ASKO

Her finner dere oversikt over og bilder av ulike firma og transportører.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164, Pojken

Innlegg T » Lør Jun 09, 2007 12:25

Ditta e den første ASKO bilen ej he sett so ser bra ut!! Noken som he forstått det ja...
Brukerens avatar
T
Lærling

Innlegg Robert » Lør Jun 09, 2007 13:54

Det er mange ASKO biler som ser bra ut.
De som går her på østlandet ser veldig bra ut,
med spoilersett og det hele. De koster på bilene litt og det er jo bra.
ASPELUND

Bilde
Brukerens avatar
Robert
Langtransportsjåfør

Innlegg formann » Lør Jun 09, 2007 15:26

Og den jeg hadde brukte jeg masse tid og krefter og penger på, men måtte fjerne Scania Vabis logoen på spoileren, for det var Scania reklame, som Scania isåfall måtte betale for, og det var ikke ASKO standard (alle bilen skulle være like..). Men syns de nye hvite ser mye bedre ut enn de gamle gule og brune iallefall
mvh "formann" i Korketrekkern Sjåførklubb
CB 6207
Brukerens avatar
formann
Bileier

Innlegg Sele'n » Man Jun 11, 2007 21:25

formann skrev:Tror de tegna en ganske stor avtale med Scania for noen år siden ja, men det er da gode biler, P serien, Det jeg kunne tenkt meg var litt kraftigere motor i den jeg hadde (340), siden jeg ofte hadde henger oppi Telemark,

Jeg kjørte for Asko Rogaland i fjor sommer, og hadde da bl.a. en P114L-380 og en nyere P380, i tillegg til noen svette gamle Volvoer og MANer. 380 Scaniahester var iallfall nok til en singel bil med storhusholdningslast, som jeg som oftest kjørte... :) Nydelige biler å kjøre distribusjon med iallfall, men likte av en eller annen grunn bedre den eldre P114'en enn den nye P380en...
Brukerens avatar
Sele'n
Distribusjonssjåfør

Innlegg Sele'n » Man Jun 11, 2007 21:35

Får hive med noen bilder av de Asko-bilene jeg kjørte.

P380 hjemme på Sele.
Bilde

I ferd med å levere til skoleskipet Gann på kaien i Stavanger. P114-380.
Bilde

Toakslet P94-260 var ikke det helt store.
Bilde

P114L-380 hjemme på Sele. (Hadde nylig handlet Taurusen, så den snek seg inn på de fleste bildene jeg tok på den tiden ;) )
Bilde

Med MAN 26.343 på tur til Sauda. Heiteste dagen hele sist sommer, og så får jeg en gammel MAN uten a/c... men fin tur var det nå.
Bilde
Bilde

Med P380 langt innover i gokk, for å levere til Flor og Fjære. Var vel opplæringsuka dette, for jeg observerer han som hadde meg på opplæring inne i skapet.
Bilde
Bilde[/img]
Brukerens avatar
Sele'n
Distribusjonssjåfør

Innlegg ArmyTrucker » Man Jun 11, 2007 21:48

Håper eg snart kjører sånn bil :)

men holder asko til på forus eller Lura?

Trodde det kun var Forus jeg nede med Tvedt
ArmyTrucker
Bileier

Innlegg Sele'n » Tir Jun 12, 2007 12:31

Begge deler. :)

De har terminal både på Forus og Lura - den på Lura, inn i rundkjøringa ved Hegre bil der, har alltid vært Asko, mens den på Forus, der ved Tvedt, var Fred Hansen-terminal før Asko kjøpte opp Fred Hansen. Da jeg var der gikk det meste av storhusholdning ut fra Forus, mens det meste av dagligvarer gikk ut fra Lura.
Brukerens avatar
Sele'n
Distribusjonssjåfør

Innlegg ArmyTrucker » Tir Jun 12, 2007 16:43

Ok.

Da er jeg med

Var det et greit firma og jobbe i ?
ArmyTrucker
Bileier

Innlegg Sele'n » Tir Jun 12, 2007 21:00

Nattlynet skrev:Noen gamle HIG biler! :D
Bilde

Denne her saken, er det 2538 det står på siden, tro? Har av en eller annen sinnssvak grunn et svakt punkt for gamle TG og SK-Mercedeser slik som denne (og den 2235en lenger nede på siden), selv om jeg ikke har sans for nyere Mercedeser. Actros har aldri tiltalt meg noe særlig, feks. Tror kanskje mye av grunnen til at jeg likte de gamle der var motorlyden og designet... Men regner med at jeg hadde gjort mye for å få kjøre denne saken hvis de hadde hatt slik på Asko her i Rogaland da jeg kjørte der i fjor sommer... noe jeg sannsynligvis ville angret på når jeg hadde fått den. :roll:
Brukerens avatar
Sele'n
Distribusjonssjåfør

Innlegg Sele'n » Tir Jun 12, 2007 21:03

ArmyTrucker skrev:Var det et greit firma og jobbe i ?

Ja, jeg kan ikke klage. Jeg var mest på Forus, da, men tror begge terminalene var greie. Materiellet var jo glimrende så lenge man fikk kjøre Scania, men de gamle FL-Volvoene og F2000-MANene henger jo igjen ennå... Det var noget kaotisk til tider om sommeren, men det vil det vel ofte være på slike plasser, men folka på terminalene og slikt var helt greie. Jeg hadde for det meste lengre turer opp til nordfylket og Sunnhordland og slikt - Sauda, Skånevik, Bømlo, Nedstrand, etc - så kjøringen var også grei, men regner med det ville være noe mer stusselig å måtte sitte og humpe rundt dørene i Stavanger uke ut og uke inn... Men ja, jeg kan som sagt ikke klage på Asko på noe vis.
Brukerens avatar
Sele'n
Distribusjonssjåfør

Innlegg OlavEmil » Tir Jun 12, 2007 21:08

formann skrev:Men syns de nye hvite ser mye bedre ut enn de gamle gule og brune iallefall

DET er eg HEILT einig i!! Dei gamle ser jo innrøykte og gufne ut, berre av utsjånaden :shock: . Mykje friskare og finare med dei kvite, sjølv om det kanskje er veldig standard. Funkar jo bra med prfil på skapa òg, synst eg.
OlavEmil
Bileier

Innlegg Sele'n » Tir Jun 12, 2007 22:13

OlavEmil skrev:DET er eg HEILT einig i!! Dei gamle ser jo innrøykte og gufne ut, berre av utsjånaden :shock: . Mykje friskare og finare med dei kvite, sjølv om det kanskje er veldig standard. Funkar jo bra med prfil på skapa òg, synst eg.

Enig jeg også. Hvitt er kanskje standard, men på Asko-Scaniaene er det fint, IMO, spesielt de nye med blanke sideskap, og så hjelper det jo på med dekoren på skapene. Eneste jeg savner er litt penere felger, alufelger hadde jo virkelig gjort seg, da. :)
Brukerens avatar
Sele'n
Distribusjonssjåfør

Innlegg ArmyTrucker » Tir Jun 12, 2007 22:32

Sele'n skrev:
ArmyTrucker skrev:Var det et greit firma og jobbe i ?

Ja, jeg kan ikke klage. Jeg var mest på Forus, da, men tror begge terminalene var greie. Materiellet var jo glimrende så lenge man fikk kjøre Scania, men de gamle FL-Volvoene og F2000-MANene henger jo igjen ennå... Det var noget kaotisk til tider om sommeren, men det vil det vel ofte være på slike plasser, men folka på terminalene og slikt var helt greie. Jeg hadde for det meste lengre turer opp til nordfylket og Sunnhordland og slikt - Sauda, Skånevik, Bømlo, Nedstrand, etc - så kjøringen var også grei, men regner med det ville være noe mer stusselig å måtte sitte og humpe rundt dørene i Stavanger uke ut og uke inn... Men ja, jeg kan som sagt ikke klage på Asko på noe vis.

Høres bra ut. Skulle vært på intervju der sist uke men pga millitær tjeneste var ikke det mulig, men skulle holde kontakten sa han fordi di forsåvidt ikke hadde behov før jeg dimma,

Skulle jeg fått jobb så håper eg jo på å kjøre nordfylket skal jeg være ærlig ehehe
ArmyTrucker
Bileier

Innlegg Sele'n » Tir Jun 12, 2007 22:37

ArmyTrucker skrev:Høres bra ut. Skulle vært på intervju der sist uke men pga millitær tjeneste var ikke det mulig, men skulle holde kontakten sa han fordi di forsåvidt ikke hadde behov før jeg dimma,

Skulle jeg fått jobb så håper eg jo på å kjøre nordfylket skal jeg være ærlig ehehe

Ja, det kan anbefales, selv kjørte jeg jo mest storhusholdning dit, da blir det flere stopp, men mindre varer per leveranse, men sikkert ikke feil å kjøre til dagligvarebutikker der oppe heller, da må man vel ha tilhenger (dvs. kjerre), men ellers betyr jo det færre stopp og flere paller per leveranse. Var borti at han andre som kjørte storhusholdning på nordfylket samtidig som meg, en morsom østlending som bodde i Haugesund og kjørte en gammel, sliten FM12, måtte ty til kjerre på storhusholdning noen ganger også, da ser jeg for meg en lang dag med mye banning og svetting og masse stopp, men selv fikk jeg som regel de gjeveste lassene (dvs. ikke så alvorlig mye varer som regel) og de fineste rutene. :)

Han Arve du har hatt kontakt med der, eller? Var han jeg hadde med å gjøre iallfall. Kjekk kar, men ugudelig travel.
Brukerens avatar
Sele'n
Distribusjonssjåfør

Innlegg ArmyTrucker » Tir Jun 12, 2007 22:42

ja Arve ringte meg midt i en millitær øvelse akkurat i et helvettes stress så håper ikke eg ga et feil inntrykk hehe

men han sa ann skulle holde kontakt for ikke min feil at di innkaller meg på intervju når eg opplyste om dimmedato i min søknad

har bare C lappen foreløpig eg

ka e egentlig forskjellen på storhusholdning og daglivarer?

levere til lager (storhusholdningen) ?
ArmyTrucker
Bileier

ForrigeNeste

Gå til Firma/transportører

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest