Stoffi skrev:Jeg har lest litt her nå. Alle klager på at det er for lite folk som er organisert. Noe som jeg er enig i, for hvis største delen av sjåførene hadde vært organisert, da kunne sjåførene nå fram tell andre. Men da lurer jeg på, hvor mange av de som har skrevet at flere burde vært organisert, er organisert selv? Dette er problemet, alle klager man det er få som tar tak i ting.
Jeg trur mange sjåfører i landet er ikke bevisst over hvilken makt de har.
Hvis alle biler stopper i bare 3 dager, blir det full kaos i hele landet. Og hvis man da i tillegg stenger tollstasjoner, er det heller ingen utelendinger som komme inn med varer.
Men så hører man bare hele tia at alle sier, det er ikke mulig å få tell her.
Da sier jeg, hvorfor er det mulig i f.eks. Spania, Italia eller Frankrike?
Jo, fordi sjåførene klarer å stå fram sammen for en sak.
Så hvorfor ikke opprette en tråd for å samle folk som melder seg inn i fagorganisasjonen?
Dette er et godt forslag, men jeg vet ikke hvordan Bergli folkene stiller seg til det. Vi kunne strukket det enda lenger.. Vi kunne fått landets første forenings nett klubb.
I store bedifter har man klubber som ivaretar medlemmene. Problemet vårt er at mange jobber i små bedrifter og da er det jo ingen grunnlag for en klubb.
Men det hadde vært kult med en egen klubb for oss her inne, med tillitsvalgte og hele greiene...
Men da må vi først bli enige om hvilken forening man bør tilsluttes. Jeg er soleklar på at NTF er den eneste som duger....
Dette var litt løse tanker en søndag.....
665 Neighbour of the beast...