Volvo F88/89 og G88/89

Her postes F88/89, G88/89, F-serie, FL/FE, FM 1&2, FH 1&2, N/NL/NH/VN/VT

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Volvo F88/89 og G88/89

Innlegg Rubber Duck » Lør Des 31, 2005 01:03

Siden vi hyller Scania sin eldre serie, synes jeg også det er på sin plass å hylle Volvos tidligere gromvogner. Husker enda hvordan det var å sitte på når far min kjørte F89 bil og henger, ikke minst da jeg for et drøyt år siden så en totalrenovert G89 i Trondheim. Jeg slapp alt jeg hadde i hendene, løp over gaten på rødt lys og peste meg avgårde for å få vidundret i nærmere øyesyn. Kan love det var verd det! :D

Legger ut noen av de bildene jeg har sanket fra nettet, mye flotte biler her.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
En "Personal Edition" av en G89, en av de tøffeste utgavene jeg har sett!
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg sørvest » Lør Des 31, 2005 08:47

Joda,tøffe biler dette også.Foresten synes Trailer Magazine att de var BEDRE og MERE retningstabile enn FH!!!Dette i en test de kjørte med en restaurert 88 mot ny FH.
Men,her er det ikke kjøreopplevelsen som er i fokus,pøs på med bilder.
finnes det noe annet enn skjeve paller å snakke om?
sørvest
Hjelpemann

Innlegg Rubber Duck » Lør Des 31, 2005 13:29

sørvest skrev:Men,her er det ikke kjøreopplevelsen som er i fokus,pøs på med bilder.

Kjøreopplevelse kan være så mangt, synes det er en opplevelse i seg selv å dobbeltclutche og høre at det raper litt i girkassen mens man gir gassen et mellomtramp :D Ikke noe å tjene penger med i dag, men opplevelsen...

Sist jeg sjekket, hadde jeg over 2300 lastebilbilder på maskinen :oops: , så det kommer nok fler her på forumet også...
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Gjest » Lør Des 31, 2005 16:48

Hehe, morro å se igjen de gamle gode. Har kjørt noen hundre tusen Km. med F 89. Polen, tsjekko, DDR, grekenland, spania.........Litt av ei vogn den gangen, med vakumdrevne vindusviskere, splitt på midtkonsollen.....Herlig
Gjest

Innlegg Rubber Duck » Lør Des 31, 2005 17:57

Hei gjest!
Moro at du liker bildene, du må gjerne legge inn noen selv også om du har. Og fortell mer hvordan det var å kjøre disse doningene, gjerne mer om hvor du kjørte og hvem du kjørte for. Alltid moro å høre slike lastebilhistorier fra "svunnen tid" ved du :)

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Tahoe » Lør Des 31, 2005 18:19

Hvis jeg noen gang skulle ha kjøpt meg en volvo skulle det vært en F88, eller F/G 89. De bila synes jeg er tøffe !!

Mange fine bilder på http://www.mellislastbilar.se

Bilde
Dette bilde er henta derfra...
Brukerens avatar
Tahoe
TV-kjendis

F89

Innlegg Jan C » Lør Des 31, 2005 19:40

Hadde glemt å logge inn før jeg skrev innlegget, derfor ble jeg registrert som gjest. Skal skjerpe meg ...skal også prøve å skrive litt mer utdypende etterhvert......Forøvrig, Godt nytt år til alle på forumet.
Brukerens avatar
Jan C
Hjelpemann

Innlegg Rubber Duck » Lør Apr 22, 2006 22:59

Wohooo! Denne har jeg hørt om, men ikke sett enda. I kveld fant jeg den, og til alt hell var eieren der også. Pratet litt med ham om bilen, og sa jeg var interessert i å kjøpe den om han skulle selge. Og det var ikke umulig, så jeg skal kontakte han litt senere. Dette kan bli et meget pent oppussingsobjekt, ser for meg Stie´s lakkering på denne :D

Bilde

Bilde

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Tahoe » Lør Apr 22, 2006 23:02

SE DER JA ! :D så da ikke så ille ut med rust heller !!! Håper du får kjøpt den! og i så fall gleder jeg meg til og se den ferdig ;)
Samma åssen lastebil det er, så lenge den er svensk og har V8'er !! ;)
Brukerens avatar
Tahoe
TV-kjendis

Innlegg Landre jr. » Lør Apr 22, 2006 23:05

Har du planer for å få forlenget rammen slik at det blir et forvogn chassi eller skal du ha den som trekkvogn? Hadde forresten Stie's noen trekkere på denne tiden?

Lykke til i allefall! :D
The show must go on..
Brukerens avatar
Landre jr.
Lensmann

Innlegg Rubber Duck » Lør Apr 22, 2006 23:13

Bilen så veldig bra ut den! Planen er vel å ha den som trekker, selv om Stie´s ikke hadde så mange slike trekkere. Mener å ha sett bilde av en iallefall, eller tar jeg feil, Landre?!

Hvis ikke, jeg skal alltids klare å komme opp med en pen fargekombinasjon/striper og lakkere Bergli Trucking på siden av den, samt et lysskilt på taket med samme logo, selvfølgelig 8-)

Men, først må eieren bestemme seg for å selge, og jeg må få høre en ev. pris. Enn så lenge får jeg bare fortsette å drømme, det er iallefall gratis :)

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Landre jr. » Lør Apr 22, 2006 23:26

Rubber Duck skrev:Bilen så veldig bra ut den! Planen er vel å ha den som trekker, selv om Stie´s ikke hadde så mange slike trekkere. Mener å ha sett bilde av en iallefall, eller tar jeg feil, Landre?!

Hvis ikke, jeg skal alltids klare å komme opp med en pen fargekombinasjon/striper og lakkere Bergli Trucking på siden av den, samt et lysskilt på taket med samme logo, selvfølgelig 8-)

Men, først må eieren bestemme seg for å selge, og jeg må få høre en ev. pris. Enn så lenge får jeg bare fortsette å drømme, det er iallefall gratis :)

Det er jeg veldig usikkert på, men det var jo lenge før min tid, så at de kan ha hatt et par stykker ser jeg ikke bort fra da. Men det var jo ikke akkurat veldig vanlig med semi på den tiden, det var vel veldig ubehagelig å kjøre vil jeg tro da.

Og som du sier drømmer er lov, det koster ingenting verken kalorier eller penger. ;)
The show must go on..
Brukerens avatar
Landre jr.
Lensmann

Innlegg Rubber Duck » Lør Apr 22, 2006 23:46

Jeg er ikke sikker jeg heller, skal høre med far min senere. Det eneste bildet jeg har, er dette av en F89, hentet fra Marco/ Truckpictures.nl
Bilde

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Trønderjet » Søn Apr 23, 2006 21:21

Akkurat en slik bil sto her jeg bor nå (Vikhammer), inntil nylig. Tenkte faktisk å ta bilde av den, men da var den faktisk borte. Kunne det ha vært denne?

Stemmer det at de bildene er tatt på Heggstadmyra? Synes jeg drar kjensel på området der.

Rubber Duck skrev:
Bilde

Brukerens avatar
Trønderjet
Bileier

Innlegg Rubber Duck » Søn Apr 23, 2006 22:03

Yepp, det er på Heggstadmyra, Trønderjet. Møtte faktisk en 88 eller 89 i dag i Trondheim, med kort hytte og høykarmet platting på, veldig fin bil.

Ellers vet jeg at "Brutus" har en rød G89 forvogn med platting på, mener han bor på samme side av byen som du nevner, Trønderjet, kan være den du har sett. I såfall, ta bilder av den om du ser den, det er fin bil det! :D

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Neste

Gå til Volvo

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest