Nytt forum for trafikkskadde og deres pårørende.

Det finnes mange ulike interesseorganisasjoner, foreninger og lag i vårt langstrakte land som har tilknytning til trafikk, trafikksikkerhet, sjåføryrket osv. I denne linken vil disse organisasjonene få egne hovedtråder hvor de kan presentere og gi informasjon om sitt arbeid, og skape et netteverk for alle som er opptatt av og har veien som sitt arbeidssted.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg AnneM » Man Apr 16, 2007 11:22

Takk skal dere ha.
Det "offentlige" stoler jeg ikke på lengre.
Skal man ha noe gjort får man gjøre det selv! :D
AnneM
Sykkelbud

Innlegg Geir Tangstad Holdal » Fre Sep 07, 2007 14:14

Flott tiltak!

Vi er også en familie som har opplevd å havne i mellom flere stoler, og har også kommet i kontakt med Trolle,som forøvrig var på et av våre folkemøter i Kristiansand den 17. juli 2007, på ett årsdagen etter at vi mistet vår lillesøster og svoger og lille niese på 5 år på E39 i Rogaland.

Vi stiftet også en forening på det nevnte møtet, Nei til Frontkollisjoner, som har trafikksikkerhet og midtrekkverk i fokus. Vi skal være en støtteforening for pårørende, samtidig som vi skal i samarbeid med politiere og veimyndighet få dette høyere opp på prioriteringslistene.

Det er i seg selv naturstridig at motorkjøretøy med motsatt kjøreretning får passere hverandre, til dels i stor hastighet og tetthet, tunge trailere og busser, uten et hinder mot å komme over i motgående kjørefelt. Førers oppmerksomhet er ikke nok fordi det er fundamentalt menneskelig at det nå og da gjøres feil. Motorkjøretøyenes gradvise utvikling over lang tid kan være en forklaring, men ingen unnskyldning. Oftes er det personbilene som kommer over i motsatt kjøreretning, med de fatale resultatene dette har. Vi har fått tidligere vogntog sjåfører som medlemmer,som forteller at de har vært nødt til å slutte i yrket pga risikoen for å få en personbil over i feil kjøreretning.

For mer informasjon og for å melde seg inn i foreningen - gå til www.frontkollisjoner.no
Du skal ikke tåle så inderlig vel den trafikkulykken som ENNÅ ikke har rammet deg selv!
Brukerens avatar
Geir Tangstad Holdal
Sykkelbud

Innlegg formann » Fre Sep 07, 2007 19:40

Veldig bra tiltak dere har satt igang hr. Holdal. Det er som du sier, ikke noe annet enn fysisk skille mellom kjøreretningene som kan forhindre møteulykker. Jeg støtter tiltaket og melder meg inn!
mvh "formann" i Korketrekkern Sjåførklubb
CB 6207
Brukerens avatar
formann
Bileier

Innlegg EKKILSØY » Fre Sep 07, 2007 22:41

Flott dette Anne M !!!
Vi trenger slike som deg som gjør en innsats for dem som skulle skulle ha behov for noen å snakke med samt diskutere temaer . Vi vet aldri når det er vi selv som står oppi det med begge bena !!
Brukerens avatar
EKKILSØY
Distribusjonssjåfør

Re: Nytt forum for trafikkskadde og deres pårørende.

Innlegg Volvo F7 » Man Des 15, 2008 18:52

AnneM skrev:http://trafikkskaddesforum.forums1.net/index.htm

Jeg er altså Anne Mette som har startet dette forumet.
Jeg var i en traffikkulykke med semitrailer 16 april 2002 og fikk alvorlige skader på hofte og bekken som jeg fortsatt sliter med.

Det mest sjokkerende med hele opplevelsen er den manglende oppfølgingen jeg fikk fra det offentlige.

En vet ikke hvor en skal begynne en gang.
Jeg visste ikke noe om hva jeg hadde rett på, hvor jeg skulle henvende meg eller hvor jeg i det hele tatt skulle begynne å lete.

Målet mitt med dette forumet er at trafikkskadde og deres pårørende skal ha et sted å finne tips, erfaringer og å få mulighet til å fortelle sin historie.

Jeg er IKKE advokat, sosionom eller lignende, men jeg har lært mye på disse 5 årene og håper å kunne bruke det sammen med andre for å gi noen tips på veien.

Kanskje dette forumet kan hjelpe en eller to?
I såfall er målet mitt nådd.

Legger ut dette med tillatelse fra RubberDuck.

Hei Anne Mette

Kjempe flott av deg og starte dette det setter jeg virkelig pris på og beundrer deg virkelig og Respekterer det fullt ut gjelder dette får Buss.Sjofører og??
Stå på Anne Mette

Mvh..........
Tomas Lysjø :D
Volvo F7
Hjelpemann

Forrige

Gå til Interesseorganisasjoner & T.I.A.

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest