Volvo FH16, nå med 660 hk!

Her kan du starte og/eller delta i diskusjoner knyttet til lastebiler og transport generelt. Diskusjonene skal ha et relativt saklig innhold, og ikke inneholde støtende kommentarer.

Moderatorer: Stig-Arne, Lysmester`n, jvsandem, DeLutte, MOOY, topline164

Innlegg Petters » Søn Feb 05, 2006 01:56

Hehe,godt poeng doffen :lol: :lol:
Roar Pettersen
Brukerens avatar
Petters
Bileier
 
Innlegg: 7380
Registrert: Tir Des 20, 2005 19:57
Bosted: Ålesund

Innlegg Svenner'n » Søn Feb 19, 2006 12:13

en ting dere ikke må finne på å kjøre er MAN, er helt ødelagt i ryggen etter å ha kjørt den! den er hel lufta men fører stolen er helt jævlig!! kjører tel vanlig Scania 164G 480 med bladfjører og den er jo faen meg bedre å sitte i :) men volvo er best for det :)
Svenner'n
 

Innlegg Rubber Duck » Søn Feb 19, 2006 18:36

Hei Svenner´n, og velkommen til forumet!
Og diskusjonen om hvilken bil som er den beste for sjåføren... :lol:
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator
 
Innlegg: 11313
Registrert: Søn Aug 28, 2005 15:28
Bosted: Trondheim

Innlegg Petters » Søn Feb 19, 2006 19:30

Nå i helga har jeg endelig fått den etterlengta chipen montert på silkemusa,så jeg gleder meg som en unge til å få ta laus imorra med sann ca 100hk mer enn da jeg parkerte fredag.
Fra 460 til 560++ :D
Roar Pettersen
Brukerens avatar
Petters
Bileier
 
Innlegg: 7380
Registrert: Tir Des 20, 2005 19:57
Bosted: Ålesund

Innlegg Rubber Duck » Søn Feb 19, 2006 22:32

Hehe... regner med du merker forskjell, ja. En venn av meg gjorde det samme på en 460 (grusbil), kan love deg turbotrykksnåla gikk raskere, og heftig lyd med på kjøpet :-P
Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

http://www.facebook.com/bergli.truckstop
Brukerens avatar
Rubber Duck
Administrator
 
Innlegg: 11313
Registrert: Søn Aug 28, 2005 15:28
Bosted: Trondheim


Innlegg Petters » Man Feb 20, 2006 17:58

Noe annet ja,fy f...De sier det 460 er den enkleste å chippe,og du VERDEN, for en forskjell :D :D
Roar Pettersen
Brukerens avatar
Petters
Bileier
 
Innlegg: 7380
Registrert: Tir Des 20, 2005 19:57
Bosted: Ålesund

Innlegg Doffen » Man Feb 20, 2006 20:37

Merka du noen effekt ved drivstofforbruk? dreiemoment. og sist men ikke minst pris?
Doffen
 

Innlegg Petters » Man Feb 20, 2006 21:39

Tall kommer senere,har ikke fått oversikt enda. Chippen er det arb.giver som betaler,og på sikt tjener vi det fort inn igjen.Men først må jeg bli vant med litt bedre trekk kraft :D ,og lære meg å kjøre på en litt anna måte.Har vært vant til å klampe gassen i bånn,og det er ikke behov for nå i enkelte situasjoner. :oops:
Roar Pettersen
Brukerens avatar
Petters
Bileier
 
Innlegg: 7380
Registrert: Tir Des 20, 2005 19:57
Bosted: Ålesund

Innlegg Gjest » Man Feb 20, 2006 23:01

ja, må være forsiktig så du ikke knekker driverket....Er litt intressert i drivstofforbruket....
Gjest
 

Innlegg Doffen » Ons Mar 22, 2006 22:13

Petters.....har du noen tall etter chipinga?? Reklamen sier nedgang i drivstofforbruk på ca 10% stemmer det?. Hva med dreiemoment..........
Doffen
Lærling
 
Innlegg: 255
Registrert: Man Mar 20, 2006 17:02
Bosted: Skedsmo


Innlegg Tomas1 » Man Des 11, 2006 20:58

Tomas1
Veteran
 
Innlegg: 1469
Registrert: Lør Nov 04, 2006 20:38
Bosted: Ålesund

Innlegg lakseexpressen » Man Des 25, 2006 07:03

__
lakseexpressen
 

Innlegg Homer Simpson » Tir Mai 28, 2013 11:52

Litt artig å finne denne tråden, når en veit hvordan "evolusjonen" mellom volvo og Scania gikk frem til nå.

Kom aldri noen R700, men volvo fikk jaggu en 700 før scania fikk fingern ut av ræva, og når de kom med R730(MAN?), så tok det jaggu ikke så lang tid før volvo lufta 750 for første gang.

Skal også bli spennende å følge med videre :-)
Homer Simpson
Lærling
 
Innlegg: 94
Registrert: Søn Mar 13, 2011 13:39

Innlegg Hanzye » Ons Mai 29, 2013 03:26

Scania må vel finne på noe snart ja :)
Synes det er på tida at MAN begynner å yppe seg igjen. Tre modeller med mer hestekrefter og fire modeller med mer dreiemoment enn 680 :shock:
Eller er jo Mercedes langt "nede" på HK lista, men virker ikke som de bryr seg så hardt om å konkurrere om "verdens sterkeste" tittelen lenger.
Inn med sperra, ut på tverra!


Det sies at tro kan flytte fjell,
personlig foretrekker jeg tungt maskineri.
www.klodeborg.no
Hanzye
Lærling
 
Innlegg: 246
Registrert: Fre Apr 29, 2011 01:46
Bosted: Grimstad

Innlegg Homer Simpson » Lør Jun 15, 2013 12:48

Har MAN 680 enda?
Homer Simpson
Lærling
 
Innlegg: 94
Registrert: Søn Mar 13, 2011 13:39

ForrigeNeste

Gå til Diskuter lastebiler og transport

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest