Foreningen Nei til Frontkollisjoner

Det finnes mange ulike interesseorganisasjoner, foreninger og lag i vårt langstrakte land som har tilknytning til trafikk, trafikksikkerhet, sjåføryrket osv. I denne linken vil disse organisasjonene få egne hovedtråder hvor de kan presentere og gi informasjon om sitt arbeid, og skape et netteverk for alle som er opptatt av og har veien som sitt arbeidssted.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Tomas1 » Søn Jul 27, 2008 00:01

Jeg synes det burde vært 2 dobble gulstriper med 1meters mellomrom. Det må også være slike striper som lager lyd når man kjører over dem. Jeg har sett sånne gulestripe opplegg på E6 ved Lillehammer. Da vil man få en større sikkerhetsmargin mellom møtende kjøretøy..

Jeg tror kanskje det hadde vært smart å hatt midtrekkverk i svinger og kurver.. Hadde ihvertfall hjulpet bra om vinter, slik at det hindret biler som hadde mistet kontroll i å krasja med de andre. Større sjans for at det skjer ulykker i svinger om vinteren enn på bein strekke, mener nå jeg :-? Da vil man kanskje fått bort de som tar villmannsforbikjøringer i svinger og kurver..osv
Bilde

MAN, What else?
Tomas1
Veteran

Innlegg formann » Man Jul 13, 2009 11:42

LØRDAG 29 AUGUST

Hold av denne dagen, gjerne med lastebil, og vær klar for å kjøre Porsgrunn - Arendal. Mer info kommer eter hvert.
mvh "formann" i Korketrekkern Sjåførklubb
CB 6207
Brukerens avatar
formann
Bileier

Innlegg formann » Lør Aug 08, 2009 03:58

Såvidt jeg har forstått det på Vidar så blir aksjonen Lørdag 29 August til en viss grad i samarbeid med "Nei til frontkolisjoner".

Vi er allerede MANGE som er klare til å delta, men vi ser gjerne at vi blir MANGE, MANGE fler. Møtes på LAnner kontrollstasjon og kjører i retning Arendal klokka 09:00. Debatten går på TA/Origo, og utviklingen kan også følges på aksjone18 sine nettsider.

http://telemarkher.no/-/bulletin/show/3 ... innen-2015
mvh "formann" i Korketrekkern Sjåførklubb
CB 6207
Brukerens avatar
formann
Bileier

Innlegg Geir Tangstad Holdal » Ons Aug 19, 2009 17:04

Det stemmer at vi i Nei til Frontkollisjoner er med på aksjonen som skjer lørdag den 29. august. Vi har et utmerket samarbeid med Vidar i E18 aksjonen.

Fakkelstafett og vardebrenning starter opp i morgen ii Vadsø 19. august 2009, går gjennom de fleste fylker og ender opp i Oslo den 9.9.9. Vi kjører på Norges farligste stamveier; E6, E39, E18 og rv.3.

Vi inviterer deg til å delta sammen med oss og danne en stor kortesje på vår vei fra Vadsø i nord til Oslo i sør. Alle er velkommen til å delta i kortesjen, vogntog, MC, bobiler, amcar, lastebiler, privatbiler m.m. og vi skal innom de fleste fylkeshovedsteder i løpet av denne turen.

Finn din strekning og se på kjøreplanen på linken
http://www.frontkollisjoner.no/fakkelst ... debrenning

Jeg vil samtidig oppforder alle dere som bruker facebook til å melde der inn i gruppen der - http://bit.ly/znbJ2
Du skal ikke tåle så inderlig vel den trafikkulykken som ENNÅ ikke har rammet deg selv!
Brukerens avatar
Geir Tangstad Holdal
Sykkelbud

Forrige

Gå til Interesseorganisasjoner & T.I.A.

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest