TRANSPORTmessa 2013- Diskiskusjon for messa med/uten bilder

Skal du på truckshow, demodager eller andre arrangement som omhandler transport? Fortell oss andre om tid og sted, eller rapporter til oss etterpå!

Moderatorer: DeLutte, MOOY, topline164, Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem

TRANSPORTmessa 2013- Diskiskusjon for messa med/uten bilder

Innlegg Rubber Duck » Lør Jul 27, 2013 12:45

Tradisjonen og suksessen tro - det blir messe på Gardermoen i år også, 5. - 7. september.

Denne tråden brukes til å diskutere messa, du kan også poste bilder hvis du vil, men det er laget en egen bildetråd her

Informasjon om messa:
Som vanlig masse spennende å se, flere av lastebilleverandørene vil stille med nyheter og siste versjon av bilene dine, i tillegg til leverandører av tilsvarende sort. Det blir også forbedringer på matsiden, Hellbillies spiller på lørdag og det er som vanlig trailercamp i grustaket med shuttelbuss til selve messeområdet.

Nytt av året er Truckers Night på fredagskvelden, etter at convoyen har ankommet grustaket, det blir nok en knallbra kveld og helg :D

Les mer på Tungt.no sine sider hvor messegeneral Bjørn har skrevet om messa.

Her er et lite videoklipp fra grustaket fredagskvelden i fjor - det blir neppe noe dårligere i år :D

Det blir ikke noen stand for Bergli Truckstop på messa, vi hadde det heller ikke i fjor, men jeg vil være der og rusle rundt før å møte kjente, fotografere/filme og lage noen reportasjer både her på forumet og på facebook. Naturlig samlingspunkt vil nok bli i grustaket på kveldstid om ikke annet, så får vi se om vi avtaler noe på dagtid - alt er mulig.

Regner med jeg ikke er alene om å glede meg til disse dagene?
Sist endret av Rubber Duck den Tor Sep 05, 2013 20:52, endret 3 ganger.
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Andreaskj-94 » Lør Jul 27, 2013 12:59

Høres veldig bra ut. Da er det bare å dra med seg speilrefleksen og stativ, et godt smil og fint vær. Gleder meg ! :D

Samtidig blir det første gangen jeg ser på grustaket, så dette blir spennende !
Brukerens avatar
Andreaskj-94
Langtransportsjåfør

Innlegg Rubber Duck » Tor Sep 05, 2013 20:55

Jeg har nå laget egen bildetråd for TRANSPORTmessa 2013, det ligger link til den i det første innlegget i denne tråden.

Været er det iallefall ikke noe å si på de to siste dagene :D

Bilde
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Rubber Duck » Lør Sep 07, 2013 10:55

Jeg tenkte å presentere noen kjente fra forumet som jeg treffer på messa, har planlagt noen intervjuer gjennom denne dagen, her er dagens første med gutta bak trailerfoto.no

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Desperado » Lør Sep 07, 2013 10:58

...
Sist endret av Desperado den Lør Sep 07, 2013 11:18, endret 1 gang
Last som ikke skal til utlandet er noe dritt...
Dagboken min: viewtopic.php?t=1410
Brukerens avatar
Desperado
Bileier

Innlegg Rubber Duck » Lør Sep 07, 2013 11:04

Tre blide og engasjerte fotografer har ordnet med sin egen stand på TRANSPORTmessa, og de fleste av oss på Bergli Truckstop kjenner godt til disse gutta.

Simen Bråthen fra Langhus, Jarand Rinde fra Lærdal og Martin Nilsen fra Bergen har bidratt med sine bilder på forumet gjennom flere år, og det var som en følge av innstrammingene på Bergli som førte til at de opprettet sin egen side. Alle var interesserte i lastebiler, transport og fotografering, men da Juniorhjørnet på forumet ble stengt, måtte de tenke annerledes.

Simen forteller at de har prøvd flere løsninger for å ha et sted de kan poste bildene sine, og i november 2011 fikk de på plass hjemmesiden trailerfoto.no Siden de bor på ulike steder i Sør-Norge, har de også flere ulike steder å fotografere fra, og kan dekke mange ulike firmaer. Jaran som bor i Lærdal er godt kjent for hvordan han bruker den vakre naturen han har tilgjengelig som en viktig del av de flotte bildene han tar, og nå som mopedlappen er på plass, har han også større mulighet til å reise mer rundt i området for å fotografere.

Bilde
Gutta har mye arbeid foran seg med tanke på alle bildene de har tatt under messa, i tillegg til at de også har godt med besøk som kommer innom.

På standen har de godt oppmøte, og best som jeg sitter å intervjuer de, kommer en mann innom og spør om de kan bistå med å fotografere på deres stand, de trenger noen med godt fotoutstyr og som kan å bruke det – og da har han kommet til rett sted. Jaran griper villig kameraet og forsvinner ut, mens jeg og Simen blir sittende å prate videre. Han er for tiden inne til førstegangstjeneste og jobber som sjåfør i Nord-Norge, noe han trives godt med. Han har fått mulighet til å kjøre opp til klasse C og fått med seg det meste av ADR-sertifikatene, dog gleder han seg også til han dimmer til jul og kan starte på sjåføryrket for alvor. Simen forteller for øvrig at han skrev en seks sider søknad om permisjon fra Forsvaret for å kunne delta på TRANSPORTmessa, noe de stilte seg positiv til siden han også fremmer transportavdelingen i Forsvaret. Alle tre har planer om å jobbe i transportbransjen, og Martin er allerede i gang hos Royal Transport i Bergen hvor han bl. a kjører følgebil.

Hjemmesiden deres har veldig god oppslutning og er i stadig økning når det gjelder besøkende, i skrivende stund er det over 4000 ”likes” og personer som følger de på facebook, og trafikken på hjemmesiden har passert 76000 unike brukere i år. Konseptet fungerer og de har ingen planer om å endre noe på dette, men unntak av noen endringer på hjemmesiden. Så langt har også to bedrifter verdsatt arbeidet deres, Terje Tandberg transport på Geithus sponser hjemmesiden deres, og Folietec i Lærdal sponser t-skjorter og klistremerker med reklame for hjemmesiden.

Og er på utkikk etter noen til å fotografere lastebilen din eller firmaet ditt, så stiller disse tre gutta opp så lenge de har tid og kapasitet til det, kontaktinformasjon finner du på hjemmesiden deres trailerfoto.no

Bilde
Gutta i trailerfoto.no; Jaran Rinde, Martin Nilsen og Simen Bråthen

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Innlegg Rubber Duck » Søn Sep 08, 2013 16:58

Da er min filmversjon av convoyen opplastet og kan ses her!

Noen bilder kommer plutselig, senere.

Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator

Gå til Arrangement

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest