde det i beste fall vorte ein masse heft med lirking og rygging, og elles kunne det ha skjedd verre ting. Ikkje oppfatt dette som at eg går rundt og trur at trailarar har for vane å pressa seg fram, for det gjer eg ikkje. Det handlar om å ta hensyn og få trafikken til å gli så smidig som mogleg. Dette å stoppa opp for møtande trafikk der det er det minste snev av usikkerheit om møtinga kan gå knirke- og fare-fritt, burde alle og einkvar vorte flinkare til, og ikkje minst SMÅ-bilane treng skjerpa seg her.

Og i ettermiddag ber det gjennom Grimesvingane att (mot Bergen) rundt kl. 17.38-17.45 (slingringsmonn for eventuelt heft med toget i Arna, og mykje folk og trafikk etterpå). Og føler det at det trengs, stoppar eg berre, same kva eg møter der. For kvar trailar eg stoppar for i Grimesvingane, har eg gjerne stoppa for 10 småbilar. Det er lettare å møta trailarar i Grimesvingane enn småbilar, for trailarsjåførane veit kva dei driv med. Det er mi røynsle.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg Desperado » Tor Jan 11, 2007 11:40

[quote="Stuttjukken"]Om eg køyrer opp bakken eller ned bakken (eller på flat veg), stoppar eg når eg føler for det. Mi røynsle er at det viser seg ofte at det var naudsamt å stoppa uansett. Køyrer eg bussen oppover bakken og møter ein trailar på tur nedover, og det er ekstremt glatt, har jo ikkje trailaren (eller andre store og små køyretøy for den del) noko sjanse til å stoppa uansett. Då er det betre å stoppa for å redusera faren for kollisjon, sjølv om eg har sett meg fast og ikkje kjem meg i gong att etterpå. Då har det i det minste ikkje hendt noko verre enn det.

quote]

Er for såvidt enig med deg. Men i de siste har det blitt en tendens at de som kommer nedover har så stor fart at de som kommer oppover MÅ stoppe. Og kommer du nedover og ikke klarer å stoppe må du jo selvsagt både blinke og tute og gjøre hva du kan for at møtende skal forstå at du har problemer. :!:
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg Stuttjukken » Fre Jan 12, 2007 00:17

Det er jo akkurat det eg meiner og skriv, Desperado. Når eg køyrer oppover ein bakke, så viser det seg oftast at den møtande bilen som køyrer ned bakken har så stor fart at eg må stoppa for å unngå kollisjon. Og køyrer eg nedover bakken prøver eg å roa ned langt oppe i bakken, medan dei møtande trailarane endå har både 100 og kanskje 3-400 meter at før dei møter meg. Ta t.d. svingane i Skjervet (rv. 7, Voss - Granvin). Ser eg trailarar på veg oppover frå Klyvetunet og oppover mot brua i Skjervefossen, planlegg eg allereie då kvar eg skal stoppa for møting av trailarane. Det hender at eg stoppar på ein OK stad, og ventar om så i 1-2 minutt om det trengs. PS, eg køyrer ikkje Hardangerbussen i dag, så dette er historie.

Dette med å køyra med stor bil NED bakkar på vegar som er litt for smale for at 2 store skal kunna møtast med stor og komfortabel/sikker avstand, handlar eigentleg ikkje om kven som skal stoppa og kven som skal køyra når alt kjem til alt. Det som betyr er at den som køyrer NED ein bakke, i alle tilfelle skal kunna stoppa i rimeleg tid innanfor den siktstrekninga ein har til rådigheit. Og når eg rundar t.d. toppen av Grimebakken på veg frå Nesttun mot Arna, roar eg alltid når eg rundar bakkekanten. Lenger nede i bakken er det ein uoversiktleg sving under ei jernbanebru, og deretter er det ein skarp høgresving der det etter mi oppfatning kun skal vera 1 stor bil om gangen, for der bør ikkje møting skje i det heile teke. Ned Grimebakken er ikkje fartsauke forsvarleg i det heile teke, og fartstilpassinga er gjort allereie innan eg ser ned frå toppen av bakken. Så går farten ytterlegare ned når eg nærmar meg jernbanebrua, fordi ein trailar på veg opp må kanskje midt i vegen under brua. Nedst i bakken ser eg etter om det kjem ein trailar i mot før den skarpe svingen, og gjer det det bremser eg ytterlegare ned og stoppar om det trengs. Og er det skikkeleg glatt, går det i "gangfart" heilt frå eg rundar bakketoppen til eg er komen heilt ned. Eg må jo det, for elles går det ikkje an å stoppa for ein trailar på veg opp. Og mislukkast eg slik at det oppstår fare som Desperado skildrar det med fløyting, blinking og meir til, trur eg at eg har hatt ein uforsvarleg fart i utgangspunktet når situasjonen oppstår. Det høyrer no til jobben min å vera såpass forutsjåande at ein unngår dette, og dette er ikkje noko som kjem over natta, dessverre. Dette er eit resultat av røynsle og evne til å læra av sine feil.

Eg tenkjer Desperado og eg opplever akkurat det same her. Korleis skulle eg klara å stoppa for møtande trailarar, dersom eg køyrde for fort nedover bakkane. Det skulle eg likt å vita, eller rettare sagt er det like greitt å ikkje vita det.

Forutsetjinga for at den som køyrer NED bakken skal kunna stoppa (eller vika) for dei som køyrer oppover, er at farten er liten nok til det i tråd med veg- og føre-forhold på staden. For meg vert regelen om at den som køyrer nedover skal stoppa, som at regelen handlar om at ein til einkvar tid ikkje skal køyra fortare enn at ein skal kunna stoppa på den strekninga ein har oversikt over. Då er det mindre relevant om vegen går ned, opp eller er flat. Under like forhold bør farten vera lågare når ein køyrer NED bakkar enn elles, når ein legg skyv, tyngd og bremselengde til grunn.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg Forhendværende kusk » Fre Jan 12, 2007 01:19

Da jeg la ut på min første tur var det en gammel svensk sjåfør som kom med et godt råd:

Regn med at alle andre er idioter. Du må tenke for alle andre, du må se for alle andre og du må kjøre på en slik måte at alle idiotene kommer seg fram uten å treffe deg.

Jeg måtte tenke på dette lenge før jeg egentlig forsto hva han mente og har siden alltid prøvd å kjøre på den måten. Har hatt flaks og kjørt skadefritt i alle år. Untatt den ene gangen i Sveits i 1996 som satte stopp for min videre sjåførkarriere.
Torgeir Abrahamsen
Brukerens avatar
Forhendværende kusk
Lærling

Innlegg Stuttjukken » Fre Jan 12, 2007 08:44

Dette minnar meg om kva sjefen på køyreskulen eg var på for klasse 2. Han sa rett ut at han stolar ikkje på NOKON i trafikken, og betraktar alle andre trafikkantar som køyrande (syklande, gåande, osv.), inntil dei har bevist det motsette med å stoppa og verta ståande. Han har eigentleg heilt rett, for kva anna enn det kan me gjera når me skal førehalda oss i trafikken. (Eg stolar ikkje på meg sjølv i trafikken ein gong).
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg Ludvig » Fre Jan 12, 2007 10:13

Desperado skrev:Er for såvidt enig med deg. Men i de siste har det blitt en tendens at de som kommer nedover har så stor fart at de som kommer oppover MÅ stoppe. Og kommer du nedover og ikke klarer å stoppe må du jo selvsagt både blinke og tute og gjøre hva du kan for at møtende skal forstå at du har problemer. :!:

En av årsakene til at det går fortere nå enn før, er nok at vi har fått biler med mere effektive hjelpebremser. Da kan det være fristende å slippe seg utfor, det henger jo igjen likevel :shock:
Vi som startet med å kjøre biler uten retardere vet at vi må ta det med ro, for må du stoppe helt hjelper ikke retarderen som står på fullt noe mere..
Nei alle skulle fått kjøre en gammel Scania eller Volvo me en motorbrems som hadde like mye bremseeffekt som de lufthorna Desperado har bak hytta: nemlig ingen ting, bare masse lyd ;)
Brukerens avatar
Ludvig
Bileier

Innlegg Rubber Duck » Fre Jan 12, 2007 11:02

Forhendværende kusk skrev:Regn med at alle andre er idioter. Du må tenke for alle andre, du må se for alle andre og du må kjøre på en slik måte at alle idiotene kommer seg fram uten å treffe deg.

Jeg må innrømme at jeg har nogenlunde samme "holdning" når jeg kjører, tar intet forgitt i forhold til at "jeg har retten på min side" eller at de andre automatisk skal forstå hva jeg skal gjøre. Defensiv kjøring kalles det vel, og så langt har det gått bra.
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

ForrigeNeste

Gå til Uskrevne regler på veien

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest