faen!!!

I tillegg til skrevne regler, finnes også en del uskrevne lover og regler for oss som ferdes på landeveien, vi deler på dem her. Tråden er forøvrig bare åpen for registrerte medlemmer.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

faen!!!

Innlegg sinnastian » Søn Des 02, 2007 02:10

KAN DET VÆRE SÅ VANSKELIG OG GI TEGNET FOR VEKT??
jeg gjør det, men får jeg noe tebake? folk bare kikker dumt. kunne klikka!!!!!! :twisted:
kjøræ tømmæ me bil og hengæ..

dagboka mi fra skauen..
Brukerens avatar
sinnastian
- Sinnatagg -

Re: faen!!!

Innlegg JANO » Søn Des 02, 2007 02:13

sinnastian skrev:KAN DET VÆRE SÅ VANSKELIG OG GI TEGNET FOR VEKT??
jeg gjør det, men får jeg noe tebake? folk bare kikker dumt. kunne klikka!!!!!! :twisted:

:arrow: Jeg har akkurat den samme opplevelsen av å til , men det er noen som skjønner å da heldig vis :flire: :flire:
JANO

Re: faen!!!

Innlegg Toro » Søn Des 02, 2007 08:40

sinnastian skrev:KAN DET VÆRE SÅ VANSKELIG OG GI TEGNET FOR VEKT??

vært for tung?
Brukerens avatar
Toro
Langtransportsjåfør

Innlegg Cozzie » Søn Des 02, 2007 10:24

Hva er tegnet for vekt?
Brukerens avatar
Cozzie
Lærling

Innlegg FH-bejben » Søn Des 02, 2007 10:28

fortsatt greit å si fra til andre om det er vekt/åpent/kontroll værtfall på kontrollplassene.. selv om alt er på stell, så er det fortsatt helt greit når folk sier fra.. uting å ikke si fra synes jeg! det er forbaskade irriterende å møte 15 stk føre vekta som lyser opp hele skogen, og ikke EN gidder å melda fra..
Every cowgirl’s nightmare, every cowboys dream...

priv: 0047-90419114
Brukerens avatar
FH-bejben
Sjefsbejb

Innlegg FH-bejben » Søn Des 02, 2007 10:33

langefinger og pekefinger som en V.. eller som en jeg møtte, den kunne ikke unngå å forståes: han blinka med lysa, vifta med skiver, samtidig som han "veide" opp og ned med begge henda:) DEN tok til og med jeg:))))) godt veien var rett der vi møttes..

Brukerens avatar
FH-bejben
Sjefsbejb

Innlegg Visdal » Søn Des 02, 2007 10:44

Hehe... Ivrig han, da...? Er vel egentlig samme hva slags tegn du viser, bare du gjør et eller annet... De fleste skjønner at om en du møter blinker med lysa og veiver med armene, så er det noe på veien som du bør være oppmerksom på...
Bilde
CB6227

Katter ville svelge Vissvass........
Brukerens avatar
Visdal
- Bleieskiftarbeider -

Innlegg FH-bejben » Søn Des 02, 2007 10:49

ja, egentlig helt rett.. møter du en som gir et blink, og du ikke helt veit hvem han er, så veit du noe er på gang.. enten er det kontroll, eller så er det stopp av andre typer.. er det vei du er kjent på, så veit du jo ofte om det er noe gulruss på gang, eller om det er fare for at det har vært et uhell, og uansett så blir du mere obs og er klar for en stopp:)

Brukerens avatar
FH-bejben
Sjefsbejb

Innlegg someone » Søn Des 02, 2007 12:43

Hvis jeg ser en lastebil (og personbil) som blinker iherdig med lysa pleier jeg å ta det mere med ro.
De jeg kjenner pleier bare å blinke 1 eller 2 ganger for å hilse, så hvis noen tar helt av er det somregel noe ugler i mosen.

Har også hørt at de melder om dette på kanal 11.
(Er visst flere og flere som har fått inn CB virker det som nå, siden meldingen blir spredd som ild i tørt grass)
someone

Innlegg FH-bejben » Søn Des 02, 2007 12:47

jaggu på tide! jeg har ikke rotet meg til å få min inn, men kommer når jeg får svimet meg til det:)

kjekk ting å ha i bilen det:)

Brukerens avatar
FH-bejben
Sjefsbejb

Innlegg someone » Søn Des 02, 2007 12:58

BTW: Beiben.

Tror det faktisk var du som rappet plassen min på Tollpost for et par mnd. siden. Var en Blå Scania med et FH-Beiben skilt i frontruta.
Jenta (du kanskje) hadde langt lyst hår og hadde på seg en arbeidsbukse(refleksbukse).

Jeg sto og ventet på en plass. Når det plutselig ble ledig kom denne Scania`n og kastet av en tralle og forsvant. ;)

Så da tok jeg frem tobakkspakken igjen..
someone

Innlegg FH-bejben » Søn Des 02, 2007 13:13

nei, så ille.. kan forresten sikkert ikke vært andre enn meg.. for jeg får så kjeft for at jeg alltid går i arbeidsbukse.. hehe, men å rappe plassen, den var ikke pen.. hjelper det å si unnskyld?? men pleier ikke gjøre det jeg.. for får jo beskjed på hvem plass jeg skal sett den i på tollpost.. hmm, kanskje jeg har hatt et svakt øyeblikk.. og er det mnd sia, så husker jeg det sikkert ikke.. men neste gang får du heller komme å si hei.. om jeg er unnskyldt da.. blir litt lei meg når jeg har gjort sånt jeg..

Brukerens avatar
FH-bejben
Sjefsbejb

Innlegg someone » Søn Des 02, 2007 13:24

He he.. Tok det ikke så veldig alvorlig at det gjorde noe. Det ga meg bare et påskudd for å stoppe på Mc Donalds på Vestby på vei hjem til Vestfold.
(Huff. Det ble mange "på"-ord i en setning)

Men det var ikke så galt at det ikke var godt for noe. ;)
someone

Innlegg FH-bejben » Søn Des 02, 2007 13:56

bra det da:) ja, var mye på der.. hehe, fort gjort! godt du tar det på en sånn pen måte:)

Brukerens avatar
FH-bejben
Sjefsbejb

Innlegg Thor Arne » Man Des 03, 2007 16:28

Blei stoppa i vekt kontroll på "nye" vekta før åsland,på vei fra ås tell oslo. og da prøvde jeg og gi de bila jeg møtte tegn så de kunne si fra tell de andre som kom imot,men som vanli så blei jeg bare sett rart på..... ikke rart at ingen hjelper hverandre lenger... blir jo sett på som snåling....
Thor Arne

Neste

Gå til Uskrevne regler på veien

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest