Millitære kjøretøy

Her finner dere ulike typer transporter som spesial- og tungtransport, tømmertransport, flis- og bulk, tanktransport, bergningsbiler osv.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Sinka » Lør Feb 13, 2010 16:19

Hei! Noen her inne som skal være med på Cold response 2010?
Pushed by madness.
Driven by insanity.
Powered by Scania
Brukerens avatar
Sinka
Hjelpemann
 
Innlegg: 39
Registrert: Tir Apr 01, 2008 18:29
Bosted: Bjørkelangen

Innlegg Lille Casper » Lør Feb 13, 2010 19:13

er du i forsen sinka?????
omdøpt grunn klager på nicket :P hehe skjønner ikke hvorfor :P
Brukerens avatar
Lille Casper
Bileier
 
Innlegg: 4836
Registrert: Søn Nov 16, 2008 19:05
Bosted: Gjøvik

Innlegg Sinka » Søn Feb 14, 2010 11:26

Nei, bare blitt innkalt til rep i vlbn1.. Var egentlig ferdig i -06..
Pushed by madness.
Driven by insanity.
Powered by Scania
Brukerens avatar
Sinka
Hjelpemann
 
Innlegg: 39
Registrert: Tir Apr 01, 2008 18:29
Bosted: Bjørkelangen

Innlegg mktef » Søn Feb 14, 2010 12:56

Båten med materiell fra Rena går fra Orkanger i dag.
CSS har hatt travle uker. Båt fra Oslo forrige uke, orkanger denne uka.

Noe spes du lurer på Sinka?

Ser for meg fine dager på vakt i KO vogna... :D
Have a nice day!
mktef
Hjelpemann
 
Innlegg: 41
Registrert: Lør Aug 15, 2009 08:44
Bosted: Sentral Ødemark

...

Innlegg VhD » Tir Mar 02, 2010 19:35

Var på sesjon idag og har eit par spørsmål viss noen her kan svare.

Avslutter læretida som yrkessjåfør i 2011, sannsynlegvis da med fagbrev. Viss eg blir innkalt og får førstevalget havner eg vell i indre troms(?).
Er det bare mindre lastebiler dei kjører i førstegangstjenesten eller er det tjangs å få havne oppi trekkvognene? Hadde vore litt meir spennande i tilfelle :-P
VhD
Sykkelbud
 
Innlegg: 13
Registrert: Søn Nov 18, 2007 00:54
Bosted: sauda


Innlegg adri » Tir Mar 02, 2010 19:42

Militæret er mye mer enn indre Troms. Er ingen automatikk at du havner der ;)
Selv var jeg i Harstad og hadde det knallbra.
Counting all the assholes in the room. Well I'm definitely not alone.

www.mooypictures.com
Brukerens avatar
adri
Co-administrator
 
Innlegg: 7362
Registrert: Lør Okt 29, 2005 15:59
Bosted: Molde/Raufoss

...

Innlegg VhD » Tir Mar 02, 2010 20:27

nei men når eg valgte transport fikk eg beskjed om at det var i indre troms.
VhD
Sykkelbud
 
Innlegg: 13
Registrert: Søn Nov 18, 2007 00:54
Bosted: sauda

Innlegg adri » Tir Mar 02, 2010 20:57

Førerkurset er i indre Troms. I tillegg til Sessvollmoen (ikke så langt fra Gardermoen)
Counting all the assholes in the room. Well I'm definitely not alone.

www.mooypictures.com
Brukerens avatar
adri
Co-administrator
 
Innlegg: 7362
Registrert: Lør Okt 29, 2005 15:59
Bosted: Molde/Raufoss

...

Innlegg VhD » Tir Mar 02, 2010 21:43

vett du om er er muligt å havne i tungtrekkerne i førstegangstjenesten?
VhD
Sykkelbud
 
Innlegg: 13
Registrert: Søn Nov 18, 2007 00:54
Bosted: sauda

Innlegg milkik » Tir Mar 02, 2010 22:21

Hei!
Ja det er fullt mulig. Er du motivert, faglig dyktig og tar i et tak så er det absolutt ikke en umulighet. Fagbrev er jo et godt argument for å få ønsket oppfylt.
Du må søke deg inn til CSS BN. Det er de som har TT i Indre Troms.

Når lærlingetiden din nærmer seg slutten så vil jeg anbefale å ta kontakt med Vernepliktsverket. Det er de som i første omgang fordeler hvor personellet skal tjenestegjøre.

Militær funksjonsrettet utdanning på lastebil vil du få på Bardufoss, muligens av meg? :D Lykke til med lærlingetiden og se fram til en spennende tid i Forsvaret.

Mvh Kjell-Inge K
milkik
Sykkelbud
 
Innlegg: 4
Registrert: Tir Mar 02, 2010 22:11


Innlegg agrowheels » Fre Mar 05, 2010 18:12

milkik: eg er for tida rekrutt i Rusta leir KP2.. Fekk faktisk skjemaet for søking til vidare tjeneste i dag. Nokon spesiell tropp og lag du vil anbefale? :D
Buy land, they're not making it anymore...
agrowheels
Veteran
 
Innlegg: 1614
Registrert: Søn Mai 04, 2008 22:42
Bosted: Hordaland

Innlegg Snooze » Man Mar 15, 2010 02:26

Detta var min racer under värnplikten! :flire:

Bilde
Brukerens avatar
Snooze
Langtransportsjåfør
 
Innlegg: 1014
Registrert: Søn Mai 03, 2009 18:19
Bosted: Sverige

Innlegg peTTersen » Man Apr 19, 2010 23:01

Halla, eg kjørte P92 å M6 i førstegangstjenesten. vi hadde da en P93, det va korporalens bil.... det va i luftvern 95-96.
Det ble min bane i livet, resten er historie.
Møtte på noen på repp under cold response, kosli å hilse på gamle soldater igjen.
Milkik: Ingbn har også TT, men Cssbn har en TT tropp. kremen av norsk ungdom.
Va å lufta 38 til sørreisa før påske med en BPZ som sku me båt som last, klatra opp Rusta å videre opp til andsvannet i høgserien, som sagt 38 e sjæfen over TTan.
Ska høre med tenåringen om eg får lagt til bilde da mine datakunnskaper e fra 1800 å brømangel.

Kjør pent folkens!
peTTersen
Sykkelbud
 
Innlegg: 13
Registrert: Fre Apr 17, 2009 12:30

Innlegg peTTersen » Man Apr 19, 2010 23:12

VHD!
Du kan også avslutte læretia din i forsvaret hvis du vil, ditt valg.
Det ordner lærekontoret ditt og opplæringskontoret for forsvaret.
Da slipper du å måtte utsette førstegangstjenesten din.
Fagbrevet ditt er vel mer verdt enn 3- 4000kr måneden? e litt usikker på hva soldatlønna e i dag.
Det e en tanke hvis du alikavel må inn....


alee gode ting er 3- 143!
peTTersen
Sykkelbud
 
Innlegg: 13
Registrert: Fre Apr 17, 2009 12:30

Innlegg Præstn » Lør Mai 22, 2010 13:00

Sjåførane i Afghanistan føler seg usikre med å kjøre bilar som har tilbakelagt 2/3 av tida fram til veteranstatus.

http://www.nrk.no/nyheter/verden/1.7133008

Desse bilane går under tøffe forhold som slit på materiellet. Det einaste dei er forskåna for, er rust. Desse bilane er heilmekaniske utan noko elektronikk som overvakar kjøretøyet. Moderne bilar har datahjernar som overvakar alt som skjer. Ein feil i ei feilmelding er nok til å stoppe kjøretøyet. Vil det ikkje vere betre å totalrenovere desse eldre bilane med jamne mellomrom enn å kjøpe inn nye? Lengre opp på sida er det også noko om at dei moderne bilane som forsvaret har i Afghanistan, slit med dårleg diesel. Gamlebilane tåler dette utan problem. Moderne hjelpeutrustningar er kjekt å ha, men bilen fungere dersom dette skulle svikte.

Eg lurer på om eg er på ville vegar med mi tru på at det aller enklaste, er det beste under tøffe forhold. Derfor vil eg spørre dykk som har kjørt lastebil sidan den tida då radioen var den einaste form for elektronikk i bilen, om det var mindre småfeil som stoppa kjøretøyet då, enn det som er no med moderne bilar.
Præstn
Distribusjonssjåfør
 
Innlegg: 497
Registrert: Ons Aug 20, 2008 21:58

ForrigeNeste

Gå til Ulike transporter

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest