Cowboyklubben

Det finnes mange ulike interesseorganisasjoner, foreninger og lag i vårt langstrakte land som har tilknytning til trafikk, trafikksikkerhet, sjåføryrket osv. I denne linken vil disse organisasjonene få egne hovedtråder hvor de kan presentere og gi informasjon om sitt arbeid, og skape et netteverk for alle som er opptatt av og har veien som sitt arbeidssted.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Melder du deg inn hvis T.I.A kommer på beina igjen?

jupp, må ha sånne kule klistremerker i frontrta...
32
37%
ja
45
52%
nei
10
11%

Antall stemmer : 87

Cowboyklubben

Innlegg kentsor » Lør Jan 12, 2008 19:02

hadde vært morsomt om tia hadde starta opp igjen. evt som en felles sjåførklubb enn ett interesseorgan. hvem jobber med dette i kulissene og hva skal til for at vi får dette til gå igjen. hørte at det la seg ned ganske klart forrige gang de var oppe å løp. ingen innsats fra frivelige, ingen oppmøte på årsmøte etc.
-- Turnin wheels and shiftin gears --
Brukerens avatar
kentsor
- Shrek -

Innlegg Stuttjukken » Lør Jan 12, 2008 19:28

Dei diskuterar det på http://www.nettby.no om dagane. T.I.A. sitt gamle styre skal ha møte i mars ein gong, for å ta stilling til kva som skal skje, om eg ikkje har misforstått. Engasjerer brukarane på Bergli seg i dette framover, formidlar nok Forhendværende kusk dette vidare til folk i det gamle T.I.A.-styret.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg formann » Lør Jan 12, 2008 19:31

Ja jeg melder meg inn med en gang. Og vil oppfordre alle til å stikke inn på nettby og melde sin interesse slik at det kanskje kan bli en realitet!
mvh "formann" i Korketrekkern Sjåførklubb
CB 6207
Brukerens avatar
formann
Bileier

Innlegg Stuttjukken » Lør Jan 12, 2008 19:47

Det er faktisk viktig å engasjera seg på BÅDE BERGLI OG NETTBY i denne saka.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg Hawkie » Søn Jan 13, 2008 16:05

Ok, nå spør jeg kanskje dumt her, men jeg husker at siste initiativ for å gjenopplive T.I.A i Norge strandet fordi det ikke var inngått noen avtale med internasjonale T.I.A som sitter med alle rettigheter på navn og symboler/logo bruk og disse ville ha rimelig godt betalt pr medlem for å godkjenne nytt norsk forbund. Er dialogen med internasjonale T.I.A åpnet og rettigheter/kontingent avklart med disse?

Siste jeg fikk med meg av mitt eget gamle US medlemskap var at T.I.A var beinharde på varemerket fordi nesten 90% av inntektene kom fra salg av artikler og gjenstander med logo fremfor medlemskontingent/aktiviteter. Det var noe av dette som også drepte de lokale forbundene rundt i europa, og såvidt jeg kan erindre er det vel ennå bare Italia, Sveits, og Tyskland som ennå har beholdt T.I.A lokallags statusen.

Kort sagt kan man si at siden det var private krefter i T.I.A som satt på rettighetene så ble det mer en novelty forretning enn en truckers forening, så dersom rettighetene er avklart/kjøpt kan det være moro, men det kan virke på meg som om det punktet er oversett helt her, for det er heller ikke bare å starte opp et T.I.A chapter uten rettigheter osv.
----------------------------------------------------
Pensjonert, kjører nå skrivebord og laptop
Brukerens avatar
Hawkie
Distribusjonssjåfør

Innlegg OlavEmil » Søn Jan 13, 2008 16:15

Kanskje vi heller burde satse på eit T.N.A. (Trucker's National Assosiation), evt. N.T.A. (Norwegian Trucker's Assosiation). For det viktigaste er vel det foreininga står for, og ikkje det faktum at det er nettopp T.I.A. vi snakkar om? Eller..?
OlavEmil
Bileier

Innlegg Stuttjukken » Søn Jan 13, 2008 17:03

Hawkie spør ikkje dumt i det heile teke. Dei som sit på nøklane frå det "gamle" T.I.A. er nok ansvarleg for å få avklaring i desse tinga. Det vert dei nok nøydde til. Er det full skjering på dette med rettigheitene til T.I.A. her til lands, får det utviklast eit nytt konsept med eit anna namn. Ein sjåførorganisasjon i Norge trengs uansett.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg formann » Søn Jan 13, 2008 17:09

Det er som Oav Emil sier, ikke så nøye hva denne eventuele foreningen eller klubben får som navn, det viktigste er innholdet!
mvh "formann" i Korketrekkern Sjåførklubb
CB 6207
Brukerens avatar
formann
Bileier

Innlegg kentsor » Søn Jan 13, 2008 21:51

synd visst det er noen som sitter med rettighetene til tia skal stoppe opp en gjennoppliving. hadde jo vært litt stas og nostalgi å fått opp tia igjen. hvem gruppe på nettby er det som styrer med detta da?
Brukerens avatar
kentsor
- Shrek -

Innlegg Hawkie » Søn Jan 13, 2008 21:59

Kom til å tenke på dette i forbindelse med at noen forsøkte å dra i gang T.I.A Norge igjen i 2001/2002 og de fikk etter mye om og men en helsikes regning fra at firma som satt på rettighetene til T.I.A produkter, og merchandise. Viste seg den gangen at alt stort sett hadde kokt vekk i en novelty shop bortsett fra de få lagene som holdt det i gang ennå til tross for massive "avgifter" som ble pålagt dem.

Det er nok veldig rett som de sier her at det viktigste er ikke hva det heter men hva det står for. Så et Truckers Of Norway (ToN) hadde vært genialt, eller noe lignende. Kom bare på den der for Ton = Tonn = Tonnasje, hehe
Pensjonert, kjører nå skrivebord og laptop
Brukerens avatar
Hawkie
Distribusjonssjåfør

Innlegg Desperado » Søn Jan 13, 2008 21:59

Kanskje E.T.A. kunne vært navnet på forreningen/klubben. European Truckers Assosiation. Må tenke stort og fremtidig... I USA har de noe som heter A.T.A.
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg Stuttjukken » Søn Jan 13, 2008 22:05

Er Kentsor på Nettby, kan han gå innpå profilsida mi (Driver66), og inn på grupper. Då finn han gruppa "T.I.A., Truckers International Association". Det er ei raud gruppe, så han må melda seg på og venta på gruppevaktene. Då finn Kentsor dette, tenkjer eg.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Innlegg kentsor » Man Jan 14, 2008 20:00

i'm allready there...
Brukerens avatar
kentsor
- Shrek -

Innlegg speed45 » Lør Jan 19, 2008 00:41

Kom til å tenke på dette i forbindelse med at noen forsøkte å dra i gang T.I.A Norge igjen i 2001/2002 og de fikk etter mye om og men en helsikes regning fra at firma som satt på rettighetene til T.I.A produkter, og merchandise. Viste seg den gangen at alt stort sett hadde kokt vekk i en novelty shop bortsett fra de få lagene som holdt det i gang ennå til tross for massive "avgifter" som ble pålagt dem.

- tror ikke dette er noe stort problem .. vi bare avventer situasjonen også får dere i sjaførforeningene rundt om i landet jobbe med de ideer og intensjoner dere har, :D

personlig har jeg en stor og god magefølelse til at T.I.A vil gjenoppstå , nettopp fordi dette er noe som trengs - ikke bare her i Norge -men også internasjonalt ... ;)
Brukerens avatar
speed45
Lærling

Innlegg Stuttjukken » Lør Jan 19, 2008 21:31

Bergen Sjåførklubb hadde møte i går. Då vart T.I.A. nemnt blant sakene. Dette med rettigheitene vart nemnt, for det var tydeleg at fleire av sjåførane var klar over at det var noko med det. Dessutan var det tydeleg at sjåførane her vest har ynskje om at T.I.A. kjem attende slik det var og lever vidare med samhaldet mellom sjåførane i fokus. Det kom óg fram at informasjonen frå T.I.A. under sist marknadsførings-forsøk for nokre år sidan ikkje hadde nådd fram til mange av sjåførane vestpå. Då er det ikkje rart at oppslutningen var så dårleg som den var.

Uansett, no er diskusjonen i gong mellom sjåførane om T.I.A. Då kan ein vona at det går betre denne gongen. Eg trur sjåførane treng T.I.A. Jo meir sjåførane får engasjera seg i T.I.A., både personleg og gjennom sjåførklubbar og tiltaksgrupper, vil det gå betre denne gongen.
Stuttjukken
- på norske vegar -

Neste

Gå til Interesseorganisasjoner & T.I.A.

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest