volvo og ABS feil

Her kan du starte og/eller delta i diskusjoner knyttet til lastebiler og transport generelt. Diskusjonene skal ha et relativt saklig innhold, og ikke inneholde støtende kommentarer.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

volvo og ABS feil

Innlegg Dantis » Man Des 17, 2012 22:37

Kjører en 06 fh med i-shift. Tippbil/brøytebil.
Har bare lyst på tilbakemelding fra dere om det er bare meg eller andre også er mye plaget med ABS-feil på volvoen. Dette har jo en uheldig innvirkning på i-shiften også. Min bil har hatt mye abs-feil men vi har 2 andre volvoer også som har hatt en del abs-feil. Som kjent nytter det visst ikke å klage på i-shiften hvis en har forekomst på abs-feil.. Ikke her iallfall :P
Så hva sier dere. Har du ABS-feil ofte? Og har du I-shift?
Brukerens avatar
Dantis
Lærling

Innlegg grusomkis » Tir Des 18, 2012 21:01

Har du skivebrems eller trommelbrems? Hvis det er skivebrems, har du bremseskjold?
Det er og viktig med renhold ikke bare i og utenpå hytta, det å spyle rent inni ramme og på akslinger er meget viktig. Spesielt de som kjører i saltsuppe og på støvete leirete underlag. Det legger seg i ABS ringene så de ruster. Er veldig mange som synder med det der. Ren bil utapå, og nedgrodd i motorrom,i ramma og på bremser.
Hva er ABS feilene på da? Givere, polhjul, modulatorer?
Happier than a tornado in a trailerpark
grusomkis
Sykkelbud

Innlegg Ølnes » Ons Des 19, 2012 21:28

Er på tredje fh16 på rad no og har ikkje registrert en einaste abs feil som eg kan hugse. Har hatt skivebremser på alle tre.
Men som grusomkis, skriver trur eg og at reinhold gjere underverker når en kjøyre mykje i salt.
The road to hell is paved with good intentions;)

Snart tebakes i en FH16 krokbil ;)
Brukerens avatar
Ølnes
Langtransportsjåfør

Re: volvo og ABS feil

Innlegg Alltid-offroad » Fre Des 21, 2012 23:46

Dantis skrev:Kjører en 06 fh med i-shift. Tippbil/brøytebil.
Har bare lyst på tilbakemelding fra dere om det er bare meg eller andre også er mye plaget med ABS-feil på volvoen. Dette har jo en uheldig innvirkning på i-shiften også. Min bil har hatt mye abs-feil men vi har 2 andre volvoer også som har hatt en del abs-feil. Som kjent nytter det visst ikke å klage på i-shiften hvis en har forekomst på abs-feil.. Ikke her iallfall :P
Så hva sier dere. Har du ABS-feil ofte? Og har du I-shift?

Ja og Ja. (og ja, blir vaska, men er ikke godt å komme til baki der..)
http://www.agderkran.no
40037334

BECEDEMST-142
G8
ADK-1
Brukerens avatar
Alltid-offroad
Langtransportsjåfør

Gå til Diskuter lastebiler og transport

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest