"Trønder Truckers"

Flere har etablert og er medlemmer i lokale sjåførklubber, og her vil kan alle som har startet eller ønsker å starte sjåførklubb mulighet til å presentere sin sjåførklubb. Bare innloggede medlemmer har tilgang til å lese i denne tråden.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg nordlys » Ons Jun 17, 2009 23:35

Møringen, Selfølgelig! alle er velkommen :D
men er det flere som kan denne helga eller??
Bilde
mob: 98287444
Brukerens avatar
nordlys
Langtransportsjåfør

Innlegg Sølvreven » Lør Jun 20, 2009 19:28

Medlemmer i Trønder Truckers
Mange spørr om hvorfor det ikke er noen som helst form for lastebilutstilling eller treff i Norges Viktigste landsdel som er Trøndelag.
Å spørrsmålet er rett, hvorfor har ingen dratt dette i gang.
Svaret mine venner er at Trøndere er litt treige, men når de først reagerer ja da skjer det fort.
Så derfor venner i Trønder Truckers dette må vi nå gjøre noe med.
Eller for å si det på en annen måte, skal vi påta oss den oppgaven i å arr et treff i Trøndelag?
Å det ser ut til at det er stor inntresse for dette selv i denne finanskrisetiden vi er inne i.
Faktisk kun ved hendvendelser til enkelte aktører har mange nå sakt ja til og stille opp.
Tengt sted er Lånkebanen medio mai 2010......
Årsaken til det er at Ricka hall ikke er ledig før den tid. Dette vis vi ønsker oss en svingom i løpet av helgen...
Sølvreven
Bileier

Innlegg karlsol » Ons Jul 08, 2009 22:29

Er det noen møteplan for høsten 2009???
Brukerens avatar
karlsol
Lærling

Innlegg Snedi » Tor Jul 09, 2009 20:14

Nei,det er ikke satt opp noen møteplan for høsten 09,men jeg rekner med det blir et møte i slutten av august en gang. Hvis det kommer noen da :flire:
Var ikke så mange som kom sist,men det tror jeg været hadde skylda for. :D
Alltid et kvarter for sen..
CB 6216
Brukerens avatar
Snedi
Langtransportsjåfør

Innlegg karlsol » Tor Jul 09, 2009 22:13

Er ikke medlem, men kan tenke meg å treffe likesinnede i et treff som dere holder, å kanskje kan jeg inngå medlemskap. :)
Brukerens avatar
karlsol
Lærling

Innlegg jyppe » Lør Aug 01, 2009 18:48

Sølvreven, satt akkurat å tenkte på det selv her. Etter å ha vært på gatebiltreff i Surnadaln, begynte tankene mine å gå litt da. Lånkebanen er fin den, men, jeg tror kanskje Granåsen hadde vært et like mye gunstig sted. Både p.g.a. beliggelsen, overnattingsmuligheter og kommunikasjonsmuligheter. (Ikke alle har bil å sove i, evt. bil til og komme seg til og fra.)

Jeg er enig i det at det med å få med aktører/støttespillere helt sikkert ikke noe problem. F.eks. se i lokalmiljøet. Vi har Scania, Wist Last og Buss, Heimdal Storbilsenter, Trønderlinjen, Thermo King, Vang, Auka, Dekkmann Trucksenter, Lade Dekk, Overaae, Statens Vegvesen, Politi, m.fl. Vi har store transport/logistikkpartere som sikkert ville stille opp (Bring, Schenker) Mindre som vill profilere seg litt (ASKO, SLP, Surnadal Transport, Orkdal Transport, Verdal Transportsentral osv.osv.osv.)

Jeg vill ikke virke negativ til forslaget ditt Sølvreven, men jeg tror (i mine tanker da) at det hadde vært like greit å hatt noe slik i nærheten med gode kommunikasjonsmuligheter for å gjøre det mer folkelig på en måte.

Men som sagt, dette er mine tanker
Don´t follow my tracks, you might get killed

Tlf. jobb 908 56 899, priv 924 82 080
Brukerens avatar
jyppe
Bileier

Innlegg Sheriff » Lør Aug 01, 2009 21:36

Og det er meget fine tanker :)
Jeg leide et område til et arrangement for 4 dager for noen år siden. Dette inkluderte et område på ca 2 fotballbaner, toalett,strøm og komunikasjon. Dette kostet meg drøye 5000,-

Hvis jeg skal brainstorme litt rundt ideen din.

Speditører er meget sjelden innteresert i slike eventer. Men, Scania, volvo, daf, trønderlinjen å slike er nok det. I tilleg så har du utleiere, påbyggere, henger selgere(Carneil) som er innt i slike eventer.

Men, jeg spør dere.. Er det nok folk i Midtnorge til at dette blir en event med pluss i regnskapet? En event som folk kommer til(folk uten tilknytning til næringa)?

Skal ikke ta nuven fra deg.. :)
Assumption is the mother of all fuck-ups!
Brukerens avatar
Sheriff
Veteran

Innlegg Sølvreven » Lør Aug 01, 2009 22:51

Sheriff, Skal svare litt på det du spørr om.

Ja Vegard Kolstad har alt sakt at han stiller opp.
Og at det er nok folk som stiller opp er det heller ingen tvil om.
Målet er ikke noe stort økonomisk overskudd, men det overskuddet som blir bør benyttes til et godt formål, eller settes på en konto for et nytt treff.
Mitt forslag var ikke bare lastebiler men yrkesfolk i transport og de som driver eller har inntresse for biler, det være seg gamle som nye.
Å dermed var Lånkebanen et godt utganspungt for et slikt treff

Stig
Sølvreven
Bileier

Innlegg jvsandem » Lør Aug 01, 2009 22:52

Spørsmålet her er jo om det skal gjøres for å tjene penger, eller om det skal være et nullprosjekt. Et nullprosjekt tror jeg ikke vil være noe problem, men skal det tjenes penger må dere nok regne med et par år før det går noe særlig i pluss. Tror jeg.
Vil du ha en større kopi av ett av mine bilder? Send meg en PM.

Dagboka mi: http://www.berglitruckstop.no/viewtopic.php?t=6592
Brukerens avatar
jvsandem
- utenrikssjåfør -

Innlegg jvsandem » Lør Aug 01, 2009 22:54

Sølvreven, er jeg i Norge så stiller jeg. :D
Vil du ha en større kopi av ett av mine bilder? Send meg en PM.

Dagboka mi: http://www.berglitruckstop.no/viewtopic.php?t=6592
Brukerens avatar
jvsandem
- utenrikssjåfør -

Innlegg Sheriff » Lør Aug 01, 2009 23:24

jvsandem skrev:Spørsmålet her er jo om det skal gjøres for å tjene penger, eller om det skal være et nullprosjekt. Et nullprosjekt tror jeg ikke vil være noe problem, men skal det tjenes penger må dere nok regne med et par år før det går noe særlig i pluss. Tror jeg.

Nullprosjekt er det beste om frivillige skal arrangere det. :)
Brukerens avatar
Sheriff
Veteran

Innlegg Sheriff » Lør Aug 01, 2009 23:26

Sølvreven skrev:Sheriff, Skal svare litt på det du spørr om.

Ja Vegard Kolstad har alt sakt at han stiller opp.
Og at det er nok folk som stiller opp er det heller ingen tvil om.
Målet er ikke noe stort økonomisk overskudd, men det overskuddet som blir bør benyttes til et godt formål, eller settes på en konto for et nytt treff.
Mitt forslag var ikke bare lastebiler men yrkesfolk i transport og de som driver eller har inntresse for biler, det være seg gamle som nye.
Å dermed var Lånkebanen et godt utganspungt for et slikt treff

Stig

Hvem er Vegard Kolstad? Lånkebanen er nokk ikke et godt utgangspunkt for et treff av dette kaliberet, altfor lang unna byen og folk flest.
Hvis jeg forstår deg rett så ønsker du et treff for lastebiler, personbiler og utstillere? Da snakker vi et stort treff.. et meget stort treff...
Brukerens avatar
Sheriff
Veteran

Innlegg Sølvreven » Søn Aug 02, 2009 00:14

Sheriff, Du nevner selv Charnell å så vet du ikke hvem Vegar er??
Jaja stort treff ja mulig det. Så er det sted for treffet. lånkebanen ligger langt unna byen? ja mulig at 7 km er langt unna byen men, du mener sikkert Trondheim.
Nå har ikke Trondheimere tidligere hatt problemet med å reise til Lånkebanen.
Å Granåsen er vel ikke akkurat nære byen det heller.
planen var et Trøndertreff ikke et landsomfattende treff. Men ja det kan fortsatt bli stort med tanke på alle de bila som bare er i Stjørdalsregionen, så kommer Levanger Værdal Steinkjer Namsos osv osv
Så i rettning sør er det også mange. Så det kan bli stort, bare vetreranforeningen er en del medlemmer. og Amcar foreninger har medelt sin inntresse for et slikt treff.
Men det er som sakt ikke avklart noen sted, men vi behøver ikke gape for stort første gang vi dra dette i gang, å vi bør vel heller sette på den positive bryteren å heller jobbe for en mulighet til og dra dette i havn, i stede for og diskutere hvor dette skal være. Først må vi sette ned en kommite som avgjør sted dato og hva som skjer den første gangen, så er det opp til deg og meg om vi kommer eller ikke
Sølvreven
Bileier

Innlegg jyppe » Søn Aug 02, 2009 05:45

Jeg tror nok at det å jobbe mot et felles mål absolutt er det viktigste. Ser for meg et slikt arrangement til å være et null-proskjekt. Grunnen til at Granåsen poppa opp i hodet mitt var pga den messa som var der i fjor, (byggmesse tror jeg det var), der jeg fikk den oppfattelsa av at det var god plass for å ha et slikt arrangement

Brukerens avatar
jyppe
Bileier

Innlegg jyppe » Søn Aug 02, 2009 16:32

Jeg tror kanskje noe sånt kunne ha fått fart på klubben her, samt fått opp interessen slik at vi kunne bli en bedre sammenspleisa gjeng. Å ha et mål å jobbe mot tror jeg ikke er så domt

Brukerens avatar
jyppe
Bileier

ForrigeNeste

Gå til Sjåførklubber

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest