Vis hensyn aksjonen i advent.

Det finnes mange ulike interesseorganisasjoner, foreninger og lag i vårt langstrakte land som har tilknytning til trafikk, trafikksikkerhet, sjåføryrket osv. I denne linken vil disse organisasjonene få egne hovedtråder hvor de kan presentere og gi informasjon om sitt arbeid, og skape et netteverk for alle som er opptatt av og har veien som sitt arbeidssted.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Vis hensyn aksjonen i advent.

Innlegg speed45 » Tir Des 02, 2008 21:49

første oppstart var søndag den 30 november kl 15:00-21:00 og vil fortsette alle 4 søndagene i advent til samme tid.

Møter du opp og støtter denne aksjonen??

Vi blir blant annet å finne på: Statoilstasjonen på Berger i Romerike/Akershus, Statoil på Klett i Trondheim, Statoil Storebaug i Østfold, Statoil Telemarksporten på Eidanger i Porsgrunn. For Vestlandet har vi foreløpig aksjon søndag 14 desember. Sted er Håbakken Gatekjøkken ved Lærdalstunnelen (E 16) i Lærdal.

Aksjonens formål med Vis Hensyn Aksjon er å fokusere på trafikksikkerhet som:

1 At syklende og gående gjør seg synlige for yrkessjåfører og vanlige billister med refleks. Samt at syklister bør ha kattøye og lys på syklene for å gjøre seg mer synlige. At både syklister og gående bruker gang- og sykkelsti der det finnes.

2 At yrkessjåfører og bilister gjør seg tydelige og synlige i trafikken med signallys og plassering i kryss osv. Her foretar vi vask av bilruter og lykter på stedet dersom det er behov for dette.

3 At stat/kommune blir flinkere til å merke veier med skilt, lys, refleks og malt oppmerking osv.

Dersom disse punktene blir fulgt av alle ansvarlige som ferdes på vei/gang- og sykkelsti, og fra de som har ansvar for vei blir gjort gjeldende, mener T.I.A at mange liv kan bli spart. Vi er inne i en mørketid som vil vare i flere mnd og forhåpentligvis KAN dødsstatistikken gå betraktelig ned for siste del av året 2008 og hele 2009.

Det er dette TIA nå vil slå et slag for.

Bilde

Aksjonsgeneral May Torill og nestformann Tom i fra Statoil på Berger.

Litt kalde fingre etter hvert , og derav meget dårlig fotokvalitet - men her diskuteres det T.I.A. og nye kontakter og ideer skapes .
Statoil på Berger er et treffpungt for mange sjafører , Et av de få stedene det virkelig er forsøkt gjort noe for sjaførene og som de og har et flott sjaførrom med både dusj og toalett og ikke minst et skikkelig fint juge og skryte rom som minnet om meget god atmosfære .er det jo litt "stort" allikevel.
-
-Plass til ca 20 trailere/vogntog er litt lite - men når man tenker på at selve trailerparkeringen er privat eid så
- Et pluss i margen til Steinar som driver stasjonen og har virkelig gjort noe for Statoil Truckers Klub , -Sjaførene kunne og fortelle at tilsvarende og var både på Vestby , og på Statoil på Åndalsnes .

Positivt - men allikevel for lite i landssammenheng.
- for med tanke på dette at dette er nær et stort industriområde og kort veg til Oslo så er dette allt for lite - her bør staten sponse inn med noen av sine 300 millioner de har lovet til rasteplass sammenheng!

Meldinger i fra de andre aksjons stedene og har vert meget positiv , og
Vi trår til igjen neste søndag på disse stedene :
Statoil på Berger -Romerike/Akershus,
Statoil på Klett i Trondheim,
Statoil Storebaug i Østfold,
Statoil Telemarksporten på Eidanger i Porsgrunn.

For Vestlandet har vi foreløpig første aksjon søndag 14 desember. Sted er Håbakken Gatekjøkken ved Lærdalstunnelen (E 16) i Lærdal.

Her går praten livlig og varmt om T.I.A. ute i kulda
Bilde [/img]

Legger ved et dokument fra www.tryggtrafikk.no med tall på antall omkomne på veien i oktober 2008. Gjør oppmerksom på at dette er totaltall for antall drepte, ikke tall som henviser til det vi skal satse på- refleksbruk og synlighet. ”227 personer har mistet livet i trafikken i løpet av de ti første månedene i 2008. I samme perioden 2007 omkom 195 personer i veitrafikkulykker. Publisert: 03.11.08 - Sist endret 03.11.08. Trygg Trafikk melder at det foreløpige tallet for trafikkdrepte i oktober 2008 er 23. I samme måned i 2007 var det foreløpige tallet 26. I gjennomsnitt de foregående fem år er 21 personer omkommet i veitrafikkulykker i oktober måned. I løpet av årets ti første måneder har 227 personer omkommet i veitrafikken. I samme periode 2007 mistet 195 personer livet på norske veier.

Tallene i oktober fordeler seg med 13 bilførere, fire bilpassasjer, en motorsyklist og fem fotgjengere. Av til sammen 17 drepte bilførere og -passasjerer omkom fire i kollisjon med annet motorkjøretøy og 13 i utforkjøring. Av de 23 som omkom i trafikken i oktober var 17 menn og seks kvinner.”

T.I.A håper at vi med denne Vis Hensyn Aksjonen vil gjøre det mer trafikksikkert for alle parter.

Viser til bl.a saken om yrkessjåføren Ola Sandøy som det har vært skrevet om i den siste tiden.

Slike saker må vi jobbe for at vi slipper å se i fremtiden.

Håper flere stikker bortom oss å skriver under på underskriftskampanjen vi har startet - om ikke annet for en hyggelig prat.
Brukerens avatar
speed45
Lærling

Innlegg maien » Søn Des 14, 2008 13:46

Da er vi igang med vår 3 aksjonsdag av Vis Hensyn Aksjonen.

Vi har 5 aksjonsteam ute i dag.

Du finner temaet til mr.crowley på Statoil på Storebaug i Østfold.

Du finner temaet til formann på Statoil ved Telemarksporten på Eidanger/Telemark.

Du finner temaet til akv på Statoil på Klepp i Trondheim.

Du finner temaet til maien på Statoil på Berger i Romerike/Akershus

Du finner temaet til driver66 på Håbakken i Lærdal/Vestlandet

Ønsker alle aksjonsteam lykke til og ønsker alle velkommen innom oss i dag mellom kl 15:00-21:00
Brukerens avatar
maien
Sykkelbud

Innlegg maien » Søn Des 21, 2008 12:02

Søndag 21 desember 2008

Det er 4 søndag i advent, og T.I.A`s "Vis Hensyn Aksjon" gjør klar for siste aksjonsdag for året 2008

Vi ønsker T.I.A medlemmer med dems familie velkommen til en hyggelig avslutning på aksjonstedene:

Statoil på Berger i Romerike v/maien (May Torill)

Statoil på Klepp i Trondheim v/akv (Anna)

Statoil på Storebaug i Østfold v/mr.crowley (Simon)

Statoil ved Telemarksporten, Telemark v/formann (Alf Johan)

På Berger stiller T.I.A medlem Trond Sørlien ved 12:00-tiden med sin semitrailer som er innredet som en liten leilighet. Her blir det servert gløgg, kaffe og nystekte vafler. Vi avrunder aksjonen med hyggelig samvær for T.I.A medlemmer og dems familier samt andre yrkessjåfører som måtte ønske å stikke innom.

Ha en fortreffelig advent.

En siste påminnelse: Vis Hensyn. Bruk refleks! Har rene lykter og vindussruter. Vi har ingen å miste!

Hilsen aksjonsleder May Torill Svelgen
Brukerens avatar
maien
Sykkelbud

Innlegg Mr.Crowley » Søn Des 21, 2008 23:09

Jaaja, da var site dag av aksjonen over. grunnet drlig trafikk i ØStfold, ble det avlyst og ente med at lille_meg og jeg dro til Berger og hadde en flott kveld der. Vil take alle for en flott innsats og ønske alle en god jul og et godt nytt år.

til sist litt bilder fra BErger :

Maien, som får lurt med forumets egen Lermo inn i TIA. jaggu på tide
Bilde
Kveldens mininisse og nyvervet medlem i TIA, Lille_meg
Bilde
Kveldens tilholdsted
Bilde
Bilde
Bilde
Lettere sjokkert minivaffelspiser
Bilde
Brukerens avatar
Mr.Crowley
Bileier

Innlegg terje » Søn Des 21, 2008 23:11

Søt liten mini nisse du har der Simon. :D
Terje AKA Trønder'n
Cobra 104
I`d rather push my Chevrolet than drive a Ford.
Tlf: (+47) 41216891
Brukerens avatar
terje
Bileier

Innlegg Mr.Crowley » Søn Des 21, 2008 23:26

ja skulle tro du mener det ja. hehehe.
Brukerens avatar
Mr.Crowley
Bileier

Innlegg Lille_ meg » Søn Des 21, 2008 23:28

Mr.Crowley, Nå er det betalt 350 kr også!
Det finnes noe godt i alle!
Gjort er gjort, og spist er spist.

CB: 6375
Brukerens avatar
Lille_ meg
Langtransportsjåfør

Innlegg terje » Søn Des 21, 2008 23:29

Lille_ meg skrev:Mr.Crowley, Nå er det betalt 350 kr også!

Å kommer 150 til når hun har fått seg ett nummer.
Terje AKA Trønder'n
Cobra 104
Brukerens avatar
terje
Bileier

Innlegg Mr.Crowley » Søn Des 21, 2008 23:32

den hørtes ikke bra ut. men håper du mener et cb-nummer og 350 nye kr til ditt medlemskap
Brukerens avatar
Mr.Crowley
Bileier

Innlegg Lille_ meg » Søn Des 21, 2008 23:33

Mr.Crowley, familie medlem vet du!

Brukerens avatar
Lille_ meg
Langtransportsjåfør

Innlegg Mr.Crowley » Søn Des 21, 2008 23:35

hehehe, ha dere har det faen meg godt:D
Brukerens avatar
Mr.Crowley
Bileier

Innlegg Lille_ meg » Søn Des 21, 2008 23:36

Mr.Crowley, JA synns det selv i allefall!

Brukerens avatar
Lille_ meg
Langtransportsjåfør

Innlegg terje » Søn Des 21, 2008 23:38

Mr.Crowley skrev:hehehe, ha dere har det faen meg godt:D

Jepp, vi har det godt vi.
Terje AKA Trønder'n
Cobra 104
Brukerens avatar
terje
Bileier

Innlegg speed45 » Man Des 22, 2008 07:04

Var hyggelig å hilse på dere å at dere tok turen opp til Berger . :D

Har vel ikke vert den største brukern av Bergli`s denna karen selv om jeg ble medlem her en gang i 2005 - men at et slikt forum også har ført til at to mennesker har funnet hverandre er musikk for mine ører ..
-fant jo også min Maien her ute på nettet .. å dere ser jo hva dette har ført til ;)

Velkommen inn i TIA også Lille_meg og terje ... dette er jo noe vi må følge opp :godjul:

Nå skal vi sette oss ned å slappe litt av de nermeste dagene å ta en oppsummering av aksjonen vår så langt - feire litt jul også gå over til det nye året med nye ideer som vi skal jobbe med utover året!
Brukerens avatar
speed45
Lærling

Innlegg terje » Man Des 22, 2008 17:59

speed45, Takk for det, nettet kan brukes til mye rart det, :D :D
:godjul: til dere også.
Terje AKA Trønder'n
Cobra 104
Brukerens avatar
terje
Bileier

Neste

Gå til Interesseorganisasjoner & T.I.A.

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest